Το τείχος του Βερολίνου οικοδομήθηκε το 1961 και υπέστη πολλές μεταβολές πριν πάρει την τελική μορφή τοίχου από μπετόν, που από τη δεκαετία του 1980 αποτέλεσε καμβά για τους καλλιτέχνες του Δυτικού Βερολίνου. Οι ζωγραφιές, τα γκράφιτι και τα μηνύματα που γέμιζαν τη δυτική πλευρά του Τείχους ήταν ένδειξη της ελεύθερης έκφρασης της δυτικής κοινωνίας και έρχονταν σε αντιπαράθεση με το μουντό λευκό και γκρίζο τοίχο από την άλλη πλευρά. Χρειάστηκε να πέσει το Τείχος για να ζωντανέψει και η ανατολική πλευρά με τη ζωγραφική διαφόρων καλλιτεχνών.Εκατόν δεκαοκτώ καλλιτέχνες από 21 διαφορετικές χώρες διακόσμησαν το90’, μερικούς μήνες μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, την ανατολική πλευρά των καταλοίπων του.

- Trabant
Πριν το 1990, υπήρξαν διάφοροι παράτολμοι καλλιτέχνες της δυτικής πλευράς, οι οποίοι διακινδύνευσαν και άφησαν το αποτύπωμά τους στο Τείχος παρά την απαγόρευση.
Ο Γάλλος Τιερί Νουάρ, ο οποίος κατοικούσε δίπλα στο Τείχος, άρχισε να ζωγραφίζει, από το 1984, καρικατούρες με βασικό χαρακτηριστικό στοιχείο τα έντονα χρώματα Ο ίδιος μαζί με άλλους καλλιτέχνες χρειάστηκαν έξι χρόνια για την κάλυψη5 χλμ.τοίχου.
Το Τείχος πλέον έχει μήκος1.300 μέτρακαι θεωρείται η μεγαλύτερη υπαίθρια γκαλερί στον κόσμο. Το 1922 ανακηρύχθηκε καλλιτεχνική κληρονομιά. Η East Side Gallery ως πρωτοβουλία γεννήθηκε ώστε να διατηρηθούν οι τοιχογραφίες οι οποίες δημιουργήθηκαν από το 1990 στο μεγαλύτερο τμήμα του Τείχους που διασώθηκε από την κατεδάφιση. Τη στιγμή της πτώσης του, τα έργα ζωγραφικής αποτύπωναν την ευφορία και την ελπίδα μπροστά στην προοπτική ενός ελεύθερου μέλλοντος.

- The lives of others
Το Βερολίνο από το Νοέμβρη του 1989 με την πτώση του Τείχους και έπειτα, καταφέρνει να ενοποιήσει αρμονικά τον πληθυσμό των δύο πλευρών, απενοχοποιώντας τις ζωές των πολιτών του . Η ραγδαία μετάλλαξη της μητρόπολης αυτής, μέσα στα τελευταία 15 χρόνια, θεωρείται πραγματικά εντυπωσιακή, ανοικοδομώντας τις γκρίζες ζώνες του παρελθόντος, θέτοντας έτσι βάσεις για εξέλιξη μιας ήδη εκσυγχρονισμένης πόλης.
http://www.mankey.gr/?p=5095
"αποτέλεσε καμβά για τους καλλιτέχνες του Δυτικού Βερολίνου", "έρχονταν σε αντιπαράθεση με το μουντό λευκό και γκρίζο τοίχο από την άλλη πλευρά."?? Γιατί τόσο μονόπλευρο άρθρο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάλτσες και Μάνκει, ντορπή σας για την αναπαραγωγή.