Τετάρτη, 11 Μαΐου 2011

Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει, βάζει σκάλα και κατεβαίνει


By Xrisa-fi
Η Ελλάδα είναι το κορίτσι της διπλανής πόρτας. Φορά τακούνια που δεν είναι στο νούμερο της και καπέλα που της χάρισαν ή καλύτερα της δάνεισαν χώρες που μπόρεσαν να ενηλικιωθούν δείχνοντας περισσότερο γυναίκες. Έτσι λοιπόν, σα φιλόδοξο κορίτσι που ονειρεύεται μια μέρα να πλασαριστεί στα σαλόνια των μεγάλων κυρίων, μηχανεύεται τρόπους να τρυπώσει σ’ αυτά, αναζητώντας πλούσιους γαμπρούς που θα της δανείσουν ανάσες αριστοκρατίας, υποθηκεύοντας της το δικαίωμα της στον αντίλογο μιας και αυτός που φέρνει στο σπίτι τα λεφτά κάνει το κουμάντο χτυπώντας το χέρι στο τραπέζι.
 Το κορίτσι της διπλανής πόρτας δε μπαίνει ποτέ στα μεγάλα σαλόνια γιατί όλο τον χρόνο του το πέρασε μηχανογραφώντας τις κινήσεις του αδιαφορώντας για το τέλος του παραμυθιού αγνοώντας ότι η σταχτοπούτα ήταν πάντα το κορίτσι με τις μουτζούρες και μια κολοκύθα δε φέρνει τον πρίγκιπα.
Έτσι λοιπόν, ελληνίδες και ελληνόπουλα βγάζουνε στο σφυρί τα προικιά τους με την ελπίδα κάποιος να τους λυπηθεί και να τα αγοράσει. Κακόμοιρε Παρθενώνα, ως πότε θα χρεώνεσαι τα βάρη τόσων χρόνων, εξαργυρώνοντας τη φήμη και τη δόξα σου στη Eurovision  και στα λόγια φιλόδοξων εθνικιστών που κλήθηκαν να αγαπούν την πατρίδα πιο πολύ απ’ όλους μας, που κλήθηκαν να την πονούν σαν να ‘ναι παιδί από τα σπλάχνα τους που μόνο αυτοί ξέρουν τι περνούν για να το μεγαλώσουν. Αλλά τι λέω και δεν κοκκινίζω? Οι μπαμπάδες που μας έβγαλαν στο κλαρί αγωνίζονται για μας. Αγωνίζονται για το ποσοστό της ανεργίας των νέων, για το κομμένο φως σε 9 μελή οικογένεια. Αγωνίζονται για το μπατε σκύλοι αλέστε στα ελληνικά γήπεδα και για το δικαίωμα οπλοφορίας των οπαδών. Αγωνίζονται για τους δρόμος καρμανιόλες που χάνονται εκατοντάδες άνθρωποι κάθε χρόνο, αγωνίζονται για το φουκαρά που σφάχτηκε στο κέντρο της Αθήνας  σα ζώο σε σφαγείο. Αυτό είμαστε και τίποτα παραπάνω. Ζώα στο σφαγείο της Αθήνας.
Αν τα μυαλά μοιάζουν με αλεξίπτωτα και λειτουργούν καλύτερα όταν είναι ανοιχτά, τότε βρισκόμαστε σε ελεύθερη πτώση μη μπορώντας να αποφύγουμε την πρόσκρουση με μια κοινωνία που φλέγεται και που όσο πλησιάζουμε σ’ αυτήν τόσο κρύβουμε το πρόσωπο μας για να γλιτώσουμε απ’ τα εγκαύματα. Αν δεν ανοίξει το αλεξίπτωτο κάνεις δε θα τη σκαπουλάρει, αν δεν ανοίξουν τα μυαλά τα παπούτσια πάντα θα «περισσεύουν»  και τα καπέλα θα μας θυμίζουν την πιο φτηνιάρικη εκδοχή  μιας δεξίωσης πεινασμένων.
Το κορίτσι της διπλανής πόρτας που ζητούσε πάντα προστάτες ακόμα και όταν τα έβρισκε μπαστούνια με τα οικογενειακά της, γίνεται γριά χωρίς ποτέ να γίνει γυναίκα, χωρίς ποτέ να ωριμάσει έτσι ώστε να μη δείχνει γελοία με ξένα ρούχα και παπούτσια. Θα γίνει γριά χωρίς ποτέ να πάρει το μάθημα της, χωρίς ποτέ να καταλάβει ότι μια γυναίκα ποτέ δε χαρίζει στην άλλη, απλά δανείζει με τόκους.
Η Ελλάδα πεθαίνει άσχετα με το τι μας έμαθαν στο σχολείο. Πεθαίνει κάθε μέρα, κάθε στιγμή, κάθε λεπτό από όλους αυτούς που την ερωτεύτηκαν, την πόθησαν και τώρα τη βαρέθηκαν. Πεθαίνει γιατί ποτέ δεν μπόρεσε να καταλάβει ότι δε φτάνει μόνο να γυαλίζεις, γιατί η ματαιοδοξία της την έκανε πονηρή μα παντελώς ηλίθια.
Όσο λοιπόν το κορίτσι μας θα κυλίεται σε βιτσιόζικα κρεβάτια από εραστές που θα τη χτυπούν δεμένη, εσύ θα μετράς τα cents σου γιατί τα euro  σου τελείωσαν, θα κοιτάς με μίσος του αλλοδαπούς φαντάζοντας μια χούφτα από δαύτους να καίγονται στην ομόνοια και θα κάνεις παρελάσεις για να τους τη μπεις στο μάτι. Δε θα ξεχάσεις να δεις κάθε ελληνική αποστολή σε οποιονδήποτε θεσμό για να φουσκώσεις από περηφάνια και θα αφήσεις ένα δάκρυ να κυλίσει στο άκουσμα του εθνικού ύμνου.
Και αν η περασμένη εβδομάδα ήταν μια εβδομάδα δημιούργημα της Disney με τον πρίγκιπα να παντρεύεται την απλή θνητή  και το κακό του πλανήτη να πεθαίνει (?) κάνοντας τους απανταχού αποβλακωμένους να μη ξέρουν που να εστιάσουν την προσοχή τους, το δικό μας παραμύθι δε ξέρω τι τέλος θα έχει. Το μόνο που ξέρω είναι, ότι τους καθόμαστε που τους καθόμαστε, τουλάχιστον ας το κάνουμε καλά μη μας πουν και ανέραστους..

21 σχόλια :

  1. Megalos: Δεν κατάλαβα την κεντρική ιδέα του άρθρου αυτού. Θα μπορούσε κανείς να μου το εξηγήσει; Εγώ τείνω στο συμπέρασμα ότι θέλει να πει ότι οι γυναίκες δεν έχουν φίλες(;) Κι αυτό το δεύτερο πρόσωπο... γιατί δεύτερο πρόσωπο. Οχι άλλο κάρβουνο... εεε, δεύτερο πρόσωπο ήθελα να πω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. mallon exeis pa8ei kai etsi th magkia me to aleksiptoto kai vriskesai se eleu8erh ptwsh megale

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Megalos: Εγώ έκανα μια συγκεκριμένη ερώτηση. Δεν ζήτησα τη γνώμη σου για το άτομό μου.
    Κανένας άλλος να με διαφωτίσει; Ο πρώτος ανώνυμος ίσως;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. prospa8hsa na krathsw to sxolio mou sto ufos tou dikou sou kai oxi na sxoliasw to atomo sou. ti de katalabaineis loipon na sto ekshghsw se prwto proswpo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Megalos: Η προσπάθειά σου ήταν λοιπόν εντελώς άστοχη, γιατί ενώ το ύφος είναι κάτι υποκειμενικό, εγώ δεν αναφέρθηκα καθόλου στο άτομό σου και εσύ καθόλου στην ερώτησή μου. Ας είναι.
    Το τι δεν κατάλαβα ανφέρεται σαφέστατα στο πρώτο σχόλιο. Όσο για το πρόσωπο, ενώ γράφεις στο πρώτο και περισσότερο στο τρίτο πρόσωπο, ξαφνικά στο τέλος το γυρίζεις στο δεύτερο, ένα κλασσικό ολίσθημα των νέων wannabe λογοτεχνών. Αυτό όμως, εκτός από την επιθετικότητα που βγάζει, είναι και ατελές και εγείρει εύκολες ενστάσεις. Εγώ ας πούμε, δεν μετράω τα λεπτά γιατί δεν μου έχουν τελειώσει τα ευρώ. Δεν κοιτάζω με μίσος τους αλλοδαπούς και δεν συμμετέχω ούτε και παρακολουθώ παρελάσεις. Δεν δακρύζω στον εθνικό ύμνο, ούτε παρακολουθώ τις ελληνικές αποστολές. Σε ποιον λοιπόν απευθύνεσαι;
    Αν θέλεις να μιμηθείς το ύφος μου, να γίνεις επιθετική, όχι αγενής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. To oti epelekse to deutero proswpo den einai olis8hma giati sta prohgoumena anaferotan sthn Ellada enw sto telos anaferetai ston meso Ellhna anagnwsth tou ar8rou autou.profanws auta pou leei den mporoun na isxuoun gia olous kai den einai upoxrewmenh na kserei se poious isxuei kai se poious oxi.ase pou ekfraseis opws "oxi allo karvouno" einai mallon ageneia kai oxi epi8etikothta.opote h apanthsh htan akrivws sto idio ufos.kai an h xrisa-fi einai wannabe logotexnhs(pou den nomizw oti einai kan toso autos o skopos oso to na ekfrasei tis skepseis ths),esu eisai wannabe sxoliasths kai auto einai xeirotero!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Megalos: Άντε λοιπόν και ζεσταθήκαμε! Έχουμε και λέμε: Το "όχι άλλο κάρβουνο" αναφέρεται σε άλλες δύο περιπτώσεις χρήσης δευτέρου προσώπου που έχω ξανασχολιάσει σε άλλες αναρτήσεις. Δεν ξέρω αν το χρυσάφι θέλει να γίνει συγγραφέας, αλλά εγώ είπα ότι αυτό το λάθος το κάνουν νέοι wannabe συγγραφείς. Σχολιαστές είμαστε όλοι οι Έλληνες και δεν νομίζω ότι χρειάζεται ιδιαίτερο ταλέντο ή σπουδές γι αυτό. Όσο για το "χειρότερο" της εκτίμησής σου μπορείς να το εξηγήσεις; Γιατί ακριβώς είναι χειρότερο δηλαδή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Megalos: Παρακαλείται να πει τη γνώμη του και ο μέσος Έλληνας αναγνώστης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. to ufos sou einai kakentrexh alla de tha meinw s auto mias kai einai ths modas to na poulaei kaneis pneuma plasarwntas th monadikh swsth tou gnwmh. apo ekei kai pera twra, kalo gia sena na mhn koitas me misos allodapous kai na mh paramu8iazesai me eneseis e8nikou gohtrou omws oso kai an se sokarei auto sumbainei sth kathhmerinothta. oso gia to dikaiwma olwn sto sxoliasmo sumfwnw apla thewrw apolyta asteio na mpaineis sthn "arena" me aytoskopo thn epithesh

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Megalos: Δεν παρακολουθώ τη μόδα και δεν με σοκάρει τίποτα. Από που βγάζεις αυτά τα συμπεράσματα; Και φυσικά δεν μπήκα στην αρένα με αυτοσκοπό την επίθεση, απλώς έκανα δύο ερωτήσεις στις οποίες κανείς δεν έδωσε ακόμα μετά από 10 σχόλια σημασία, αν και αφορούν την ουσία του κειμένου σου που μάλλον σε απασχολεί λιγότερο από το ύφος μου όπως το ερμηνεύεις εσύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Megalos: Είδατε όμως τι ωραία είναι αν έχει πολλά σχόλια ένα post;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. exoume zhsei kai se megaluteres dokses einai h alh8eia me sxolia efamillwn twn dikwn sou. to thema megale einai h katastash pou epikratei se mia xwra pou den epapse pote na xrewnetai mpainontas se mia koursa antagwnismou pou de mporouse pote na akolouthisei kai panta ths eftaige kapoios allos. einai to thema oti me ponhries kai saxlamares thelame na ginoume magkes. opws katalabaineis kamia gunaikeia fush de pragmateuetai opws sxoliases me thn eskemenh afelia sou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "exoume zhsei kai se megaluteres dokses einai h alh8eia me sxolia efamillwn twn dikwn sou." teleiws axriasto!
    "Εγώ ας πούμε, δεν μετράω τα λεπτά γιατί δεν μου έχουν τελειώσει τα ευρώ." Κι εσύ γράψου τέννις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. a tipota more..o Xray tsakonetai me ti Xrisa! den eixe psekasmo simera, einai ki ekeines i meres tou mina, e den thelei kai poli! ki as exei dikio opos panta se kapoia simeia! Akri den tha vgalete pantos gi afto giriste to sto dialogo i' sto sorolop!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Megalos: Θέλω να πιστεύω ότι με το Χρυσάφι έχω μια σχέση όπως ο Κλιντ Ίστγουντ με τη Χίλαρυ Σουάνκ. (Στην αρχή της ταινίας). Όσο για σένα Karl, μου ποδοπάτησες όλο το ρομαντισμό σε αυτή τη σχέση... (εντάξει, έμεινα λίγο πίσω στο πρόγραμμα των ψεκασμών, αλλά είναι λόγος αυτός για να...;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. toulaxiston kerdisame ola ta stoixhmata gia thn tautothta tou megalou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Όσο διαβάζω τα σχόλια, τόσο πιο ανόητο μου φαίνεται να σχολιάσω. Όμως, αυτό το δεύτερο πρόσωπο με τρώει πιο πολύ απ’ όλα και θα προσθέσω κι εγώ κάτι, αν και δεν είμαι περήφανος για τις γνώσεις μου περί συγγραφής.

    Δεν ξέρω αν το xrisa-fi χρησιμοποιεί συνειδητά το δεύτερο πρόσωπο ή απλώς … της «βγαίνει». Το σίγουρο είναι, πως όταν στο κείμενο κυριαρχεί το συναίσθημα – κάτι το οποίο συμβαίνει στα περισσότερα άρθρα του – το δεύτερο πρόσωπο είναι ο καλύτερος τρόπος για να το μεταφέρεις στον αναγνώστη.

    Συνήθως χρησιμοποιεί μια προστακτική Μέλλοντα, που κατά τη γνώμη μου λειτουργεί θαυμάσια, (ακόμα και αν γλιτώσεις από τα ψευτοερωτόλογα και μπορέσεις να… την ώρα που θα ανοίξεις το νερό και αυτό με δύναμη σε κολλήσει στα… θα ακούσεις την πιο γνώριμη φωνή, να βάζει στόχους και χρόνια μετά να τους αναιρεί… θα ακούσεις την πιο γνώριμη φωνή να μιλά για μια ζωή που οραματίστηκε μέρα, σχεδιάστηκε μέρα και υλοποιήθηκε νύχτα, θα την ακούσεις να ονειρεύεται έναν άνθρωπο).
    Λειτουργεί… ψυχαναγκαστικά θα έλεγα (θα μετράς τα cents σου γιατί τα euro σου τελείωσαν… θα κοιτάς με μίσος του αλλοδαπούς… θα κάνεις παρελάσεις για να τους τη μπεις στο μάτι). Σε κάνει να αναρωτιέσαι πως είναι δυνατόν αυτός που γράφει να σε ξέρει τόσο καλά (είμαι σίγουρος πως όλοι οι fan του αυτό νιώθουν).

    Για μένα καλά κάνει και γράφει σε δεύτερο και όποιος έχει αντίρρηση, ας μετατρέψει ένα άρθρο σε τρίτο ή πρώτο, για να καταλάβει πόσο «αδύναμο» γίνεται. (xrisa-fi να το κάνεις κι εσύ ως άσκηση, έχει ενδιαφέρον… εγώ το έχω κάνει).

    Τώρα, αν θελήσει το xrisa-fi να γράψει κάτι άλλο, ίσως χρειαστεί να αλλάξει και πρόσωπο.

    Τέλος, Megale, θα ήθελα να πω πολλά, μα θα αρκεστώ στο… όχι άλλο κάρβουνο… εεε, ζόρι ήθελα να πω. Ααα κι όσο για τον μέσο Έλληνα αναγνώστη δεν νομίζω να ενδιαφέρεται για πρώτο, δεύτερο και τρίτο πρόσωπο…

    ΥΓ. Χαίρομαι για το Xrisa-fi, γιατί τον τελευταίο καιρό με όλες αυτές τις αναρτήσεις, πίστεψα πως άφησε το γράψιμο, μα πιο πολύ χαίρομαι για τον Badstuber…. γενικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Megalos: Θα αρχίσω απ' το τέλος του τελευταίου σχολίου.
    Ο μέσος Έλληνας αναγνώστης δεν υπάρχει. Είναι μια στατιστική κατασκευή στο κεφάλι μας, απόδειξη ότι δεν μπήκε να κάνει κανένα σχόλιο.
    Κατά τα άλλα: Το δεύτερο πρόσωπο δεν λειτουργεί στην αφήγηση. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν υπάρχει στη λογοτεχνία. Τυχαίο;
    Το συναίσθημα, όπως περίπου έγραψα και προηγουμένως - πριν ο Karl μου πετάξει το παρελθόν μου στα μούτρα - είναι κάτι που ο συγγραφέας θέλει να εκμαιεύσει από τους ανγνώστες του, όχι κάτι στο οποίο εμπλέκεται ο ίδιος. Αυτό είναι και το λάθος των νέων wannabe λογοτεχνών, που νομίζουν ότι οι συγγραφείς γράφουν για να εκφραστούν. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο κανείς κάτω των είκοσι πέντε δεν έγραψε ποτέ κάτι αξιόλογο (με την εντυπωσιακή, όσο και μοναδική εξαίρεση του Ρεμπώ). Γιατί ακριβώς, σε αυτή την ηλικία, γράφει κανείς για να εκφραστεί, όπως πολύ σωστά επεσήμανε κάποιος ή κάποια αυτόκλητος δικηγόρος σε κάποιο σχόλιο πριν.
    Η ιδέα να μετατρέψει το κείμενο σε τριτοπρόσωπο είναι καλή για άσκηση, αλλά φυσικά και το αποτέλεσμα δεν θα λειτουργεί, γιατί δεν γίνεται έτσι, χρειάζεται αναδιατύπωση όλο, από την αρχή.
    Εν ολίγοις, το δεύτερο πρόσωπο είναι καλό για παρεΐστικες καταστάσεις, για γράμματα στο γκόμενό μας, (όχι στη γκόμενα, εκτός αν είμαστε gay), για πλάκες μεταξύ φίλων και για λαϊκίστικη δημοσιογραφία, αλλά το Χρυσάφι που έχει βλέψεις στη συγγραφή, (αυτό, όπως και την ηλικία του, την καταλαβαίνω από το γράψιμό του, που εκφράζει τον ψυχικό του κόσμο, όπως και την ηλικία και μια σειρά άλλα πράγματα) θα πρέπει να έχει υπ' όψιν του αυτή την παράμετρο. (Επίσης θα πρέπει να διαβάσει και πολλή λογοτεχνία).
    Επί της ουσίας της πρώτης ερώτησής μου, φυσικά δεν υπάρχει κεντρική ιδέα, καθώς το κείμενο είναι καταγγελτικό και συνθηματολογικό και καταπιάνεται με πολλά ζητήματα ταυτόχρονα, άλλο ένα πολύ συνηθισμένο λάθος των πρωτόλειων των νέων. Εννοείται ότι μπαίνω στον κόπο να γράψω αυτές τις παρατηρήσεις γιατί το γράψιμο του Χρυσαφιού μου αρέσει πολύ, όπως έχω ξαναπεί. Γι αυτό και θα είμαι πάντα αυστηρός απέναντί της.
    Και ένα δίστιχο δωράκι από εμένα για το Χρυσάφι:
    Από τον κύριο που αναφέραμε και την εποχή που πέρασε στην Κόλαση:

    Ξέρουμε να δίνουμε τη ζωή μας όλη κάθε μέρα
    Ιδού η εποχή των δολοφόνων...

    Άντε, καλό γράψιμο και περαστικά σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Megalos: Στοιχήματα ακούω... Δεν θα πρέπει να πάρω κι εγώ το ποσοστό μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...