Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

Η Μεγαλύτερη Επανάσταση στην Ιστορία του Κινηματογράφου.


Σύντοµα ο τρόπος που βλέπουµε ταινίες καθώς και εκείνος µε τον οποίο οι ανεξάρτητοι κινηµατογραφιστές τις παράγουν και τις διανέµουν, δεν θα είναι συµβατός µε το σύστηµα που επικρατεί παγκοσµίως σήµερα.



Στην Ισπανία ο Νίκολας Αλκάλα µαζί µε µια οµάδα συµφοιτητών του ξεκίνησαν µια εταιρία παραγωγής, την RIOT µε στόχο να παράγουν ταινίες και την πλαισίωσαν µε ένα ιδεολογικό µανιφέστο. Το φιλόδοξο σχέδιο τους βρήκε τοίχο και από την ανεξάρτητη παραγωγή και από τα µεγαλύτερα στούντιο. Εκείνοι όµως δεν έβαλαν το κεφάλι κάτω. Όταν δεν πάει ο Μωάµεθ στο βουνό, πάει το βουνό στον Μωάµεθ. 


Χρησιµοποίησαν το διαδίκτυο για να κάνουν crowd funding. Τα πράγµατα δεν πήγαιναν τόσο καλά ακόµα και όταν έφτιαξαν το πρώτο (άκρως εντυπωσιακό, www.thecosmonaut.org) τρέιλερ της πρώτης τους ταινίας µε τίτλο «Κοσµοναύτης». Χρειάστηκε η προβολή του πρότζεκτ να γίνει από µία δηµοφιλή εκποµπή για να κατακτήσει κοινό, χρηµατοδότες και υποστηρικτές. Σήµερα η ταινία οδεύει προς την ολοκλήρωση της.  Aκόµα και οι άσπονδοι φίλοι του πρότζεκτ, ασπάστηκαν και υποστηρίζουν την ιδέα βλέποντας πως εκεί βρίσκεται το µέλλον. Ο Νίκολας Αλκάλα µας µιλάει για τη µεγαλύτερη επανάσταση στην ιστορία του κινηµατογράφου που συντελείται αυτή τη στιγµή.

Πως ξεκίνησε η ιδέα του «κοσµοναύτη»

«Ξεκινήσαµε ως τρεις φοιτητές κινηµατογραφικής σχολής που θέλαµε να γυρίσουµε µια ταινία. Δεν είχαµε όµως κανενός τύπου «διασύνδεση» µε την βιοµηχανία θεάµατος ή κάποιο «δανειοληπτικό-επενδυτικό οργανισµό» . Αποφασίσαµε να βρούµε κεφάλαιο για το πρότζεκτ µας µέσω του διαδικτύου. Μέχρι στιγµής καταφέραµε και µαζέψαµε από πέντε χιλιάδες απλούς πολίτες από όλο τον κόσµο 400.000 €»!



Γιατί αποτελεί πρωτοπορία;

«Για τα δεδοµένα της Ισπανίας αυτό ήταν επαναστατικό επειδή είµαστε οι πρώτοι που το καταφέρνουµε µε τέτοιο βαθµό επιτυχίας. Πλέον είµαστε πεπεισµένοι ότι η βιοµηχανία καταρρέει διότι ο κόσµος προτιµά να βλέπει ταινίες στον υπολογιστή του. Για πολλά χρόνια τις τελικές αποφάσεις έπρεπε να τις παίρνουν οι διανοµείς και οι εµπλεκόµενοι στην παραγωγή»

Το µότο του «Κοσµοναύτη» είναι «κατεβάστε την ταινία µας». Αυτό ποιούς ενοχλεί;

«Το πρόβληµα της πειρατείας ξεκίνησε από τους ίδιους τους παραγωγούς. Εκείνοι δεν επέτρεπαν στον κόσµο να παρακολουθήσει τις ταινίες µε τον τρόπο που επιθυµούσε. Πρόθεση µας είναι η ταινία να διανεµηθεί δωρεάν στον κόσµο µέσω του ίντερνετ γεγονός που ανατρέπει τα καθιερωµένα. Είναι κάτι που αν πετύχει θα ανατρέψει τις ισορροπίες της βιοµηχανίας». 

Ο κινηµατογράφος καταλήγει στα χέρια του κοινού;

«H βιοµηχανία έχει ήδη λοιπόν αλλάξει. Μέσω διαδικτύου µπορείς να δεις όσες ταινίες θέλεις ακριβώς την ίδια στιγµή που κάνουν πρεµιέρα. Αν η βιοµηχανία το καταλάβει αυτό και αποφασίσει να προσφέρει µε τον ίδιο τρόπο τις ταινίες, θα συρρικνωθεί. Ο κόσµος λοιπόν αλλάζει και η βιοµηχανία απλά προσπαθεί να ακολουθήσει την αλλαγή». 



Κρίση και κινηµατογράφος πάνε µαζί;

«Εξαιτίας της κρίσης και του διαδικτύου υπάρχει µια ενδυνάµωση στις νέες πρωτοβουλίες. Μέσα από το διαδίκτυο η κρίση µοιάζει µεγαθήριο, ίσως και πιο ισχυρή από ότι είναι, όµως το ίδιο µέσο οδήγησε στην επανάσταση των αγανακτισµένων. Ο τρόπος επικοινωνίας µας αλλάζει συλλήβδην όπως και ο τρόπος που βλέπουµε ή παρακολουθούµε τα γεγονότα και τις εξελίξεις.  Άρα η κρίση είναι κάτι και καλό αφού µας οδηγεί σε αλλαγές. Για µένα οι αλλαγές είναι πάντα κάτι καλό».

Ένας από τους πέντε χιλιάδες παραγωγούς µπορεί να είσαι εσυ!
Στους τίτλους τέλους θα υπάρχουν πέντε χιλιάδες άτοµα µε τον τίτλο του παραγωγού και αυτό είναι υπέροχο! Οι υποστηρικτές σου  ταυτόχρονα συν- δηµιουργοί και είναι το κοινό σου που θα δει την ταινία. Αυτοί οι άνθρωποι δεν µιλάνε για µια ταινία, αλλά για τη δική τους ταινία. Και αυτό είναι τέλειο. Είναι η καλύτερη προώθηση που θα µπορούσες να έχεις». 

Η ιστορία γράφεται ξανά κάθε τριάντα χρόνια.

«Στους νέους παραγωγούς θα έλεγα ότι αυτή η εποχή µας δίνει µεγάλη ευκαιρία να γίνουµε µέρος της κινηµατογραφικής ιστορίας. Κάθε τριάντα χρόνια υπάρχει µια µεγάλη αλλαγή στην κινηµατογραφική ιστορία. Το 80 εµφανίστηκαν τα ειδικά εφέ, στις αρχές του 60 οι 16άρες µηχανές, η επανάσταση στο σήµερα είναι το διαδίκτυο που κάνει διαδραστική την εµπειρία και επιτρέπει στο κοινό να συµµετέχει έµπρακτα. Αυτή την επανάσταση ζούµε. Είµαστε στην αρχή σε κάτι που θα προσδιορίσει την κινηµατογραφική βιοµηχανία των επόµενων είκοσι ετών». 


Ο κινηµατογράφος στα χέρια σου

«Θα ξεκινάς να βλέπεις την ταινία σου στον υπολογιστή, στη συνέχεια θα την παίρνεις µαζί σου στο ipad και θα την ολοκληρώνεις στην τηλεόραση σου στο σαλόνι σου».  


Η τσιγκουνιά είναι µαγκιά

«Την ταινία τη γυρίζουµε µε DSLR κάµερες δηλαδή φωτογραφικές µηχανές 5D. Με τον τρόπο γυρίζουµε την ταινία µε λίγα χρήµατα και το δωρεάν φως ηµέρας». 

Small is beautiful... και αποδοτικότερο 

«Όσο περισσότερους ριψοκίνδυνους συνεργάτες έχεις σε µια ταινία, τόσο ευκολότερα θα κερδίσεις το στοίχηµα που έχεις βάλει µε τον εαυτό σου. Όσο πιο δεκτικός είσαι στο ρίσκο, όσο περισσότερο είσαι έτοιµος να χάσεις τα χρήµατα που επένδυσες (επειδή δεν είναι διακόσια εκατοµµύρια αλλά διακόσιες χιλιάδες), τότε µπορείς να πας µπροστά και να φτάσεις στο όριο του σκηνοθετικού σου ταλέντου. Για αυτό το λόγο κάποιες ανεξάρτητες ταινίες µπορεί να είναι καλύτερες από τις ακριβές παραγωγές. Γιατί περιλαµβάνουν ρίσκο». 


 Αν γύριζαν πίσω τον χρόνο ο Κόπολα και ο Σπίλµπεργκ, θα...

«Θεωρώ πως βιώνουµε τη µεγαλύτερη επανάσταση στην ιστορία του κινηµατογράφου. Ποτέ ξανά δεν είχαµε την ευκαιρία να κάνουµε την παραγωγή και να διανέµουµε µόνοι µας. Τώρα πιά δεν είναι ακριβό να έχεις ποιότητα παραγωγής που έχουν οι µεγάλες ταινίες και στη συνέχεια µέσω του διαδικτύου να έχεις κοινό που φτάνει τα δύο δισεκατοµµύρια. Αν αυτό το έλεγες στον Σπίλµπεργκ ή τον Κόπολα όταν ξεκινούσαν να κάνουν ταινίες τη δεκαετία του 70, θα έκοβαν και θα σου έδιναν και το χέρι τους για να µπορέσουν να το κάνουν.  Το πιο δύσκολο µέρος στην παραγωγη µιας ταινίας είναι η προσωπική πορεία που θα επιλέξεις και το πάθος που θα βάλεις για να αφήσεις την προσωπική σου σφραγίδα. Το τεχνικό µέρος όµως δεν είναι πια πρόβληµα». 

Συµβουλή προς νέους κινηµατογραφιστές 

Ας µην κοροϊδευόµαστε, η χρηµατοδότηση είναι το δυσκολότερο µέρος στην παραγωγή µιας ταινίας. Αλλά τώρα έχετε τη δυνατότητα να επικοινωνήσετε µε το κοινό σας και να του ζητήσετε να προαγοράσει ένα εισιτήριο για την ταινία σας και έτσι να σας βοηθήσει να την κάνετε. Αν λοιπόν είστε παθιασµένοι, πραγµατικά πιστεύετε σε αυτό που κάνετε και αυτό αρέσει και στον κόσµο, ζητήστε του χρήµατα! Και αν εκείνος µπορέσει να σας ενισχύσει, να πέσετε µε τα µούτρα και να το κάνετε».

The Cosmonaut Trailer (In all your screens - May 18th 2013)






Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...