Σε ένα blog post τον Απρίλιο, «Θέλετε να γίνετε επιχειρηματίας; Παρατήστε το κολέγιο,» η Caterina Fake επεσήμανε μια σειρά επιτυχημένων ιδρυτών εταιρειών τεχνολογίας, οι οποίοι είχαν εγκαταλείψει το πανεπιστήμιο. Η συν-ιδρύτρια του Flickr (YHOO) και του Hunch στη συνέχεια ισχυρίστηκε ότι οι επίδοξοι επιχειρηματίες θα πρέπει να παρατήσουν το κολλέγιο και να βγουν στην αγορά.
Ενώ ο τίτλος της Fake είναι προκλητικός, τα δεδομένα δεν υποστηρίζουν τον ισχυρισμό της. Από στατιστική άποψη, οι επιχειρηματίες έχουν περισσότερες πιθανότητες να είναι επιτυχημένοι αν αποφοιτήσουν από το κολλέγιο, σε σχέση με το αν δεν το κάνουν.
Η εκπαίδευση αυξάνει την απόδοση των επιχειρηματιών
Μια μελέτη το 2008 από τους Vivek Wadhwa, Richard Freeman, και Ben Rissing που πήρε συνεντεύξεις από διευθύνοντες συμβούλους και υπεύθυνους ανάπτυξης προϊόντων σε περισσότερες από 500 επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας έδειξε ότι «η εκπαίδευση αποτελεί ένα πλεονέκτημα στην επιχειρηματικότητα της τεχνολογίας.» Συγκεκριμένα, οι εταιρείες που ιδρύονται από πτυχιούχους κολλεγίων είχαν κατά μέσο όρο δύο φορές τις πωλήσεις και την απασχόληση σε σχέση με τις εταιρείες που ιδρύθηκαν από ανθρώπους που δεν πήγαν στο κολέγιο. Οι αριθμοί αυτοί είναι συνεπείς με πολλές άλλες μελέτες που δείχνουν ότι η εκπαίδευση των ιδρυτών μειώνει τα ποσοστά αποτυχίας των επιχειρήσεων και αυξάνει τα κέρδη, τις πωλήσεις και την απασχόληση.
Επιπλέον, πολλές μελέτες δείχνουν ότι οι επιχειρηματίες με καλύτερη εκπαίδευση είναι πιο πιθανό να λάβουν εξωτερική χρηματοδότηση. Έρευνα του 2002 των Census Bureau΄s Survey of Business Owners δείχνει ότι τα δύο τρίτα των ιδιοκτητών των επιχειρήσεων των οποίων οι επιχειρήσεις έχουν λάβει μια επένδυση εξωτερικών κεφαλαίων, είχε τουλάχιστον πτυχίο κολλεγίου, αλλά μόνο το 40% των ιδρυτών του συνόλου των νέων εταιρειών είχαν μια παρόμοια εκπαίδευση. Παρομοίως, μια ανάλυση της Kauffman Firm Survey η οποία ερευνά τις επιχειρήσεις που ιδρύθηκαν το 2004 με την πάροδο του χρόνου, βρήκε πως το 57% των ιδιοκτητών επιχειρήσεων των οποίων οι εταιρείες έλαβαν επενδύσεις σε μετοχικό κεφάλαιο από μια εξωτερική πηγή κατά το πρώτο έτος της επιχείρησης είχαν τουλάχιστον εκπαίδευση κολλεγίου, σε σύγκριση με μόνο το μισό του συνόλου των επιχειρήσεων.
Γιατί το κολέγιο δεν θα σας διδάξει πως να είστε ένας επιχειρηματίας
Η Fake υποστηρίζει ότι δεν χρειάζεται να πάτε στο κολέγιο για να γίνετε ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας, επειδή «η επιχειρηματικότητα λειτουργεί με το μοντέλο της μαθητείας.» Μπορείτε να μάθετε πώς να διευθύνετε μια επιτυχημένη νεοσύστατη εταιρεία σε συνεργασία με ανθρώπους που ξέρουν πώς να χτίζουν επιχειρήσεις, παρά διαβάζοντας βιβλία και παρακολουθώντας διαλέξεις.
Η Fake έχει ένα δίκιο. Δεν έχουμε ισχυρές επιστημονικές αποδείξεις ότι η μελέτη της επιχειρηματικότητας στο κολέγιο κάνει κάποιον καλύτερο επιχειρηματία.
Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να παραλείψετε το κολέγιο. Το να πάτε στο κολέγιο θα σας διευκολύνει στο να μάθετε να είστε επιχειρηματίας ως μαθητευόμενος. Αν μη τι άλλο, η εκπαίδευση θα σας βοηθήσει να πάρετε μια θέση εργασίας, όπου θα μπορείτε να εργαστείτε με επιτυχημένους επιχειρηματίες.
Το κολλέγιο και το μοντέλο μαθητείας
Εάν είστε όπως οι περισσότεροι άνθρωποι, θα πρέπει να εργαστείτε για κάποιο χρονικό διάστημα προτού να μπορέσετε να ξεκινήσετε μια επιτυχημένη εταιρεία. Λίγοι άνθρωποι έχουν τις επιχειρηματικές ιδέες, τις δεξιότητες, και τα δίκτυα για να ξεκινήσουν επιτυχημένες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας αμέσως μετά το λύκειο. Ο Wadhwa και οι συνεργάτες του διαπίστωσαν ότι ο μέσος ιδρυτής εταιρείας τεχνολογίας δεν γίνεται επιχειρηματίας μέχρι και 16 χρόνια αφού τελειώσει το σχολείο.
Η εργασία θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε επιχειρηματικές δεξιότητες και δίκτυα και να μάθετε για τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα χρειαστείτε για να γίνετε ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας. Έρευνες δείχνουν ότι οι νέες επιχειρήσεις έχουν χαμηλότερα ποσοστά αποτυχίας και υψηλότερα επίπεδα κερδών και πωλήσεων, αν οι ιδρυτές τους έχουν εμπειρία εργαζόμενη στη βιομηχανία όταν ξεκινήσουν τις επιχειρήσεις τους.
Η Fake υποστηρίζει ότι η «γνώση της βιομηχανίας μπορεί μόνο να επιτευχθεί παρατηρώντας άλλες νέες εταιρείες και τη χρήση των προϊόντων τους, συζητώντας με άλλους επιχειρηματίες, βλέποντας τις παρουσιάσεις τους, συμμετέχοντας σε συνέδρια όπου μιλούν, και το πιο σημαντικό, δημιουργώντας οι ίδιοι πράγματα, και μαθαίνοντας από άλλους που τα καταφέρνουν καλύτερα από εσάς.»
Ακόμη και αν αυτό είναι αλήθεια, δεν χρειάζεται να είστε ιδρυτής μιας εταιρείας για να μάθετε από τους άλλους ανθρώπους στη βιομηχανία σας. Μπορείτε να το κάνετε ως εργαζόμενος.
Εδώ είναι που εισέρχεται ο παράγοντας κολέγιο. Αυτό που μπορείτε να μάθετε ως εργαζόμενος εξαρτάται πολύ από το είδος της δουλειάς που έχετε. Μια δουλειά που σας τοποθετεί σε συναντήσεις με το CEO της εταιρείας σας, για παράδειγμα, θα σας διδάξει περισσότερα από όσα πρέπει να ξέρετε για να είστε επιτυχημένος επιχειρηματίας από το να καθαρίζετε ράφια σε μια αποθήκη.
Οι απόφοιτοι κολεγίου τείνουν να παίρνουν τις καλύτερες θέσεις εργασίας. Αυτό τους καθιστά πιο πιθανό να αποκτήσουν δεξιότητες επιχειρηματικής φύσεως, να χτίσουν το σωστό επιχειρηματικό δίκτυο, και να εκτεθούν σε νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες ως εργαζόμενοι. Στην πραγματικότητα, πολλές μελέτες δείχνουν ότι οι νέες επιχειρήσεις είναι πιο επιτυχημένες αν οι ιδρυτές τους κατείχαν θέσεις προϊσταμένου.
Σίγουρα, υπάρχουν μερικοί πολύ επιτυχημένοι επιχειρηματίες στο χώρο τεχνολογίας, όπως ο Michael Dell και ο Mark Zuckerberg, οι οποίοι ποτέ δεν αποφοίτησαν από το κολέγιο. Αλλά αυτά τα παραδείγματα δεν σημαίνουν ότι θα είστε πιο επιτυχημένος επιχειρηματίας, αν παρατήσετε το κολέγιο ή δεν πάτε καθόλου. Αντιθέτως, τα στοιχεία δείχνουν ότι το κολέγιο θα βελτιώσει τις πιθανότητές σας για επιχειρηματική επιτυχία.
Εκτός αυτού, εάν πρόκειται να αγνοήσετε τα δεδομένα, τότε γιατί να σταματήσετε στο κολέγιο. Ούτως ή άλλως, ο JRSimplot, ο οποίος δημιούργησε μια εταιρεία 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την εφεύρεσή του, εγκατέλειψε το σχολείο σε ηλικία 14 ετών. Πιστεύετε πραγματικά ότι ήταν επιτυχημένος γιατί τα παράτησε;
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου