Παρασκευή 1 Ιουνίου 2012

Η δύναμη της συνήθειας


Ο Τσαρλς Ντάχιγκ στο νέο βιβλίο του ποντάρει στη συνήθεια ως καθοριστική αρχή της ανθρώπινης συµπεριφοράς και εξηγεί τον µηχανισµό της εκµετάλλευσής της.




 

Yπάρχει µια δύναµη ισχυρότερη από τη βαρύτητα, τον ηλεκτροµαγνητισµό και τις πυρηνικές δυνάµεις. Μεταδίδεται µε κύµατα, το ενεργειακό πεδίο της είναι η καθηµερινότητα και νιώθετε την έλξη της κάθε φορά που ελέγχετε την πόρτα του αυτοκινήτου, ενώ ο συναγερµός επιµένει ότι αυτή έχει ήδη κλειδωθεί. Γιατί η δύναµη της συνήθειας είναι ακατανίκητη. Σε βαθµό που, αν πιστέψουµε τον αµερικανό δηµοσιογράφο Τσαρλς Ντάχιγκ, οι µεγάλες βιοµηχανίες δουλεύουν διπλοβάρδιες  προκειµένου να την εκµεταλλευτούν για να µεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους – µαντέψτε από ποιους.

Στο βιβλίο «The Power of Ha-bit» (εκδ. Random House) ο Ντάχιγκ γράφει για τον «βρόχο της συνήθειας», την αλληλουχία ερεθίσµατος-δράσης-ανταµοιβής που εδραιώνει επαναληπτικές δραστηριότητες και τους ευρηµατικούς τρόπους που στρατιές στατιστικών αναλυτών ανακαλύπτουν για να τις µετουσιώνουν σε χρήµα. Κλασικό παράδειγµα του βιβλίου η περίπτωση αποσµητικού χώρου που η αγορά απέρριπτε γιατί η προώθησή του εστίαζε στην αποµάκρυνση των ενοχλητικών οσµών – οσµών που καταναλωτές τριών πακέτων τσιγάρων την ηµέρα ή ιδιοκτήτες πέντε σκύλων είχαν συνηθίσει να αγνοούν: χρειάστηκε η στροφή προς τη «µυρωδιά φρεσκάδας» για να συγκινηθούν οι νοικοκυρές.

Αγορές µε πιστωτικές ή προτιµήσεις καταγεγραµµένες online µπορούν να καταγραφούν ως στοιχεία και να σας στοιχειώσουν µελλοντικά µε στοχευµένες διαφηµίσεις ή προσφορές κοµµένες και ραµµένες στα µέτρα σας ενώ οι αγαπηµένες σας µάρκες κάνουν πάρτι αν τους κάνετε like στο Facebook. Πάντως, αν την επόµενη φορά που θα τηλεφωνήσετε για delivery ο υπάλληλος έχει την παραγγελία σας έτοιµη προτού µιλήσετε, θα καταλάβετε ότι είναι καιρός για µια αλλαγή.


Πηγή: το βήμα

Μια ματιά στο εσωτερικό του βιβλίου εδώ:
http://www.amazon.com/The-Power-Habit-What-Business/dp/1400069289/ref=la_B006X0XPLM_1_1?ie=UTF8&qid=1338560392&sr=1-1#reader_1400069289


9 σχόλια :

  1. Οχι μωρέ, εντάξει..

    Coco de Fiongo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βαθύς & ανεξιχνίαστος ο φιόγκος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σιγά το βάθος μωρέ τώρα... Mathepeze???
      Αν εσύ είσαι αρχηγός, εγώ θα σου τη πάρω τη θέση....
      αχααααα!!!!!

      Διαγραφή
    2. Mon petit choux… Chanel…

      Εγώ είμαι φιλοξενούμενος εδώ κι όχι αρχηγός. Εσύ τώρα, αν στοχεύεις τόσο ψηλά, μέχρι το στάδιο της μύησης, εξασκήσου στις αρετές της υπακοής, της ταπείνωσης και της υπομονής… για αρχή και μα τον Δον Χουάν, η κορυφή δεν είναι όνειρο!

      Διαγραφή
  3. Glyko mou εκλαίρ... Mathepeze...(φιλοξενούμενη είμαι εγώ!!!)

    Ελπίζοντας πως έχω επιστρέψει τη συγκίνηση που μου έδωσες, πασχίζω να γίνω αρχηγός των τρελών, αφού πρώτα τους βρω. Έχω πήξει από λογικούς με λογικές κουβέντες, ειδικούς με ειδικές απόψεις, απόλυτους που δεν ακούν κανέναν παρά μόνο τον εαυτό τους, πολιτικούς και πολιτικάντηδες, τέλειους γκόμενους/ες, γονείς που αυτοαποκαλούνται αλάνθαστοι, θείες οικογένειες, θρήσκους και αλλόθρησκους, άπιστους και άθεους........ Κρατώ τους φίλους μου, που είναι μοναδικοί και μου έχουν χαρίσει κομμάτι της ζωής τους απλόχερα, κρατώ τον εαυτό μου που είναι ο καλύτερος χάι τύπος, αφήνω όλους τους υπόλοιπους να κάνουν το κέφι τους. Πετώ τη λογική, πετώ το συναίσθημα και αγκαλιάζω τη τρέλα.

    Υπακούω, ταπεινώνομαι, υπομένω για αρχή... και μα τον Ήλιο, η κορυφή δε πρέπει να είναι όνειρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άμα ψάχνεις για τρελούς τους βρήκες(τους υπόλοιπους), εγώ είμαι ο μόνος φυσιολογικός εδω μέσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ego lipamai alla den mporo afti ti stigmi...eimai mamoustastourdomenos!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι, τι... τι είσαι, είπες?
      Δε σε κατάλαβα, αλλά ...είσαι κι εσύ γάτα!
      ;)

      Διαγραφή
    2. pairnw prwta to mamou, mamouth oxi - maimou oxi, paw gia moustastourdomenos, mou ta xalaei to -stou- gia na ginei enas moustardomenos (apo moustarda), menei to stourdomenos kai to domenos... paw sto giatro mou giati akrh de vgazw με τίποτα... Γιατρέ, γιατρέ πες μου τη διαφορά έξυπνου και εξυπνάκια please. Είναι έξυπνος αυτός, έτσι μου φαίνεται!!!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...