Τρίτη 29 Μαΐου 2012

"Σώστε μας από τους σωτήρες": Ο Σλάβοϊ Ζίζεκ για την Ευρώπη και τους Έλληνες


Φανταστείτε μια σκηνή δυστοπικής ταινίας που περιγράφει την κοινωνία μας στο κοντινό μέλλον. Φύλακες με στολές περιπολούν μισο-ερειπωμένους δρόμους του κέντρου την νύχτα, για κυνήγι μεταναστών, εγκληματιών και αλητών. Αυτοί που βρίσκουν είναι άγρια κακοποιημένοι. Αυτό που μοιάζει με ευφάνταστη Χολιγουντιανή εικόνα είναι πραγματικότητα στην Ελλάδα του σήμερα. Την νύχτα,  αυτόκλητοι προστάτες με μαύρες μπλούζες της νέο-φασιστικής  Χρυσής Αυγής που αρνείται το Ολοκαύτωμα – η οποία κέρδισε το 7% των ψήφων στον τελευταίο γύρο των εκλογών, και είχε την στήριξη, όπως λέγεται, από το 50% της αστυνομίας της Αθήνας – περιπολούν τους δρόμους και ξυλοκοπούν κάθε μετανάστη που βρίσκουν μπροστά τους: Aφγανούς, Πακιστανούς, Αλγερινούς. Οπότε, κάπως έτσι αμύνεται η Ευρώπη την άνοιξη του 2012.
Το πρόβλημα με την υπεράσπιση του Ευρωπαϊκού πολιτισμού ενάντια στην απειλή της μετανάστευσης έγκειται στο ότι η θηριωδία της υπεράσπισής  αποτελεί μεγαλύτερη απειλή στον «πολιτισμό» από όποιον αριθμό Μουσουλμάνων. Με τέτοιους υπερασπιστές και φίλους, η Ευρώπη δεν χρειάζεται εχθρούς. Πριν από 100 χρόνια,  ο G. K. Chesterton όρισε το αδιέξοδο στο οποίο παγιδεύονται οι επικριτές της θρησκείας: “Oι άνθρωποι  που ξεκινούν να πολεμούν την Εκκλησία για το καλό της ελευθερίας και της ανθρωπότητας καταλήγουν να παραμερίζουν την ελευθερία και την ανθρωπότητα αρκεί να μπορούν να πολεμήσουν την Εκκλησία… Οι αντικληρικοί δεν έχουν καταστρέψει θεία αντικείμενα, έχουν όμως καταστρέψει εγκόσμια αντικείμενα, αν αυτό τους παρέχει κάποια ικανοποίηση.»  Πολλοί φιλελεύθεροι πολεμιστές είναι τόσο πρόθυμοι να παλέψουν τον αντιδημοκρατικό φονταμεταλισμό που καταλήγουν να καθιστούν περιττές την ελευθερία και την δημοκρατία αρκεί να μπορούν να πολεμήσουν τον τρόμο. Αν οι «τρομοκράτες» είναι έτοιμοι να καταστρέψουν αυτόν τον κόσμο επειδή αγαπούν κάποιον άλλον, οι πολεμιστές μας κατά του τρόμου είναι έτοιμοι να καταστρέψουν την δημοκρατία επειδή μισούν τον Μουσουλμάνο άλλο.  Κάποιοι από αυτούς αγαπούν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια τόσο πολύ που είναι έτοιμοι να νομιμοποιήσουν τον βασανισμό για να την υπερασπιστούν. Είναι μια αντιστροφή της διαδικασίας μέσω της οποίας οι φανατικοί υπερασπιστές της θρησκείας ξεκινούν με επιθέσεις κατά  της σύγχρονης κοσμικής κουλτούρας και καταλήγουν να θυσιάζουν τα ίδια τους τα θρησκευτικά διαπιστευτήρια μέσα στην προθυμία τους να εξαλείψουν τις πτυχές της κοσμικότητας που μισούν. 




Αλλά οι υπερασπιστές της Ελλάδας από τους μετανάστες δεν είναι ο πρωταρχικός κίνδυνος: είναι απλά υπο-προϊόν της αληθινής απειλής, των πολιτικών λιτότητας δηλαδή που έχουν προκαλέσει την τραγική κατάσταση στην χώρα. Ο επόμενος γύρος των Ελληνικών εκλογών θα λάβει χώρα στις 17 Ιουνίου. Το ευρωπαϊκό κατεστημένο μας προειδοποιεί πως αυτές οι εκλογές είναι ζωτικής σημασίας: όχι μόνο η μοίρα της Ελλάδας, αλλά ίσως και η μοίρα ολόκληρης της Ευρώπης διακυβεύεται. Το ένα αποτέλεσμα – το σωστό όπως ισχυρίζονται – θα επιτρέψει στην επίπονη αλλά απαραίτητη διαδικασία της ανάκαμψης μέσω της λιτότητας να συνεχιστεί. Το εναλλακτικό αποτέλεσμα – αν το «ακραίο αριστερό» κόμμα ΣΥΡΙΖΑ νικήσει – θα είναι μία ψήφος υπέρ του χάους και θα επιφέρει το τέλος του (Ευρωπαϊκού) κόσμου όπως τον ξέρουμε. 


Οι προφήτες του ολέθρου έχουν δίκιο, αλλά όχι όπως το εννοούν. Οι επικριτές των δημοκρατικών διαδικασιών που ήδη υπάρχουν παραπονιούνται πως οι εκλογές δεν προσφέρουν πραγματική επιλογή καθώς καλούμαστε να επιλέξουμε ανάμεσα σε ένα κεντροδεξιό και ένα κεντροαριστερό κόμμα, τα προγράμματα των οποίων είναι σχεδόν ταυτόσημα. Στις 17 Ιουνίου, η επιλογή θα είναι πραγματική: το κατεστημένο (Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ) από τη μία, ο ΣΥΡΙΖΑ από την άλλη. Και, όπως γίνεται συνήθως όταν τίθεται θέμα πραγματικής επιλογής, το κατεστημένο είναι σε πανικό: λένε πως θα ακολουθήσει το χάος, η φτώχεια και η βία αν κάνει ο κόσμος την λάθος επιλογή. Μόνο η πιθανότητα μιας νίκης του ΣΥΡΙΖΑ λέγεται πως προκαλεί ρίγη φόβου στις παγκόσμιες αγορές. Η ιδεολογική «προσωποποιία» έχει την τιμητική της: oι αγορές μιλούν λες και είναι άνθρωποι, εκφράζοντας την «ανησυχία» τους για το τι θα συμβεί αν οι εκλογές αποτύχουν να σχηματίσουν μια  κυβέρνηση με εντολή να συνεχίσει το πρόγραμμα δημοσιονομικής λιτότητας της Ε.Ε και του ΔΝΤ καθώς και τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Οι πολίτες της Ελλάδας δεν έχουν χρόνο να ανησυχούν για αυτές τις προοπτικές: έχουν αρκετά για να ανησυχούν στην καθημερινότητα τους που γίνεται ολοένα πιο άθλια, σε βαθμό που δεν έχουμε δει στην Ευρώπη εδώ και δεκαετίες. 


Τέτοιες προβλέψεις είναι αυτό-εκπληρούμενες, προκαλούν πανικό και κατά συνέπεια οδηγούν στις πιθανότητες κατά των οποίων προειδοποιούν. Αν ο ΣΥΡΙΖΑ νικήσει, το Ευρωπαϊκό κατεστημένο θα ελπίζει πως θα μάθουμε με τον δύσκολο τρόπο  τι συμβαίνει όταν γίνεται μια απόπειρα με στόχο να διαταράξει τον φαύλο κύκλο της αμοιβαίας συνενοχής ανάμεσα στους τεχνοκράτες των Βρυξελλών και τον αντιμεταναστευτικό λαϊκισμό.  Γι’ αυτό το λόγο, ο Αλέξης Τσίπρας, αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ, διευκρίνισε σε πρόσφατη συνέντευξη του πως πρώτη του προτεραιότητα, στην περίπτωση που κερδίσει ο ΣΥΡΙΖΑ, θα είναι να αντισταθμίσει τον πανικό: “Oι άνθρωποι θα υπερνικήσουν τον φόβο. Δεν θα υποκύψουν, δεν θα εκβιαστούν». Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ένα σχεδόν ακατόρθωτο έργο. Η φωνή τους δεν είναι η φωνή της «τρέλας» της άκρας αριστεράς, αλλά της λογικής που ορθώνει το ανάστημα της ενάντια στην τρέλα της ιδεολογίας της αγοράς. Στην ετοιμότητα τους να αναλάβουν, έχουν εξοβελίσει τον φόβο που έχει η αριστερά να αναλάβει την εξουσία, έχουν το κουράγιο να καθαρίσουν το χάος που άλλοι δημιούργησαν. Θα χρειαστεί να ασκήσουν έναν τρομερό συνδυασμό αρχών και πραγματισμού, δημοκρατικής δέσμευσης και ετοιμότητας να δράσουν γρήγορα και αποφασιστικά όπου χρειάζεται. Αν είναι να έχουν έστω και μία ελάχιστη ευκαιρία να πετύχουν, θα χρειαστούν μια παν-Ευρωπαϊκή εκδήλωση αλληλεγγύης: όχι μόνο αξιοπρεπή μεταχείριση από μέρους κάθε ευρωπαϊκής χώρας, αλλά ακόμη πιο δημιουργικές ιδέες, όπως την προώθηση του τουρισμού αλληλεγγύης φέτος το καλοκαίρι.  


Στις Σημειώσεις για τον ορισμό της Κουλτούρας, ο Τ. Στ. Έλιοτ επεσήμανε πως υπάρχουν στιγμές που η μόνη επιλογή βρίσκεται ανάμεσα στην αίρεση και την μη-πίστη – π.χ όταν ο μόνος τρόπος να κρατηθεί μια θρησκεία ζωντανή είναι να συντελεστεί  ένας κοσμικός διχασμός. Αυτή είναι κατάσταση σήμερα στην Ευρώπη. Μόνο μια νέα «αίρεση» - που αυτή την στιγμή εκπροσωπείται από τον ΣΥΡΙΖΑ- μπορεί να σώσει ότι αξίζει να σωθεί από την Ευρωπαϊκή κληρονομία: την δημοκρατία, την πίστη στους ανθρώπους, την ισότητα , την αλληλεγγύη, κλπ.  Η Ευρώπη με την οποία θα καταλήξουμε αν ο   ΣΥΡΙΖΑ ηττηθεί είναι μια  «Ευρώπη με Ασιατικές αρχές» - οι οποίες βέβαια δεν έχουν καμία σχέση με την Ασία αλλά κάθε ομοιότητα με την τάση  του σύγχρονου καπιταλισμού να αναστέλλει την δημοκρατία. 


Ιδού το παράδοξο που συγκρατεί την «ελεύθερη ψήφο» στις δημοκρατικές κοινωνίες: κάποιος είναι ελεύθερος να επιλέξει με τον όρο πως κάνει την σωστή επιλογή. Να γιατί, όταν γίνεται η λάθος επιλογή (όπως έγινε όταν η Ιρλανδία απέρριψε  το Ευρωσύνταγμα), η επιλογή αντιμετωπίζεται ως λάθος και το κατεστημένο ζητά άμεσα την επανάληψη της «δημοκρατικής» διαδικασίας ώστε το λάθος να διορθωθεί. Όταν ο Γιώργος Παπανδρέου, ο Έλληνας πρωθυπουργός, πρότεινε την διεξαγωγή δημοψηφίσματος για το πακέτο διάσωσης της ευρωζώνης στα τέλη του περασμένου έτους, το ίδιο το δημοψήφισμα απορρίφθηκε ως λανθασμένη επιλογή. 


Είναι δύο οι βασικές ιστορίες αναφορικά με την Ελληνική κρίση στα ΜΜΕ: η Γερμανο- ευρωπαϊκή ιστορία (οι ‘Έλληνες είναι ανεύθυνοι , τεμπέληδες, σπάταλοι, φοροφυγάδες κλπ και πρέπει να τεθούν υπό έλεγχο και να διδαχθούν  δημοσιονομική πειθαρχία) και η Ελληνική ιστορία ( η εθνική μας κυριαρχία απειλείται από τους νεοφιλελεύθερους τεχνοκράτες του κέντρου αποφάσεων των Βρυξελλών). Όταν κατέστη δυνατό να αγνοηθεί η δεινή κατάσταση των Ελλήνων, μια τρίτη ιστορία έκανε την εμφάνιση της: οι Έλληνες πλέον απεικονίζονται ως τα θύματα μιας ανθρωπιστικής καταστροφής που χρειάζονται βοήθεια, λες και ένας πόλεμος ή μια φυσική καταστροφή χτύπησε την χώρα. Ενώ και οι τρεις ιστορίες είναι λανθασμένες, η τρίτη είναι ενδεχομένως η πιο αηδιαστική. Οι Έλληνες δεν είναι παθητικά θύματα: βρίσκονται σε πόλεμο με το Ευρωπαϊκό οικονομικό κατεστημένο, και αυτό που χρειάζονται είναι αλληλεγγύη στον αγώνα τους, γιατί είναι και δικός μας αγώνας. 


Η Ελλάδα δεν είναι η εξαίρεση. Αποτελεί ένα από τα κύρια πεδία δοκιμών ενός νέου κοινωνικό-οικονομικού μοντέλου μιας δυνητικά καθολικής εφαρμογής: μιας από-πολιτικοποιημένες τεχνοκρατίας στην οποία οι τραπεζίτες και άλλοι ειδήμονες θα δύνανται να κατεδαφίσουν την δημοκρατία. Σώζοντας την Ελλάδα από τους φερόμενους διασώστες της, σώζουμε  και την ίδια την Ευρώπη. 


25 Μαϊου 
(Μετάφραση Αναστασία Γιάμαλη)


http://www.left.gr/article.php?id=1659

43 σχόλια :

  1. Ορίστε και η μετάφραση που ζήτησες αρχηγέ!

    "Ιδού το παράδοξο που συγκρατεί την «ελεύθερη ψήφο» ΕΩΣ ΚΑΙ το ίδιο το δημοψήφισμα απορρίφθηκε ως λανθασμένη επιλογή." Για αυτή και μόνο την παράγραφο αξίζει η ανάγνωση του άρθρου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όσον αφορά την παράγραφο, έχω την ίδια άποψη. Η αναφορά στις δύο χώρες, ορίζει το αδιαμφισβήτητο!

    Η πρόταση διεξαγωγής δημοψηφίσματος, ήταν από τις λίγες κινήσεις του Παπανδρεόυ που χειροκρότησα! Απλά… έβαλε και τις δύο πλευρές στην θέση τους – προς στιγμήν, μα αυτό έχει δευτερεύουσα σημασία.

    Τώρα, όσον αφορά τα υπόλοιπα, αν και τα περισσότερα δεν είναι λανθασμένα, μου προκαλούν απάθεια. Ευτυχώς – και όχι δυστυχώς, ναι – οι πολιτικοί αναλυτές ακούγονται πλέον πολύ ρηχοί. Εγκλωβισμένοι εδώ και καιρό σε πνευματικό αδιέξοδο, επαναλαμβάνονται διαρκώς. Η προπαγάνδα πάει γόνατο και οι ομιλίες τους είναι πιο βαρετές κι από την ιστορία "Ο Τζακ και η φασολιά".

    Όλος αυτό ο παγκόσμιος θόρυβος των τελευταίων χρόνων γύρω από την πολιτική, μοιάζει με επιθανάτιο ρόγχο – μια ιδέα που με χαροποιεί ιδιαίτερα!

    Όσο για την δημοκρατία, κάποιος είπε πως είναι… μια μεταβατική περίοδος. Επόσης, πως με την δημοκρατία πιο κερδισμένες βγήκαν οι γυναίκες.. εν μία νυκτί, από συντρόφισσες, έγιναν κυρίες.

    Τέλος, δεν ξεχνώ τον δικό μου Σλοβένο που μ’ έμαθε πως…
    οι ιδεολογίες δημιουργούν φράχτες γύρω από τις ιδέες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μια διόρθωση αν μου επιτρέπεις mathepeze,"η προπαγάνδα πάει γόνα",,είναι πιο εύηχο δεν βρίσκεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχει απόλυτο δίκιο. Μακράν πιο ποιητικό! Δεν είχα πιεί ούτε μια σταγόνα χθες, γι’ αυτό μου ξέφυγε.

      Διαγραφή
  4. Ο Σλάβοϊ Ζίζεκ (Slavoj Žižek [ˈslavoj ˈʒiʒɛk], γεν. 21 Μαρτίου 1949) είναι σλοβένος φιλόσοφος και κριτικός θεωρητικός που δουλεύει στα πλαίσια των παραδόσεων του Χεγκελιανισμού, του Μαρξισμού και της Λακανιανής ψυχαναλυτικής. Ο Ζίζεκ έχει σημαντική συμβολή σε τομείς όπως η πολιτική θεωρία, η θεωρία του κινηματογράφου και η θεωρητική ψυχανάλυση.

    Ο Ζίζεκ αντλεί παραδείγματα από τη μαζική κουλτούρα για να εξηγήσει τη θεωρία του Ζακ Λακάν και τις χρήσεις της λακανιανής ψυχαναλυτικής, και θέσεις της χεγκελιανής φιλοσοφίας και της μαρξιστικής οικονομικής θεωρίας για να ερμηνεύσει τα κοινωνικά φαινόμενα. Τα θέματα που διαπραγματεύεται στα γραπτά του συμπεριλαμβάνουν την υποκειμενικότητα, την ιδεολογία, τον καπιταλισμό, το φονταμενταλισμό, το ρατσισμό, την ανεκτικότητα, την πολυπολιτισμικότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την οικολογία, την παγκοσμιοποίηση, τον Πόλεμο στο Ιράκ, την επανάσταση, την ουτοπία, τον ολοκληρωτισμό, το μεταμοντερνισμό, τη μαζική κουλτούρα, την όπερα, τον κινηματογράφο, την πολιτική θεολογία και τη θρησκεία.


    malista...enas anthrwpos me thewries tou kanape me afinei pragmatika adiaforo..sumfwnw me ton mathepeze kata 90% !
    jim_k

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια jim_k είναι πως ακόμα δεν έχω καταλάβει ποιές είναι οι θέσεις σου...

      Διαγραφή
    2. mono apo koda mporeis na katalaveis..makari na uphrxe ena komma ena kinima ena kati re aderfe p na me kalhpte 100% k na sto elega!
      jim_k

      Διαγραφή
    3. exipno na sxoliaseis to wiki viografiko kai oxi to keimeno tis anartisis. up to the point ena prama!

      Διαγραφή
    4. anonimos pou ti leei ston jim. re poios na nai, re poios na nai. sxoliazo anonima gia na min xereis poios eimai kai na sxoliazeis afta pou grafo oxi to cv mou apo to fb! kalooo exipnooo?

      Διαγραφή
    5. to wiki viografiko tergiazei apoluta me to ufos tou keimenou -aoropaparologies - tetoia keimena kathimerina grafontai k apo thn gyftisa p poulaei karvounakia,an mazeutoume emeis mporoume na grapsoume makran kalhtero...ara prwta diavasa to keimeno k meta koitaxa sto wiki gt den ton hxera ton paparologo... k apla me epivevewse!
      anwnume mas parakolouthoun sto Fb vgale to cv s! :P
      jim_k

      Διαγραφή
  5. "Ο Παπαδήμος ζήτησε «ισχυρή δήλωση» από τον Μπαρόζο, σύμφωνα με το Reuters. Η δήλωση του προέδρου της Κομισιόν Ζοζέ Μπαρόζο για το ότι η Ελλάδα θα πρέπει να σεβαστεί τις δεσμεύσεις της ή αλλιώς να φύγει από το ευρώ, ήρθε μετά από αίτημα του τέως πρωθυπουργού, Λουκά Παπαδήμου, σύμφωνα με πηγή της Κομισιόν που επικαλείται το πρακτορείο Reuters." karl (kathomai ston kanape. tha to diavasete, i na sikotho kai na xanasteilo to comment?)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. (skalizo ti miti mou) den nomizo na diafonouse me ton diko sou sloveno o Zizek, mathepeze! Se kamia periptosi den prokeitai gia epithanatio rogho tis politikis i' pio apla tou sistimatos ekmetaleusis kai anisotitas sto opoio megalosame kai galouxithikame. afto einai afeleia, simpatha me magistre! (xoris na exo teleiosei to skalisma, amolao kai mia klania, kata lathos!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Με πόνο ψυχής αφουγκράζομαι αυτόν τον σύγχρονο στοχαστή, στην πρεμιέρα της ταινίας Ζιζεκ να λέει: δεν ανησυχώ μήπως με αγνοούν, αλλά μήπως με αποδεχτούν. Μεγάλε μας θάμπωσες!!!

    Οι ομιλίες του μου θυμίζουν τον ΚΚΕ generator – μπορείτε να τον απολαύσετε εδώ http://kkeisageek.freehostia.com/ - και πραγματικά δεν θα μου προκαλέσει καμία εντύπωση, αν αύριο τον δω υποψήφιο σε κάποιο κόμμα!

    Κι ενώ προσπαθώ να καταλάβω που μοιάζει με τον δικό μου Σλοβένο, αφήνω τις κατινιές και περνώ στο κυρίως θέμα…

    Οι πολιτισμένες κοινωνίες διέπονται από τρείς βασικές αρχές. Θρησκεία, τέχνη, αθλητισμός. Αρχικά ήταν μία. Ο διαχωρισμός έγινε στην αρχαία Ελλάδα, μα αυτό είναι μια άλλη μεν, ενδιαφέρουσα δε, ιστορία. Κατά την γνώμη μου οι δύο εξ αυτών, τείνουν να εξαφανιστούν κι αυτή είναι μια πολύ ωραία συζήτηση που ελπίζω να κάνουμε.

    Η πολιτική είναι παιδί της θρησκείας. Ένα παιδί που με την πάροδο του χρόνου αυτονομήθηκε – όσο μπορεί ν’ απαγκιστρωθεί κάτι από την πίστη του. Αν η θρησκέια, λοιπόν, είναι η πρώιμη άγνοια του ανθρώπου(που είναι), η πολιτική τι είναι; Πόσο μπορεί να κρατήσει αυτή η κοροϊδία; Πόσο κι ως πότε θα στηρίζουμε τις ελπίδες μας για πρόοδο σε ανθρώπους πιο συντηρητικούς κι από την μάνα τους; Αν όλη αυτή η παγκόσμια κατακραυγή δεν είναι ο επιθανάτιος ρόγχος της πολιτικής, τι είναι; Οι στάχτες που θα αναγεννηθεί;

    Τώρα, σχώρα με κι εμένα, μα αφέλεια είναι να μεγαλώνεις και να ζεις μ’ αυτά που σε γαλούχησαν. Αφέλεια είναι και να τα διδάσκεις. Αφέλεια είναι να πιστεύεις πως θ’ αλλάξει η κοινωνία από ανθρώπους που δεν ξέρουν τι είναι αφαλάτωση και μιλούν για την μείωση των υδάτιμων πόρων. Μα πάνω απ’ όλα αφέλεια είναι να ασχολείσαι με ανθρώπους που υπο μορφή δανεισμού σου δίνουν την καλημέρα τους, με την προϋπόθεση να την πάρουν πίσω σε φάκελο εκλογικό και όχι επειδή την αισθάνονται.

    Ρε, να προσέχεις τι τρως εκεί πάνου, όσοι φίλοι μου σπούδασαν εκεί γύρισαν με αιμορροΐδες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. http://www.ehealthcyprus.com/%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%BC%CE%AD%CE%B8%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%8E%CF%80%CE%B9%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CF%81%CF%81/

    :D

    Ase ton Zizek re. Exeis allergia kai kataligeis na mou paratheteis epixeirimata les kai apefthinesai se 18xrono partizano tis aristeras i' telos panton opoioudipote allou politikou xorou. Pou diafonoume? Sto oti i politiki,i ditiki dimokratia ki o kapitalismos pethainoun epeidi i texnologia deixnei to dromo? To dromo tis isotitas opou ola tha nai meli gala? Oxi den pethainoun pou na xtipiesai kato. Se poianou ta xeria einai oi polipothites siskeves afalatosis? Ginetai na pas apo to A sto C xoris na peraseis apo to B?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. karl padws ginete na pas apo to A sto C ..... den einai aparethta na peraseis mporeis k na to phdhxeis to B....vevea poios einai to B kai an thelei na to phdhxeis einai alo thema!
      jim_k

      Διαγραφή
    2. χαχαχαχαχαχα τώρα είδα για τις αιμορροΐδες!

      Διαγραφή
  9. den iparxei lisi gia tin ellada pou na min perilambanei skalisma sto tsoukali gia ena kommati tis koinonias. Iparxei lisi omos sto provlima tou pos tha ginei na skalisoun ligoteroi! Fisika kai den eimai afelis na pistevo pos to lisi afti tin exei sto sirtari o syriza kai mas tin krivei. Fisika kai den eimai afelis na pistevo pos an paroume ta mpogalakia mas avrio kai tin kanoume avrio apo tin EE tha maste arxontes. Alla ti na kanoume pou den elpizo stis 17 tou Iouni na nai i ND proto komma! Ekei simfono kai me ton Zizek. Ekei kai ston tropo me to opoio methodeuetai se europaiko epipedo i niki tis ND.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο αλλήθωρος?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Απόσπασμα από ένα πλαίσιο θέσεων του ΣΥΡΙΖΑ δημοσιευμένο στο zougla.gr
    Καλή η φιλοσοφία του Ζίζεκ. Τίποτα από τα παρακάτω δεν είναι ουτοπικό ή στη σφαίρα του φανταστικού!
    Διαφωνούμε σε κάτι από τα παρακάτω πέρα από το κλασσικό επιχείρημα του τύπου γαμώ το ΣΥΡΙΖΑ, σιγά μη τα κάνουν, μουνιά αριστεροί κλπ, Αλέξη κνίτη, Τσίπρα μάθε Αγγλικά κλπ κλπ?
    "5. ΕΘΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ

    Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αντιτάσσεται στο πρόγραμμα ανακεφαλοποίησης των τραπεζών, αν και του δίνει ένα διαφορετικό χαρακτήρα στην κατεύθυνση της εθνικοποίησής τους.

    Αυτή η ανακεφαλοποίηση, ως γνωστόν, είναι μέρος του προγράμματος PSI. Με αυτό το πρόγραμμα ανταλλαγής ομολόγων (κούρεμα) δεν είχε συμφωνήσει ο ΣΥΡΙΖΑ και το είχε χαρακτηρίσει ανεπαρκές, ενώ ήταν ληστρικό για τα ομόλογα των ασφαλιστικών ταμείων, σειρά άλλων νομικών προσώπων Δημοσίου Δικαίου (Νοσοκομεία, Πανεπιστήμια κ.λπ.) και των φυσικών προσώπων.

    Παρόλα αυτά το πρόγραμμα αυτό δεν μπορεί να διακοπεί τώρα, στη φάση της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, χωρίς να καταρρεύσουν οι τελευταίες. Ο ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν, δεν αντιτάσσεται στην ανακεφαλοποίηση των τραπεζών, και συνακόλουθα στη συγκεκριμένη δανειακή σύμβαση που στηρίζει αυτήν την ανακεφαλαιοποίηση, με τη μόνη διαφορά ότι αυτή θα πρέπει να γίνει με κοινές μετοχές μετά ψήφου (και όχι χωρίς ψήφο όπως αποφάσισαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στο πλαίσιο της υπό τον Λ. Παπαδήμο συγκυβέρνησής τους).

    Η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών με κοινές μετά ψήφου μετοχές, θα έχει ως συνεπακόλουθο να περάσουν οι τράπεζες υπό εθνική κρατική ιδιοκτησία.

    Μια κυβέρνηση της Αριστεράς όχι μόνο θα εθνικοποιήσει τις τράπεζες αλλά και θα τις κοινωνικοποιήσει, δηλαδή θα τις θέσει υπό δημόσιο και κοινωνικό έλεγχο, προκειμένου να αξιοποιηθούν για την εφαρμογή μιας νέας αναπτυξιακής, παραγωγικής και κοινωνικής χρηματοπιστωτικής πολιτικής με στόχο την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών.

    6. ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    Θεμελιώδης στρατηγική κατεύθυνση του ΣΥΡΙΖΑ είναι ο δημόσιος έλεγχος των στρατηγικών τομέων της οικονομίας (πχ. ενέργεια, τηλεπικοινωνίες, σιδηρόδρομοι, λιμάνια, αεροδρόμια κ.λπ.).

    Στο πλαίσιο αυτό θα περάσουν σταδιακά υπό πλήρη δημόσιο έλεγχο στρατηγικές επιχειρήσεις που είτε βρίσκονται σε πορεία ιδιωτικοποίησης είτε έχουν ιδιωτικοποιηθεί (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΟΣΕ, ΕΛΤΑ, ΕΥΔΑΠ, Μέσα Μεταφοράς κ.λπ.).

    Σε κάθε περίπτωση θα αποτραπούν άμεσα οι ιδιωτικοποιήσεις των επιχειρήσεων που έχουν προγραμματιστεί να γίνουν από το Ειδικό Ταμείο Διαχείρισης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.

    7. ΡΙΖΟΣΠΑΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΝΟΜΗ ΠΛΟΥΤΟΥ

    Θεμελιώδης και άμεση πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ είναι μια ριζοσπαστική αναδιανομή του πλούτου, με την οποία, πέραν των πολλών άλλων, θα επιχειρήσουμε να υποβοηθήσουμε μια νέα στρατηγική κοινωνικής δικαιοσύνης, ανάπτυξης και παραγωγικής ανασυγκρότησης.

    Βασικό εργαλείο για μια τέτοια ριζοσπαστική αναδιανομή του πλούτου είναι ένα νέο, απλό, δίκαιο και εύχρηστο φορολογικό σύστημα, το οποίο, μαζί με τα άλλα, θα διευκολύνει την σταδιακή και αποτελεσματική πάταξη της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας, παράλληλα με την ανασυγκρότηση των φορολογικών μηχανισμών.

    8. ΧΑΡΑΤΣΙΑ, ΜΙΣΘΟΙ, ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

    Στο πλαίσιο της δίκαιης αναδιανομής του εθνικού πλούτου αλλά και της στήριξης μισθών και εργασιακών σχέσεων ο ΣΥΡΙΖΑ.

    α) Θα προχωρήσει, στο πλαίσιο της υπόσχεσής του για κατάργηση των ειδικών επιβαρύνσεων (χαράτσια), στην άμεση ακύρωσή τους για τα μικρομεσαία εισοδήματα και πρώτα απ’ όλα για τους άνεργους, τους χαμηλόμισθους, τους χαμηλοσυνταξιούχους και όσους διαβιούν στα όρια της φτώχειας.

    β) Θα προχωρήσει άμεσα στην αποκατάσταση του κατώτατου μισθού, του επιδόματος ανεργίας και των κατώτατων συντάξεων, θα ακυρώσει άμεσα την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων, θα επαναφέρει τη μετενέργεια και θα αποκαταστήσει στην πρότερη κατάσταση το θεσμό της Διαιτησίας. "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. simera eixa mia sizitisi me mia sinadelfo oikonomologo. poli axiologi! mou exigouse oti i anergia den einai provlima na min anisixo. den anisixo!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. episis mou exigouse oti theorei ton eauto tis kentroa alla mposta s emena fantazei akrodexia. den katalava ti ennoouse, toulaxiston den anisixo gia tin anergia pleon! kati einai ki afto...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. epeidi einai kai poli kentroa mou exigouse oti i epembaseis ton Natoikon dinameon kata kairous einai gia to kalo tis disis kai pos i Hiroshima kai to Nagasaki itan anagaio kako. episis pos den einai dinaton ola ta frikia na exoun prosvasi stin tritovathmia ekpaideusi.
    tha exei dikio kai gia tin anergia! 45% sto Kosovo, ipsiloteri ton Balkanion, plisiazoume koutsa, strava.
    Den mporo n akouo gia kratikopoiiseis otan ola sikonontai, einai ektos pragmatikotitas. ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. tha fao goal opou na nai to vlepo. ma pou einai o striker tis pareas?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φαντάζομαι θα αναρωτιέται που θα φτάσει το παραλήρημά σου, που όπως φαίνεται έχει παρασύρει κι εμένα σε αντίστοιχο.

      Διαγραφή
  16. Δεν θα σου πώ ότι…

    …το επιχείρημα ‘’ μου παραθέτεις επιχειρήματα λες και απευθύνεσαι σε 18χρονα’’ μπορεί να γεννά ανασφάλεια στον συνομιλητή, αλλά δεν κολλάει παντού..

    …τις κατινιές, τις είπα εγώ κι όχι εσύ…

    …δεν χρειάζεται να χτυπηθώ κάτω, απλά να μην ασχολούμαι την πολιτική διαιωνίζοντας συνήθεια, φόβο, μιζέρια, κακομοιριά, οπισθοδρόμηση… κτλ

    … δεν υπάρχει ενδιάμεσο στάδιο – όσο κι αν μας αρέσει το πήδημα – παρά μόνο υποσύνολα ενός μεγάλου συνόλου όπου ο κάθε εκπρόσωπος μεταφράζει κατά το δοκούν, διαλαλώντας την δική του αλήθεια…

    …ο αλλήθωρος δεν λέει λάθος πράγματα, απλά οι ιδέες του βρωμούν από την σήψη…

    …δεν στα λέω, γιατί οι προσβολές σου με έχουν εξοργίσει τόσο, που θα αρχίσω να απαιτώ σεβασμό για τις απόψεις μου, αφού πλέον δεν μου αρκεί να τις εκφράζω ελεύθερα…

    Θα πω μόνο σε όλους μας, πως… καλό θα ήταν αντί ν’ αναλωνόμαστε σε πολιτικές αναλύσεις, να καταναλώνουμε την ενέργειά μας σε συζητήσεις με αντικείμενο τις μελέτες και απόψεις των: Jacque Fresco, Douglas Adams, JP Rangaswami, Πέτρου Διαμαντή, Arthur Clarke, Ken Robinson… κτλ. επιταχύνοντας τον αφανισμό της ράτσας των πολιτικών, που αν μη τι άλλο, αποτελούν τροχοπέδη στην εξέλιξη της ανθρωπότητας.

    Φυσικά για να μην πνιγούμε στην κουλτούρα, ας προσθέσουμε και λίγο από τις απόψεις του Badstuber και του jim_k, περί καθημερινής απόλαυσης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "to mono pou mporeis na problepseis sto mellon einai to mellon pou mporeis esu na dhmiourgiseis" k kala to moto tou p.diamanth....
      mathepeze k h atomiki bomba sthn theoria htan uperoxh /fantastikh/anepalipth klp alla eidame oti sthn praxh htan katastrofikh....mhn menoume se outopikes/katstrofikes theories to thema einai ti kanoume oloi mazi k o kathenas monos t pera apo tis xiliades thewries t kolou p me 2 pota k tsigara mporoume na grapsoume k emeis!
      jim_k

      Διαγραφή
    2. Προσωπικά το ότι μπαίνεις στην διαδικασία και λες… να δω ρε συ ποιοι μαλάκες είναι αυτόι… και διαβάζεις έστω και λίγο τι λένε, μου φτάνει.

      Άστοχο το παράδειγμα με την ατομική βόμβα…

      Οι θεωρίες, απόψεις, προτάσεις, αυτών που ανέφερα τουλάχιστον, δεν ανήκουν στην κατηγορία… με δυο ποτά και τσιγάρα γράφουμε κι εμείς. Σίγουρα όμως ένα συμπόσιο με την επιστροφή του karl κάτι θα γεννούσε είμαι σίγουρος!

      Η πρόταση… το θέμα είναι τι κάνουμε όλοι μαζί και ό καθένας μόνος του… εξ ορισμού δεν χωράει αμφισβήτηση.

      Διαγραφή
    3. ton p.diamanth ton gnwriza :)
      jim_k

      Διαγραφή
  17. Από τις πιο βαρετές στιχομυθίες που έχουν λάβει χώρα σε τούτο εδώ το τίμιο μπλογκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Steve, διαφωνώ για τις στιχομυθίες. Ο ποιο βασικός λόγος που συνεχίζω – εκτός του ότι είμαι πολύ εύθικτος άνθρωπος – είναι, γιατί μέσα από την υπερβολή έρχεται ο κορεσμός και μέσα από τον κορεσμό η απαξίωση. Εκεί ποντάρω.

      Με τον karl μιλάω πιο πολύ από όλους σας εκτός βλογ. Και τι λέμε; Μάντεψε! Μιλάμε για πολιτική!!! Όχι από βίτσιο, όχι. Αυτός για το πανεπιστήμιο κι εγώ ετοιμάζω δοκίμιο.

      Διαγραφή
  18. kai i apaitisi tou papadimou apo tin commision vareti? kai i idees gia allagi poreias stin oikonomia varetes?

    Το πώς τα χρήματα του ελληνικού δανείου επιστρέφουν στους δανειστές της Ελλάδας, αφήνοντας ελάχιστα για την εξυπηρέτηση των εσωτερικών αναγκών της χώρας, εξηγεί σε άρθρο της η αμερικανική εφημερίδα New York Times.

    «Τη στιγμή που η συμμετοχή της στην ευρωπαϊκή νομισματική ένωση είναι αβέβαιη, η Ελλάδα συνεχίζει να λαμβάνει δισεκατομμύρια ευρώ ως έκτακτη βοήθεια από μία αποκαλούμενη τρόικα δανειστών που επιβλέπει τη διάσωσή της. Αλλά σχεδόν καθόλου από αυτά τα χρήματα δεν πηγαίνουν στην ελληνική κυβέρνηση προκειμένου να πληρώσει για ζωτικές δημόσιες υπηρεσίες. Αντίθετα, διοχετεύονται κατευθείαν πίσω στη τσέπη της τρόικα» αναφέρει το άρθρο.

    Όπως επισημαίνει η αμερικανική εφημερίδα, καταρρίπτοντας τον μύθο που θέλει την Ελλάδα να αδυνατεί να πληρώσει μισθούς και συντάξεις επειδή οι δανειστές θα διακόψουν την παροχή βοήθειας προς αυτή, «το ευρωπαϊκό πακέτο διάσωσης των 130 δισ. ευρώ που υποτίθεται θα αγόραζε χρόνο για την Ελλάδα, εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο μόνο τους τόκους του χρέους της χώρας - ενώ η ελληνική οικονομία εξακολουθεί να πασχίζει».

    Ki afto vareto? vareti einai i ampelofilosofia, mesa. alla oxi ola t alla. mathepeze apefiges na sxoliaseis ta ousiastika. se aposintonise to paralirima mou?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκτός από την αξιόλογη οικονομολόγο συνάδελφο, τι είναι αυτό που δεν απάντησα; Η θέση μου για το άρθρο και τον στοχαστή είναι ξεκάθαρη. Μη μου πεις ότι θέλεις να σχολιάσω τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ γιατί θ’ αρχίσω τις φρίμπες πάλι.

      Διαγραφή
  19. pali grafo san anonimos gia na mperdepso ton jim_k!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. den mperdeuomai allwste mhn xexnas pws eimai apo tous ligous p den mperdeurtike me to "lefta yparxoun" :P
      jim_k

      Διαγραφή
    2. re mages! lefta ipirxan...simera iparxoun ligotera kai avrio akoma ligotera. milao gia to sinolo tis oikonomias. oso simetexoume se afti tin enosi, me aftous tous orous me mnimonio i' xoris ta lefta tha ligostevoun! tora gia ta iparxonta an kapoios pistepse oti to PASOK tha frontize na kikloforisoun kai na anadianemithoun dikaia tote itan to ligotero, afelis, anideos kai alla polla pou ta skeftomai kai anatrixiazo!

      Διαγραφή
  20. Ήμουνα σε ένα από εκείνα τα κωλόμπαρα που δεν ξέρετε εσείς. Κάποια στιγμή μπαίνει μέσα ο Ζίζεκ. Κάθεται σε ένα σκαμπό στον πάγκο και παραγγέλνει χαμομήλι με κέτσαπ, κάτι τέτοιο δεν θυμάμαι και καλά. Στο βάθος ένας τύπος 2Χ2 τον κοιτούσε αφηρημένα. Σηκώνεται ο Ζίζεκ και πάει και στέκεται μπροστά του. ‘Τι κοιτάς ρε μαλάκα;’ του λέει. Εκείνος δεν λέει τίποτα, του αστράφτει ένα κροσέ και του φεύγουν τα δόντια στο πάτωμα. Ο Ζίζεκ δεν ταράζεται, σκύβει ήρεμος, τα μαζεύει, ξαναπάει μπροστά στο δίμετρο και του λέει: Άμα λείπει κανένα, τη γάμησες!’

    Χωρίς μαλακίες.

    Coco de Fiongo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχαχα
      Εντός πνεύματος!!

      Διαγραφή
    2. Προσεβλήθη βαθύτατα!!! ΕΓΩ, ξέρω όλα τα κωλόμπαρα! Τ' ορκίζομαι στο... κάψιμο.

      Χωρίς πλάκα.

      Διαγραφή
  21. - Έχασα, που έλειπα...
    - Καλά που έλειπα...

    Πολιτική, κορεσμός, προσβολές, σεβασμός, θεωρίες, απόψεις, προτάσεις, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, τσουκάλι, εξοργισμός.....
    Εξορκισμός, μήπως και φύγουν τα δαιμόνια και μας φωτίσει ο ύψιστος για το τι θα ψηφίσουμε. (Εδώ σε θέλω Θεέ!!! Για πες, έλα πες!)

    (Αιμοροϊδες, στιχομυθίες... πάντως δε βαρέθηκα.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...