Γι αυτό ευθύνεται ο Karl, η γροθιά και τα Ημερολόγια…
Εργασιομανής και ταλαντούχος. Ο λόγος για τον συνθέτη Gustavo Santaolalla, ένας από τους καλλιτέχνες στους οποίους οφείλεται η διεθνής άνθηση της λατινοαμερικάνικης κουλτούρας τα τελευταία χρόνια. Μουσικός, παραγωγός, συνθέτης κινηματογραφικής μουσικής, ερμηνευτής, περισσότερο από όλα αυτά όμως… καλλιτέχνης που χρησιμοποιεί πολλές φόρμες για να εκφράσει τη δημιουργικότητά του. Δύο φορές βραβευμένος με το βραβείο Oscar Καλύτερης Μουσικής για τις ταινίες Brokeback Mountain και Babel.
Το εντυπωσιακό με τον Gustavo Santaolalla, είναι πως δεν γνωρίζει να γράφει ή να διαβάζει νότες! Στην πορεία του, δημιούργησε διάφορα συγκροτήματα και δεν έπαψε στιγμή να ασχολείται με τη μουσική τόσο ως συγγραφέας όσο και ως παραγωγός. Η τεταμένη πολιτική κατάσταση στην Αργεντινή και οι προσωπικές του αναζητήσεις τον οδήγησαν να εγκαταλείψει την πατρίδα του το 1978 και να εγκατασταθεί μόνιμα στο Λος Αντζελες.
Μιλώντας για τον τρόπο που γράφει μουσική για ταινίες, ο Santaolalla αποκαλύπτει πως του αρέσει να γράφει τη μουσική πρώτα με βάση το σενάριο και τις συζητήσεις που κάνει με τον σκηνοθέτη και όχι αφού έχει γυριστεί η ταινία. Δηλαδή, με την επίδραση που η ιστορία και οι χαρακτήρες έχουν επάνω του.
Όπως χαρακτηριστικά έχει πει: «Σχηματίζω εικόνες και εντυπώσεις για την ιστορία και τους χαρακτήρες και στη συνέχεια γράφω μια μελωδία και σταδιακά μου βγαίνει όλη η σύνθεση. Το μόνο που μπορεί να χρειαστεί μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων είναι να επιμηκύνω ή να μειώσω ορισμένα κομμάτια, όπως έγινε στο Brokeback Mountain.
Μια ακόμη εντυπωσιακή πληροφορία που έχει μοιραστεί με το κοινό του, αφορά την γνωριμία του με νέα μουσικά όργανα. «Παίζω μουσική με όργανα που πολλές φορές δεν γνωρίζω όπως το ούτι, διότι η απειρία μου με οδηγεί στο να ανακαλύψω διαφορετικό τρόπο παιξίματος από τον συνηθισμένο και διαφορετικό ύφος».
H εξερεύνηση άγνωστων οργάνων, του έδωσε και τη λύση στις δυσκολίες που αντιμετώπισε στη σύνθεση της μουσικής για την ταινία Babel - όπως έχει πει και ο ίδιος: «Έπρεπε να βρούμε μια μουσική που να συνδέει τους τρεις διαφορετικούς γεωγραφικούς τόπους και το ούτι μας βοήθησε, έχοντας κοινές ρίζες με όργανα και των τριών τόπων.
Κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί και παλαιότερα όταν ξεκίνησε να παίζει το παραδοσιακό Αργεντίνικο έγχορδο τσαράνγκο, με το οποίο έπαιξε το περίφημο κομμάτι Iguazu με το χαρακτηριστικό ήχο που ακούγεται στο Insider του Michael Mann και στην ουσία ξεκίνησε την εμπλοκή του με το χώρο της κινηματογραφικής μουσικής.
Όσο για το Biutiful του Alejandro Gonzalez Inarritu, για να αντλήσει έμπνευση πήγε στη Βαρκελώνη και ηχογράφησε κινέζους μουσικούς, αφρικανούς και ένα σπάνιο συγκρότημα τσιγγάνων που έπαιζαν ένα δικό τους είδος gospel.
Θέλοντας να επιλέξω ένα μικρό δείγμα από τις ταινίες που θαυμάσια έχει επιμεληθεί … δυσκολεύτηκα.
Ακολουθώντας τον εύκολο δρόμο, επέλεξα τις ταινίες του Inarittu και το “ιδιαίτερο» Iguazu από το Insider… μιας και οι μισές τουλάχιστον από τις υπόλοιπες, μου είναι κινηματογραφικά αδιάφορες.
Εδώ το 21 Grams που δυστυχώς δεν μπορεί να ενσωματωθεί. http://www.youtube.com/watch?v=Ss61_HwPVA8&feature=related
……………………………………………………………………………………
Filmography: http://en.wikipedia.org/wiki/Gustavo_Santaolalla
She Dances Alone (1981)
Amores perros (2000)
The Insider (1999) - features his song, "Iguazu".
21 Grams (2003)
Salinas grandes (2004) (TV)
The Motorcycle Diaries (2004) (The Motorcycle Diaries (soundtrack))
North Country (2005) (see also North Country (soundtrack))
Yes (2005) - features his song, "Iguazu".
Brokeback Mountain (2005) Academy Award for Original Music Score (see also Brokeback Mountain (soundtrack))
Fast Food Nation (2006) - features his song "Iguazu".
Babel (2006) Academy Award for Original Music Score (see also Babel (soundtrack))
Into the Wild (2007) - features his song "Picking Berries".
I Come With The Rain (2009)
The Sun Behind the Clouds: Tibet's Struggle for Freedom (2009)
Nanga Parvat (2010)
Biutiful (2010)
Dhobi Ghaat (2010)
On the Road (2011)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου