The PrismGR2010 - Trailer from niko on Vimeo.
Το The Prism είναι το πνευματικό παιδί της Νίνας Μαρίας Πασχαλίδου και του Νίκου Κατσαούνη.
Το χειμώνα 2010-2011, η Νίνα και ο Νίκος επιστρέφουν στην Ελλάδα μετά από μακρόχρονη διαμονή στο εξωτερικό, και βρίσκουν τη χώρα σε κατάσταση οικονομικής και κοινωνικής κατάρρευσης.
Θέλοντας να μοιραστούν την ιστορία μιας χώρας βασανισμένης, αποφασίζουν να πειραματιστούν σε ένα νέου είδους ντοκιμαντέρ. Μέσα από μια δημιουργική συνεργασία, με κύρια χαρακτηριστικά την καινοτομία και τη αφηγηματική προσέγγιση, συγκεντρώνουν μια ομάδα 14 φωτορεπόρτερ και οπερατέρ και τους δίνουν τη δυνατότητα να κάνουν το πέρασμα προς τη multimedia αφήγηση.
Το The Prism GR2010 είναι μια συλλογική καταγραφή της Ελλάδας του 2010-2011 με τη χρήση μιας τεχνολογίας που έχει φέρνει την επανάσταση στο χώρο της δημοσιογραφίας.
Αυτό είναι το αποτέλεσμα του πειράματος: 27 multimedia ιστορίες που αντικατοπτρίζουν τις ιστορίες ανθρώπων από διαφορετικές κοινωνικές πραγματικότητες, όπως αυτές βιώνονται κατά την περίοδο της κρίσης. Φιλοδοξία μας είναι, σε αυτήν τη στιγμή, οι ιστορίες να μας βοηθήσουν να προβληματιστούμε γύρω από το ποιοι είμαστε.
Οι ταινίες θα ανεβαίνουν σταδιακά, κάθε εβδομάδα στην ιστοσελίδα, ενώ αργότερα, μέσα στη χρονιά που διανύουμε, θα δημιουργηθεί ένα ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους το οποίο θα αποτελείται από τις καλύτερες στιγμές του υλικού που συγκεντρώθηκε το χρονικό διάστημα: Νοέμβριος 2010 - Απρίλιος 2011. Θέλοντας να μοιραστούν την ιστορία μιας χώρας βασανισμένης, αποφασίζουν να πειραματιστούν σε ένα νέου είδους ντοκιμαντέρ. Μέσα από μια δημιουργική συνεργασία, με κύρια χαρακτηριστικά την καινοτομία και τη αφηγηματική προσέγγιση, συγκεντρώνουν μια ομάδα 14 φωτορεπόρτερ και οπερατέρ και τους δίνουν τη δυνατότητα να κάνουν το πέρασμα προς τη multimedia αφήγηση.
Το The Prism GR2010 είναι μια συλλογική καταγραφή της Ελλάδας του 2010-2011 με τη χρήση μιας τεχνολογίας που έχει φέρνει την επανάσταση στο χώρο της δημοσιογραφίας.
Αυτό είναι το αποτέλεσμα του πειράματος: 27 multimedia ιστορίες που αντικατοπτρίζουν τις ιστορίες ανθρώπων από διαφορετικές κοινωνικές πραγματικότητες, όπως αυτές βιώνονται κατά την περίοδο της κρίσης. Φιλοδοξία μας είναι, σε αυτήν τη στιγμή, οι ιστορίες να μας βοηθήσουν να προβληματιστούμε γύρω από το ποιοι είμαστε.
mia sto toso emfanizesai, alla ta post sou kathe fora sou dinei paratasi os sinergati! :p
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ παιδιά δεν κατάλαβα τίποτα από το άρθρο. Από που προκύπτει το 'νέο είδος ντοκιμαντέρ';
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης, 'Multimedia αφήγηση' είναι κάτι νέο; Ποια είναι η διαφορά της από όσα βλέπουμε χρόνια τώρα στο δίκτυο;
Καλό βέβαια είναι να προβληματιζόμαστε γύρω από το ποιοι είμαστε, πράγμα που δεν μας έχει απασχολήσει ποτέ, αλλά η φιλοδοξία των πρωτοπόρων ερευνητών μου φαίνεται πολύ υψηλή και, ποιοι είμαστε εμείς για να προβληματιζόμαστε με τόσο σύνθετα προβλήματα επειδή έτσι κάπνισε σε κάποιους που ήρθαν μάλιστα από το εξωτερικό;
Όσο για το ντοκιμαντέρ που θα αποτελείται από τις καλύτερες στιγμές, ας το σχολιάσει κάποιος που γνωρίζει το αντικείμενο (τη δημιουργία ντοκιμαντέρ δηλαδή), γιατί δεν θέλω να γίνομαι κακός.
Ρε παιδιά, να πω την αμαρτία μου; Όχι; Καλά!
Άντε να δω πόσο ακόμα θα τα καταφέρω karl :P
ΑπάντησηΔιαγραφήΠες την αμαρτία σου ρε xray μην πιέζεσαι.
Τόσα ερωτήματα στο σχόλιο. Εσύ στην αμαρτία κόλλησες; Όλο στο πονηρό το μυαλό του ανθρώπου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά… μη πέσει τίποτα κάτω και χτυπήσει…
ΑπάντησηΔιαγραφήπου λέει και ο Mits_F
Και μετά, θέλουμε να πλησιάσει και κοπέλα...
"ποιοι είμαστε εμείς για να προβληματιζόμαστε με τόσο σύνθετα προβλήματα επειδή έτσι κάπνισε σε κάποιους που ήρθαν μάλιστα από το εξωτερικό;"
ΑπάντησηΔιαγραφήxaxaxaxaxa
Ας το δούμε πρώτα κι ας κρίνουμε μετά τους "μετανάστες". Το κείμενο όντως απέτυχε στο να μας περιγράψει του δουλειά των παιδιών.
http://theprism.tv/Greek/home1.html
Εδώ θα βρείτε τις δύο πρώτες ιστορίες. Εγώ έμεινα αρκετά ικανοποιημένος από το στήσιμο και τη σκηνοθεσία!
Εγώ δεν είμαι σίγουρος αν εννοείς τους μετανάστες ή τους δανειστές έτσι όπως το γραψες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ με μαθεπεζε όσο δεν πάει. Εντάξει το κείμενο μπορεί να έχει μια υπερβολή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς δούμε τις ταινιούλες και το ντοκιμαντέρ που φτίαξανε και άμα είναι μετά τους τους γιουχάρουμε, τους καταδικάζουμε σε κρεμάλα για το χάσιμο χρόνου που μας πρόσφεραν και τους τραβάμε και μια αγωγή για τα ψυχολογικά που μας δημιούργησαν.
Χαίρομαι που σε έκανα και γέλασες φίλε Karl. Η κριτική μου όμως αφορούσε το κείμενο της ανάρτησης και όχι τις ταινιούλες που αφορά το project, οπότε δεν χρειάζεται να περιμένουμε να δούμε κάτι για να το κρίνουμε αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ποιότητά του είναι ανάλογη των επαρχιακών διαφημίσεων που έχεις αναρτήσει εσύ αν δεν κάνω λάθος και θα σας πω και την αμαρτία μου.
Είναι ότι δεν μπορώ να βλέπω παιδιά σαν κι εσάς περπατημένα, ωραία, σένια, κιμπάρικα, να τσιμπάνε σε κείμενα ημιμαθών ανόητων που ήρθαν πρόσφατα από το εξωτερικό (από μακρόχρονη διαμονή, όχι τίποτα τουρισμό και τέτοια), και που βρήκαν να πουν μερικές μαλακίες ατάκτως εριμένες για να προσελκύσουν όσους μπορέσουν.
Επίσης καλό είναι να μην γίνεται σύγχυση μεταξύ της δουλειάς των συνεργατών τους και των ίδιων που έχουν αναρτήσει και στο δικό τους βλογ αυτές τις ανοησίες.
Να κρίνουμε τη δουλειά των άλλων, ναι. Μέχρι στιγμής όμως, αν η ομάδα ξεκινάει τη διαδρομή της με τέτοια φούμαρα, δεν ξέρω που μπορεί να καταλήξει.
Επίσης, ας σχολιάσει και καμιά κοπέλα ρε παιδιά, στο τέλος θα με πουν και φουστανοδιώχτη (!?)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμένα γενικότερα μου άρεσε το όλο project. Είχε πολύ ωραίες εικόνες, ειδικά αυτό που έδειχνε την νυχτερινή Αθήνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήαισθάνομαι οτι όλα τα σχόλια περιέχουν μια δόση ελληνικής κακοήθειας. Η εργασία του prism είναι πράγματι φιλόδοξη, αλλά το αποτέλεσμα πράγματι αξίζει. Στον φίλο που αποκαλεί τους συντελεστές ημιμαθείς, του συνιστώ να διαβάσει τα βιογραφικά των παρσγωγών, και θα καταλάβει οτι η κρίση του είναι βεβιασμένη.
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι κάτι τελευταίο. ειμαι 33 χρονών και πρώτη φορά μπήκα σε ιστολόγιο, ακριβώς γιατί ως θεατής του Prism εντυπωσιάστηκα - πράγματι καινοτομεί και έχει τεχνογνωσία - και ήθελα να διαβάσω αντιδράσεις. Εξεπλάγην, λοιπόν, από την ελαφρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν οι σχολιαστες το καθετί. Και έχω την αίσθηση ότι και τούτο είναι ελληνικό γνώρισμα.Τεσπα...καλό απόγευμα να έχετε και ένα δημιουργικό σκ, για το οποίο πολύ αμφιβάλλω, αν η κρίση είναι τόσο περιορισμένη
ΑπάντησηΔιαγραφήΉρθε η ώρα να μάθεις τι σημαίνει xray ...
ΑπάντησηΔιαγραφήβρε παλιόπαιδα, με βάλατε στην πρίζα κι έκατσα να δω ,ότι μπόρεσα ,από το prism. Σχετικά καλό ,γρήγορο, αλλά όχι καινοτόμο και δεν εντυπωσιάστηκα.Για ελληνική παραγωγή άνω του μέτριου .
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεια σου και σένα φίλε ανώνυμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒεβιασμένες κρίσεις δεν θα βρεις εδώ. Φυσικά και διάβασα τα βιογραφικά των συντελεστών και είδα τις ταινιούλες πριν γράψω γι αυτά. Και φυσικά επιμένω στα σχόλιά μου.
Για χάρη της συζήτησης λοιπόν, αν και η κριτική σου περιορίζεται σε ατεκμηρίωτους χαρακτηρισμούς και με αυτό τον τρόπο δεν γίνεται συζήτηση, ας τα πάρουμε ένα - ένα.
Αν το κριτήριό σου είναι τα βιογραφικά, τότε κερδίζει όποιος έχει το μεγαλύτερο;
Εγώ δεν έκρινα γενικά τη ζωή και την ύπαρξη των συντελεστών, αλλά την ανάρτηση που δημοσίευσαν (και ούτε τις ταινίες, παιδιά, να προσέχουμε τι διαβάζουμε) και που ως εκ τούτου, ως δημόσιο κτήμα δηλαδή είναι αυτόματα υποκείμενο κριτικής. Και αν λες μαλακίες, δεν πα να' χεις ένα φορτηγό βιογραφικά, πάλι μαλακίες θα μένουν. Όπως και στο προκείμενο. Γι αυτό και ξεπερνάω τη θολούρα των βιογραφικών των συντελεστών, γιατί από φούμαρα έχουμε χορτάσει από καιρό (δες το βιογραφικό της Μάρας Μεϊμαρίδη στο εσώφυλλο του βιβλίου της 'Οι Μάγισσες της Σμύρνης για μια πολύ χορταστική δόση από βιογραφικά φούμαρα).
Όσο για multimedia, ενδεικτικά, μπορείς να δεις το parallel lines της Philips, (αναρτήθηκε και στο blog μας), που βρίσκεται μίλια μακριά από το prism, αν και διαφορετικού προσανατολισμού (μυθοπλασία), αλλά έχει ενδιαφέρον το ότι εκεί δεν θα βρεις κανένα βιογραφικό. Οι άνθρωποι μιλάνε με τη δουλειά τους.
Στο προκείμενο όμως, έτσι ενδεικτικά, μερικά ακόμη σημεία ενδιαφέροντος:
Ο χαρακτηρισμός multimedia πως τεκμηριώνεται; Αν βέβαια δεν έχεις ξαναμπεί σε blog, μάλλον δεν μπορείς και να έχεις άποψη περί του θέματος. Δεν είναι δύσκολο όμως. Multimedia σημαίνει πολυμέσα. Διάφορα δηλαδή μέσα που έχει κάποιος στη διάθεσή του όταν επεξεργάζεται ένα θέμα. Που είναι αυτό το χαρακτηριστικό στη δουλειά του πρίσματος;
Επίσης: Ποια είναι ακριβώς η τεχνολογία που έχει φέρει επανάσταση στο χώρο της δημοσιογραφίας;
Άλλο ωραίο σημείο: Εσύ έχεις προβληματιστεί ποτέ για το ποιος είσαι; αν όχι, τώρα ήρθε η ώρα, με τη βοήθεια των φίλων του πρίσματος. (Του the prism, όπως πολύ χαριτωμένα το αποκαλούν οι ίδιοι σε άψογα greeklish). Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι ήρθαν από το εξωτερικό πάνω στην ώρα για να προβληματιστούμε.
Εκείνοι επίσης οι καημένοι οι φωτορεπόρτερ θα πρέπει να αισθάνονται πολύ ευγνώμονες που οι δημιουργοί του the prism τους έκαναν τέτοια τιμή και τους έδωσαν τη δυνατότητα να κάνουν το πέρασμα προς τη multimedia αφήγηση κάτι που δεν σημαίνει απολύτως τίποτα όπως είδαμε).
Κοντολογής, το κειμενάκι που μας καλωσορίζει στο εν λόγω site, βρωμάει telemarketing από χιλιόμετρα μακριά. Και όποιος δεν το κατάλαβε, είναι μακριά νυχτωμένος.
Α! και μην ξεχάσω: υπάρχει και καρτέλα με τις τιμές που χρεώνουν (κατόπιν συνεννόησης πρώτα φυσικά) σε όποιον θα θελήσει να αγοράσει το προϊόν, που ίσως να δίνεται και με κάποιο δώρο...
Μην τσιμπάτε!
Εφόσον έχεις ασχοληθεί με το θέμα, το the prism, οφείλω να σου πω, στοχεύει κυρίως στο ξένο κοινό που θέλει να ενημερωθεί για την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας με έναν σφαιρικό τρόπο. απο αυτή την σκοπια, νομίζω, είναι ένα πολύ αξιόλογο εγχείρημα..στα θέματα τεχνογνωσίας δεν θα επιμείνω αφού όπως φαίνεται τα γνωρίζεις μια χαρά..ωστόσο σε μια άλλη ζωή θα ήθελα να σου δώσω κάποια βοηθήματα. ως τότε όμως, άφησέ όλους εμας τους αδαείς να είμαστε βαθειά νυχτωμένοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε ανώνυμε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ελαφρότητα οφείλεται στη χιουμοριστικό χαρακτήρα του blog. Κατά την γνώμη μου, συγχέεις την κακοήθεια με την αυστηρή κριτική, όπως συγχέει την καχυποψία με την επιφύλαξη… ένας παππάς… ας πούμε.
Όπως αντιλαμβάνεσαι, πλέον, τα σκ μας δεν κυλάνε στο πουθενά και η κρίση… δεν είναι περιορισμένη.
Κι ενώ ζητώ προσωπικά συγνώμη για τα «επιθετικά» σχόλια του xray – πίστεψε με όταν δεν υπάρχει κάποιος να λογομαχήσει… λογομαχεί με τον εαυτό του – σου συνιστώ να διαβάσεις πιο προσεκτικά όλα τα σχόλια, μιας και δεν έχεις καταλάβει την κεντρική ένσταση του xray αλλά και το «πνεύμα» των υπολοίπων!
Χάριν βοηθείας(sic!) - λόγω βοηθημάτων όπως πολύ σοφά ανέφερες – κοπιάρω …
…Η κριτική μου όμως αφορούσε το κείμενο της ανάρτησης και όχι τις ταινιούλες που αφορά το project, οπότε δεν χρειάζεται να περιμένουμε να δούμε κάτι για να το κρίνουμε αυτό… & …Το κείμενο όντως απέτυχε στο να μας περιγράψει την δουλειά των παιδιών… & …Είχε πολύ ωραίες εικόνες, ειδικά αυτό που έδειχνε την νυχτερινή Αθήνα…
Επίσης θα σε παρακαλούσα, πριν περάσουμε σε μια άλλη ζωή, να συνεχίσεις το διάλογο εκφράζοντας τα επιχειρήματα σου και όχι αοριστολογίες.
Τέλος λυπάμαι που για πολλοστή φορά αισθάνθηκα την ανάγκη να εξηγήσω - με φανερά στοιχεία αυτοσυγκράτησης - πως η ειρωνεία φέρνει βαθύτερη αλλά …. λιγότερο φιλική κατανόηση.
ΥΓ. Εσύ ρε δικέ μου… μη δει κανείς φως και μπει, αμέσως να κλειδώσεις την πόρτα.
Δεν χρειάζομαι βοηθήματα, ενώ τα σχόλιά μου δεν είναι με κανένα τρόπο επιθετικά. Αν εσύ τώρα θέλεις να μείνεις βαθιά νυχτωμένος, είναι δικαίωμά σου, αλλά ο πληθυντικός που κολλάει; Εκφράζεις κι άλλους αδαείς;
ΑπάντησηΔιαγραφή