Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011

Έξι πρωτότυπα μυστικά που ο διευθυντής σου δεν σου είπε ποτέ


Εξυπνάδα είναι να μαθαίνεις από τα λάθη σου. Σοφία είναι να μαθαίνεις από τα λάθη των άλλων. Παρουσιάζονται εδώ μερικές σοφές προτάσεις για καινοτομία που κερδήθηκαν πολύ δύσκολα:
 
1. Η οικοδόμηση μιας ομάδας λειτουργεί διαφορετικά από την οικοδόμηση μιας ιδέας. Όταν έχετε μία ιδέα που σας αρέσει, μην ζητάτε από μία επιτροπή να συμφωνήσει για τον αν η ιδέα είναι πράγματι καλή. Αν τα μέλη της δεν έχουν αναμιχθεί από την αρχή, είναι πολύ αργά να τους συμπεριλάβετε τώρα. Αν τους βάλετε στο παιχνίδι σε αυτό το σημείο, ο καθένας θα παρεμβαίνει με μικρές τροποποιήσεις. Και ποιο θα είναι το αποτέλεσμα; Η ιδέα να πεθάνει με άδοξο τρόπο.

2. Οι ειδικοί στον κλάδο σας συχνά ξέρουν περισσότερα από ό,τι θα έπρεπε. «Ποιος στο διάβολο θέλει να ακούει τους ηθοποιούς να μιλάνε;» είπε το 1927 ο Harry Warner, ένας από τους ιδρυτές της Warner Brothers, όταν κάποιος πρότεινε ότι η προσθήκη ήχου στις ταινίες θα τις έκανε πιο ελκυστικές. Μια πρόκληση που συναντάς όταν στρέφεσαι προς τους ειδικούς του κλάδου είναι ότι η εξειδίκευσή τους προέρχεται συνήθως από χρόνια και χρόνια εμπειρίας. Το γεγονός αυτό εξυπηρετεί ως ένα καλό σημείο αναφοράς ώστε να αποτρέπεται η επανάληψη των λαθών από τα μέλη της ομάδας αλλά συχνά τα απομακρύνει από μία δυναμική εικόνα του τι μπορεί να αποβεί επιτυχές στο μέλλον. Βρίσκουμε εξαιρετικά ενδιαφέρον το γεγονός ότι εκατοντάδες απίστευτα επιτυχημένες εταιρείες – όλες από την Amazon (AMZN) έως την Zipcar (ZIP) – ξεκίνησαν από ανθρώπους που δεν είχαν καμία εμπειρία στον κλάδο. Μια πιθανή εξήγηση είναι ότι δεν είχαν την πείρα που θα περιόριζε την ικανότητά τους να οραματιστούν τις δυνατότητες που ανοίγονταν μπροστά τους.
3. Δημιουργείστε μια λίστα ελέγχου προτού αρχίσετε να καινοτομείτε. Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι όσο λιγότερους κανόνες ακολουθούν, τόσο περισσότερο μπορούν να καινοτομήσουν. Στην πραγματικότητα, όσο πιο πολλά κριτήρια πρέπει να ικανοποιείς, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να επιτύχεις. Το μυστικό: Βεβαιωθείτε ότι η λίστα των κριτηρίων προέρχεται από τους επικεφαλής που θα υποστηρίξουν, θα χρηματοδοτήσουν και θα προωθήσουν τις ιδέες. Αν θεσπίσουν εκείνοι τα κριτήρια, όλες οι ιδέες που τα ικανοποιούν είναι και δικές τους ιδέες.
 
4. Εφεύρετε στην πιο εφευρετική σας στιγμή. Οι επαγγελματίες εκπαιδευτές σχεδιάζουν τα προγράμματα άσκησης των αθλητών, αποτυπώνοντας σε διάγραμμα τη στιγμή της ημέρας που φτάνουν στο αποκορύφωμα της ενέργειας και της δύναμής τους. Με αυτόν τον τρόπο, εντοπίζουν τον φυσικό κύκλο κάθε αθλητή, έτσι ώστε να μπορούν να τον ωθήσουν στα όριά του  ακριβώς την κατάλληλη στιγμή. Ο δημιουργικός εγκέφαλος έχει και αυτός φυσικούς κύκλους. Ξεκινήστε με την αποτύπωση της στιγμής που «σκέφτεστε καλύτερα». Ποια ώρα της ημέρας? Ποια μέρα του μήνα? Με ποιες ακριβώς δραστηριότητες ασχολούσασταν όταν εμπνευστήκατε μία μεγάλη ιδέα; Μάθετε να φυλάτε τις πιο δύσκολες προκλήσεις σας για εκείνες τις στιγμές που το μυαλό σας θα αποδώσει το βέλτιστο.
 
5. Αποτύχετε. «Το να αποφεύγεις τα λάθη είναι πολύ εύκολο. Δεν έχεις παρά να αποφεύγεις τις καλές ιδέες», έλεγε ο θρυλικός διαφημιστής Leo Burnett. Συμφωνούμε. Τα λάθη είναι καλό πράγμα, αρκεί να μαθαίνει κανείς από αυτά (και να μην κοστίζουν πάρα πολύ). Θα πρέπει να διοικείτε με τρόπο ώστε τα στραβοπατήματα να είναι διασκεδαστικά, ασφαλή και διδακτικά για τους υπόλοιπους της ομάδας σας.
 
6. To σχέδιο Β είναι συχνά καλύτερο από το σχέδιο Α. Από όλους τους καλούς επαγγελματίες που γνωρίζουμε, οι επιχειρηματίες είναι οι καλύτεροι στην αντιμετώπιση και εντέλει την αξιοποίηση της αβεβαιότητας. Κάθε ειλικρινής επιχειρηματίας θα σας πει ότι έχει αλλάξει κατεύθυνση τόσες πολλές φορές ώστε η επιχείρησή του έχει ελάχιστες ομοιότητες με το αρχικό επιχειρηματικό σχέδιο.
 
Αυτό δεν σημαίνει ότι τα επιχειρηματικά σχέδια -ή το ετήσιο επιχειρησιακό σχέδιο που καταρτίζετε για την εταιρεία σας- είναι άνευ αξίας. Αποτελούν έναν άριστο τρόπο να οραματίζεστε, να δημιουργείτε στρατηγική, να συγκεντρώνετε κεφάλαια και να δοκιμάζετε ιδέες. Μερικές φορές, ωστόσο, το να κολλάτε τυφλά στο σχέδιο είναι το χειρότερο που μπορείτε να κάνετε.
 
Καθώς ο κόσμος γίνεται όλο και πιο απρόβλεπτος, οι πιθανότητές σας να κινηθείτε ομαλά από το Α έως το Ω θα μειώνονται, δημιουργώντας περαιτέρω καταστάσεις που απλά δεν θα αναμένετε. Το κλειδί είναι να παραμένετε συγκεντρωμένοι στο στόχο σας και όχι στο σχέδιο το οποίο είχατε αρχικά καταρτίσει για να τον κατακτήσετε. Ο αντικειμενικός σας στόχος δεν αλλάζει. Απλά δεχτείτε ότι μπορεί να αλλάξει το πώς θα φτάσετε εκεί.
 
Ο G. Michael Maddock είναι διευθύνων σύμβουλος και ο Raphael Louis Viton είναι Πρόεδρος της Maddock Douglas, μιας συμβουλευτικής εταιρείας σε θέματα καινοτομιών που βοηθά τους πελάτες της στο να εφευρίσκουν, τυποποιούν και τοποθετούν στην αγορά νέα προϊόντα, υπηρεσίες και επιχειρησιακά μοντέλα. Ο Maddock είναι συγγραφέας του βιβλίου που θα δημοσιευτεί προσεχώς Brand New: Solving the Innovation Paradox—How Great Brands Invent and Launch New Products, Services, and Business Models (Εκδόσεις Wiley, Απρίλιος 2011).

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...