Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2011

Οικονομία χαζούλη

Τα μικρά και οικονομικά αυτοκίνητα είναι θέμα ύψιστης προτεραιότητας για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Το υψηλό κόστος των καυσίμων και η ανάγκη περιορισμού των εκπομπών ρύπων δημιουργούν το πλαίσιο μέσα στο οποίο σχεδιάζουν το μέλλον οι εταιρείες, οι οποίες, αφού είχαν επενδύσει για τουλάχιστον μισό αιώνα σε πολυκύλινδρους και αδηφάγους κινητήρες, τώρα μπροστά στη νέα πραγματικότητα είναι αναγκασμένες να κάνουν στροφή 180 μοιρών στις επιλογές τους.


Η εποχή που οι ίπποι, το μήκος και η πολυτέλεια ήταν τα κριτήρια του μέσου καταναλωτή στο δυτικό κόσμο για την αγορά καινούριου αυτοκινήτου έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Με δεδομένο ότι το κόστος της βενζίνης βρίσκεται σε δυσθεώρητα ύψη, το βασικό ζητούμενο για τον υποψήφιο αγοραστή ενός οχήματος είναι πόσο συχνά θα πρέπει να επισκέπτεται το πρατήριο βενζίνης και πόσα χρήματα θα βγάζει από την τσέπη του. Το στοιχείο αυτό είναι πλέον το κυρίαρχο και για τον Έλληνα καταναλωτή, ο οποίος, εγκλωβισμένος από τις φοροεισπρακτικές επιβαρύνσεις (τεκμήρια, υψηλά τέλη), κινείται στο τρίπτυχο «οικονομική τιμή αγοράς-μικρή κατανάλωση-χαμηλό κόστος χρήσης», προκειμένου να προχωρήσει στην αντικατάσταση του παλιού και αδηφάγου αυτοκινήτου με ένα νέας τεχνολογίας και χαμηλότερης κατανάλωσης.

Υπό αυτό το πρίσμα μόνο τυχαίο δεν είναι το σλόγκαν της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA): «Τα μικρότερα αυτοκίνητα είναι καλύτερα στο δρόμο προς το αύριο, στην κοινή προσπάθεια επίτευξης των παγκόσμιων στόχων για την οικονομία καυσίμου», έτσι όπως αυτό διατυπώθηκε πρόσφατα από το γενικό διευθυντή της David Ward. Αναζητώντας λοιπόν τις καλύτερες λύσεις που υπάρχουν στην ελληνική αγορά, σταθήκαμε στα ακόλουθα μοντέλα (βενζινοκίνητα, μιας και η πετρελαιοκίνηση δεν επιτρέπεται στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη).

Οικονομικά, αλλά όχι φτηνιάρικα τα «έξυπνα» αυτοκίνητα του σήμερα

Toyota auris hsd το πιο οικονομικό (3,8 λ./100 χλμ.)

Το υβριδικής τεχνολογίας μοντέλο της Toyota είναι ό,τι πιο οικονομικό σε καύσιμο κυκλοφορεί στην αγορά. Αν και μικρομεσαίο μοντέλο, μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας. Εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης 1,8 λ., ο οποίος συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα, ανεβάζοντας τη συνολική ισχύ στους 136 ίππους (τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 11,4΄΄). Το μείον; Η τιμή αγοράς, που είναι στα 22.980 ευρώ. Ένα επιπλέον κέρδος; Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας λόγω χαμηλών ρύπων (89 γραμμ. (Ι02/χλμ.).


Fiat 500 twinair μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

Με κατανάλωση 4,1 λ./100 χλμ., είναι το πιο οικονομικό βενζινοκίνητο (όχι υβριδικό). Διαθέτει 2κύλινδρο τούρμπο κινητήρα 0,9 λ., που αποδίδει 85 ίππους. Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11΄΄, είναι εξαιρετικό στην πόλη, ενώ το μόνο ερωτηματικό αφορά την αλμυρή τιμή του (13.450 ευρώ για τη βασική έκδοση με απόσυρση).

Volvo s60 best value for money

Η έκδοση των 1.600 κ.εκ. με τους 150 ίππους αποτιμάται στα 25.350 ευρώ (23.920 με απόσυρση) και αποτελεί μια δελεαστική πρόταση για όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο με το κύρος της Mercedes ή της BMW, αλλά δεν μπορούν από οικονομικής πλευράς να πλησιάσουν τα αντίστοιχα γερμανικά μοντέλα (30% ακριβότερα).

Chevrolet spark το φτηνότερο

Κοστίζει μόλις 8.390 ευρώ (κάτω από αυτή την τιμή αγοράζεις μόνο κινέζικα ή ινδικά αυτοκίνητα). Στη βασική έκδοση κινείται από έναν 4κύλινδρο κινητήρα 1,0 λ., απόδοσης 68 ίππων. Κι αν οι επιδόσεις δεν ενθουσιάζουν (15΄΄ για το «0-100», 154 χλμ./ώρα τελική), η κατανάλωση με μόλις 5,1 λ./100 χλμ. ικανοποιεί και τους πλέον απαιτητικούς.

Αναδημοσίευση από το τεύχος Οκτωβρίου Νο2 του περιοδικού ΄Esquire΄.
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...