Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2010

DRIVING SKILLS vol1

Share

Μαθημα 1ο :  ΙΔΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

   Αν το μονο που σκεφτεσε ειναι να καθετε καλα ο κωλος σου, τοτε εχουμε σοβαρο προβλημα...
   Ειναι το ιδιο να οδηγεις ξαπλωτος (αλα χιπ-χοπ μαδερφακας !!!) ή με το σαγονι σου να ακουμπαει πανω στο τιμονι σαν τις γιαγιαδες που εχουν 4κιλα καταρρακτη στο καθε ματι και δεν βλεπουν ουτε μεχρι την ακρη του καπο? Οχι δεν ειναι, αρα εαν θες να πας γρηγορα και με ασφαλεια, θα πρεπει να μαθεις να καθεσαι σαν ανθρωπος και οχι οπως να ειναι. Αλλωστε οι διασημοι αγωνων (π.χ. Fernando Alonso, Kimi Raikkonen, PIRAVLOS !!!) δεν ειναι μ@λ@κες που καθονται με εναν συγκεκριμενο τροπο που ειναι αυτος που θα διαβασεις παρακατω.

   Α) ΚΕΦΑΛΙ : Τα ματιαστα εδωσε η φυση για να βλεπεις, οποτε οταν ειναι να μπουκαρεις σε μια στροφη, βλεπεις πρωτα τι υπαρχει στη στροφη πριν κανεις το "εμπα", οι ηλιθιοι ορμανε στην στροφη χωρις να ξερουν τι παιζει (απο λακουβα τρελλη μεχρι... σταματημενος ρουχλας με αλαρμ). Θελει πολυ προπονηση για να μαθεις να κοιτας παντα την εξοδο με την περιφερειακη σου οραση (ακρη του ματιου), ενω με την κεντρικη σου οραση κοιτας την κορυφη της στροφης.

   Β) ΚΟΡΜΟΣ : Οι ωμοι ακουμπανε δυνατα στο καθισμα, η πλατη σου το ιδιο και θα πρεπει να εισαι τοσο κοντα στο τιμονι, ωστε να μπορεις να πιανεις την στεφανη στο πανω σημειο (ωρα 12) και με τα δυο σου χερια χωρις αυτα να τεντωνουν. Αμεσως μετα τα κατεβαζεις στις θεσεις 9-3 και θα δεις οτι πλεον τα χερια σου καθονται ξεκουραστα, ενω μπορεις να κανεις μεγαλες κινησεις χωρις να τα τραβηξεις απο το τιμονι. Τα σημεια που παρεχουν ουσιαστικη στηριξη ειναι οι ωμοι, ο κωλος και το αριστερο ποδι.

   Γ) ΧΕΡΙΑ : Παντα στις θεσεις 9-3 (σκεψου το τιμονι ως αναλογικο ρολοι), οι αντιχειρες θα πρεπει να καλυπτουν τις οριζοντιες ακτινες και με αυτο τον τροπο μπορεις να στρεψεις το τιμονι κατα 180μοιρες χωρις ποτε να τραβηξεις καποιο χερι. Στριψιμο με το ενα χερι (εκτος απο την μοναδικη περιπτωση του χειροφρενιασματος), περιστροφη με την παλαμη και αλλα τετοια κολπακια δειχνουν οδηγο ασχετο με την οδηγηση.

   Δ) ΔΕΞΙ ΠΟΔΙ : Ειναι το ποδι που πρεπει ταυτοχρονα να κανει μικροκινησεις (γκαζι ή φρενο) και δυνατες-εντονες κινησεις (φρεναρισμα αμεσης ακινητοποιησης-πανικου). Για να μπορει να δουλεψει σωστα, υπαρχουν 2 προυποθεσεις : 1ον Αν δεν καθεσαι σωστα, δεν θα μπορεσεις να βαλεις πολυ δυναμη στο φρεναρισμα. 2ον Το αλλο (αριστερο) ποδι δυνατα στο footrest για να μπορει να στηριχθει το σωμα. !!!ΠΡΟΣΟΧΗ!!! ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΕΙΣ ΤΟΝ ΑΣΤΡΑΓΑΛΟ για να πας την πατουσα απο το ενα πενταλ στο αλλο. ΚΟΥΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΠΟΔΙ, θα παθεις πλακα με το ποση περισσοτερη ακριβεια θα εχεις.

   Ε) ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΠΟΔΙ : Φερνουμε το καθισμα μπροστα τοσο οσο να παταμε το συμπλεκτη τερμα χωρις να τεντωσει το ποδι. Το αριστερο χρησιμευει μονο για να παταει το συμπλεκτη και για να βιδωνει το σωμα γερα πανω στο καθισμα. Θα πρεπει παντα να το εχεις γερα πατημενο πανω στο footrest (η επιπεδη επιφανεια αριστερα του πενταλ του συμπλεκτη). Ετσι σφηνωνει το σωμα, ο κωλος καθεται σωστα, η λεκανη ερχεται στην ιδανικη θεση, ταυτοχρονα ομως μπορεις να κανεις ολες τις απαραιτητες μικροκινησεις με το αλλο ποδι, αφου το αριστερο θα σου προσφερει το σωστο σημειο στηριξης.

   ΣΤ) ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ : Οι καθρεφτες θα πρεπει να ειναι ρυθμισμενοι ετσι, ωστε οταν τους κοιτας να βλεπεις ενα ελαχιστο κομματι του αυτοκινητου (για να μπορει ο εγκεφαλος να εχει μετρο συγκρισης σχετικα με τις αποστασεις) και οσο περισσοτερο δρομο γινεται. Επισης πρεπει να εκπαιδευσεις τον εαυτο σου, ωστε να ελεγχει και τους τρεις καθρεφτες με μικρες κινησεις του κεφαλιου καθε περιπου 5δευτερολεπτα, ωστε να μην βρεθεις προ εκπληξεων απο μοτοσικλετες που εσκασαν διπλα σου χωρις να τις δεις ή απο αλλους χαρους οδηγους.

Πηγή: maxpower

3 σχόλια: