Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2010

Earthlings, Human Cruelty

Share

Mε αφορμή το ντοκυμαντέρ Earthlings, Human Cruelty που είδα, το οποίο και προτείνω, ένα άρθρο για τα πειράματα στα ζώα.














Έχουμε εκλογές και καλό είναι να θυμηθούμε και ζητήματα που δεν θα βρουν χώρο σε κανένα Ντιμπέιτ. Τον περασμένο Μάη φιλόζωοι διαμαρτυρήθηκαν έξω από το υπουργείο ζητώντας να σταματήσουν τα πειράματα στα ζώα. Το θέμα έχει σίγουρα πολλές πτυχές αλλά για κάποιον που σέβεται τα δικαιώματα κάθε ζωντανής ύπαρξης δεν τίθεται θέμα.
Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα. Εδώ μάλιστα πέρα από τη βαρβαρότητα των μέσων, αμφισβητείται βάσιμα αν εξυπηρετείται ο σκοπός. Η χρήση φαρμάκων που δοκιμάστηκαν σε ζώα αποδείχτηκε ακόμη και θανατηφόρα για τους ανθρώπους. Κλασσικό παράδειγμα τα φάρμακα Opren, Eraldin, Osmosin, Flosint, Orabilex, Mel 29, Metaqualom, Stilboestrol, Flamanil που έστειλαν στον άλλο κόσμο πολλούς πριν αποσυρθούν.
Πάνω από 80% των πειραματόζωων χειρουργείται χωρίς νάρκωση, όπως αποκάλυψε ο κτηνίατρος Richard Wrider στο έργο του «Τα θύματα της επιστήμης». Ευτυχώς πληθαίνουν οι αντιδράσεις γιατρών, φοιτητών και ερευνητών που ζητούν μια ανθρωπιστική προσέγγιση στο θέμα. Το Βέλγιο και η Ολλανδία έχουν καταδικαστεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για άσκοπο βασανισμό και θανάτωση σε εργαστήρια κλινικών ή καλλυντικών.Στις ΗΠΑ χωρίς να έχει λυθεί το πρόβλημα, η επιστήμη έχει κάνει άλματα, στις εναλλακτικές μεθόδους με θαυμάσια αποτελέσματα.
Στη χώρα μας ο καρδιολόγος κ. Γιώργος Χαριτάκης έχει επισημάνει: «Ο καρκίνος δεν κάνει ποτέ μετάσταση στα ζώα. Στα ξεπερασμένα πειράματα δεν υπολογίζονται η ψυχική κατάσταση του πειραματόζωου κάτω από τις φοβερές συνθήκες μεταχείρισής του που οδηγεί σε παραπλανητικό αποτέλεσμα». Τα πειραματόζωα προστατεύονται από το Προεδρικό Διάταγμα 160/1991 που εναρμονίζει την νομοθεσία μας με την κοινοτική οδηγία 1986/609 και τον νόμο 2015/2001, ο οποίος ενσωματώνει στο εθνικό δίκαιο την Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα σπονδυλωτά ζώα που χρησιμοποιούνται για επιστημονικούς σκοπούς. Η Ε.Ε. έχει αποφασίσει την οριστική απαγόρευση, από το 2009, των τεστ σε ζώα για καλλυντικά και καταναλωτικά προϊόντα. Τα νέα είναι αισιόδοξα.
Αντιγράφω από άρθρο του Μ.Τσιμιτάκη στην «Καθημερινή»:
YiaZwa2 «… .Το 2009 είναι η χρονιά κατά την οποία –όπως όλα δείχνουν– θα απαγορευθεί ολοκληρωτικά η χρήση πειραματόζωων στα πειράματα της βιομηχανίας καλλυντικών, χημικών και άλλων καταναλωτικών προϊόντων, καθώς και η χρήση τους σε ελέγχους τοξικότητας. Αντίστοιχα, η χρήση εναλλακτικών μεθόδων ελέγχου και πειραματισμού αναμένεται να επηρεάσει ακόμα και τη βασική επιστημονική έρευνα που στοχεύει στην παραγωγή φαρμάκων. … μελέτες των τελευταίων ετών υποστηρίζουν ότι τα ποσοστά επιτυχίας των συγκεκριμένων τεστ είναι τόσο χαμηλά και τόσο πολυδάπανα, ώστε πραγματικά να αξίζει περισσότερο η επένδυση στην ανάπτυξη εναλλακτικών μοντέλων και μεθόδων πειραματισμού από τη συντήρηση αυτής της παρωχημένης(;) πρακτικής.Ενας επιπλέον λόγος προκειμένου να αισιοδοξούν οι πολέμιοι της χρήσης πειραματόζωων είναι η θεαματική ανάπτυξη των βιοτεχνολογικών μεθόδων, που στοχεύουν στον ακριβή εντοπισμό των αιτίων ενός φαινομένου (π.χ. γονίδια) αντί της παρατήρησης της συμπεριφοράς ενός ζωντανού μοντέλου σε ποικίλα ερεθίσματα και παράγοντες (για παράδειγμα πώς αντιδρά ένα ποντίκι με καρκίνο σε μια νέα πιθανή θεραπεία).
YiaZwa3Εκατομμύρια ζώα γίνονται κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο «μοντέλα» έρευνας και ανάλυσης ασθενειών κάθε είδους. Ποντίκια, αρουραίοι, κουνέλια, γουρούνια αλλά και γάτες, σκύλοι και πίθηκοι χρησιμοποιούνται σε επιστημονικά εργαστήρια προκειμένου να ελεγχθούν η τοξικότητα νέων φαρμάκων, η επίδραση τοξικών και χημικών ουσιών στην ανθρώπινη αναπαραγωγή, η πρόκληση αλλεργιών, δερματικών προβλημάτων, καρκίνου κ.ά. Το 2005 υπολογίζεται ότι χρησιμοποιήθηκαν παγκοσμίως περίπου 100 εκατομμύρια ζώα σε ιατρικά πειράματα όλων των ειδών. Από αυτά, μόλις 30 νέα φαρμακευτικά σκευάσματα παρήχθησαν την ίδια χρονιά. Το 92% των φαρμάκων που δοκιμάζονται σε ζώα απορρίπτονται κατά την κλινική έρευνα σε ανθρώπους. Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, η χρήση ζώων σε πειράματα έχει αποδειχθεί απολύτως αναποτελεσματική. Παράδειγμα, οι ουσίες που χορηγούνται για θεραπεία κατά του έιτζ. Καμιά από αυτές δεν προήλθε από πειράματα σε ζώα. Αντίθετα, από τα τριάντα εμβόλια που ελέγχθηκαν από το 1987 έως σήμερα σε πιθήκους, όλα απορρίφθηκαν στους ανθρώπους. Κάποιοι επιστήμονες αναρωτιούνται αν ο έλεγχος ουσιών σε ζώα βοηθάει ή δημιουργεί σύγχυση. Παράδειγμα, η σχέση καπνίσματος και αμιάντου σε παθήσεις των πνευμόνων, όπως ο καρκίνος. Η έρευνα σε πειραματόζωα δεν έδειξε πόσο κρίσιμη είναι αυτή η σχέση………………….. Στην Αττική βρίσκονται σήμερα περισσότερα από 10.000 πειραματόζωα, κατά κύριο λόγο ποντίκια και αρουραίοι και λιγότερο γουρούνια. Εποπτεύονται από το υπουργείο γεωργίας και τον ΕΟΦ. Σε κάποιες περιπτώσεις έχουν παρατηρηθεί παρατυπίες, όπως στο Αριστοτέλειο το 2004, όπου χρησιμοποιήθηκαν ημίαιμοι σκύλοι για τη μελέτη ασθενειών του παγκρέατος από την Ιατρική σχολή εκεί – παρόλο που απαγορεύεται η χρήση τους για αυτό το σκοπό. Σε γενικές γραμμές όμως το θέμα δεν φαίνεται να απασχολεί ιδιαίτερα τη χώρα σε καμιά του διάσταση…».
Η τελευταία παράγραφος δεν κολακεύει καθόλου την Ελλάδα, που παραδοσιακά ο λαός της, ειδικά στην επαρχία δεν φημιζόταν για τη φιλοζωία του. Η θηριωδία των Ελλήνων χωρικών που γκρεμοτσάκιζαν ή άφηναν δεμένα στην ερημιά να πεθάνουν από την πείνα τα γέρικα γαϊδουράκια τους στα οποία χρωστούσαν ευγνωμοσύνη, δείχνει τον πολιτισμό της αγνής χριστιανικής ελληνικής υπαίθρου, που πάντα στάθηκε απάνθρωπη για τα αδύναμα μέλη της που τα έστελνε να σπαρταράνε στον πάτο του Καιάδα. Η βαρβαρότητα δεν έχει όρια, απλώνεται σαν μολυσματική νόσος. Αυτός που βασανίζει ένα ζώο, αύριο θα τυραννήσει και έναν άνθρωπο.
YiaZwa4 Νομίζω πως το θέμα έχει μια τεράστια ηθική διάσταση. Είναι κρίμα πως οι μέθοδοι καταδικάζονται κύρια κάτω από το πρίσμα της αναποτελεσματικότητας, αφήνοντας ανοιχτό παράθυρο για μελλοντικούς βασανισμούς ζώων σε περιπτώσεις που αποδειχθούν ερευνητικά χρήσιμοι. Κανένα όφελος για τον άνθρωπο δεν νομιμοποιεί το μαρτύριο μιας έστω κατώτερης μορφής ζωής. Η αποδοχή αυτής της ιησουίτικη λογικής οδηγεί σε νομιμοποίηση της κτηνωδίας για χάρη ενός ανώτερου σκοπού. Είναι η ανήθικη Ηθική της Ορθόδοξης Εκκλησίας που, στο όνομα ενός δήθεν θείου θελήματος που η ίδια επινόησε, ευλόγησε κατακτητικούς πολέμους, διωγμούς αντιφρονούντων, καύσεις βιβλίων, απαγορεύσεις στην Τέχνη, λογοκρισία στην Επιστήμη, πολιτικές διώξεις. Τη βαρβαρότητα με την οποία η Εκκλησία δηλητηρίασε το σώμα των πιστών της, θα την βρίσκουμε συνεχώς μπροστά μας ως υπόστρωμα της κάθε λογής βίας των ισχυρών. Μπορεί αυτή η επισήμανση να ενοχλεί αλλά είναι σωστή και επιβεβλημένη. Εδώ η αιτία κραυγάζει: «Τα ζώα δεν έχουν ψυχή». Η φύση και τα πλάσματά της υπάρχουν για να υπηρετούν τον εγωιστή άνθρωπο, δούλο εικόνα και προέκταση ενός σκληρού και εγωπαθή θεού, αδίστακτου σε κάθε έγκλημα σε βάρος των δημιουργημάτων του που κατασκεύασε για να διασκεδάσει την πλήξη του στον κήπο της Εδέμ. Έτσι αν και η Καθολική Εκκλησία αναγκάστηκε να παραδεχτεί την περιστροφή της Γης, ο ήλιος για την Ορθόδοξη Εκκλησία περιστρέφεται ακόμη γύρω από τη Γη, που είναι η κατοικία του υπέρτατου κτίσματος της Κτίσης, του ανθρώπου. Το λέει η θεόπνευστη Π.Διαθήκη, το επιβεβαιώνει ο Καλλίνικος ο Ε΄και η Σύνοδός του. Με την ίδια λογική του θείου όντος που λέγεται άνθρωπος, ο πίθηκος δεν είναι προπάτοράς του, και μπορεί να πειραματίζεται επάνω του χωρίς τύψεις. Τα λόγια του σκληρόκαρδου ορθόδοξου θεού στους δούλους του προκαλούν ανατριχίλα σε κάθε ελεύθερο άνθρωπο: «πληρώσατε την γην και κατακυριεύσατε αυτής και άρχετε των ιχθύων της θαλάσσης και των πετεινών του ουρανού και πάντων των κτηνών και πάσης της γης…». Κυριεύστε, εξουσιάστε, πώς να μην γίνει η Ορθοδοξία θρησκεία των τυράννων κάθε λογής και πώς να μην πέφτουν τα ζώα θύματα της ανθρώπινης πλεονεξίας;



Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος στο wordpress

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...