Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Είμαι παράνομος και τζαμπατζής όταν δεν δέχομαι να πληρώσω ;

Ο ορισμός της έννοιας του δρόμου, για τη διέλευση του οποίου παρέχεται στα κράτη η δυνατότητα να επιβάλουν την πληρωμή διοδίων, είναι σαφής: “Διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μία λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όταν οι οδοί αυτές έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα προς τα χαρακτηριστικά των αυτοκινητοδρόμων, καθώς και στους χρήστες γεφυρών, σηράγγων και ορεινών διαβάσεων”.
Ως αυτοκινητόδρομος ορίζεται “… κάθε οδός που διαθέτει για τις δύο κατευθύνσεις της κυκλοφορίας διακεκριμένα οδοστρώματα, τα οποία χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα, που δεν προορίζεται για την κυκλοφορία, είτε, κατ’ εξαίρεση, με άλλα μέσα”.  Επίσης “δε διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για πεζούς” (αυτό που ονομάζουμε “κλειστός αυτοκινητόδρομος”).

Υπενθυμίζουμε ότι από τα 141 χιλιόμετρα που χωρίζουν την Κόρινθο από την Πάτρα…, τα περισσότερα διανύονται σε μία λωρίδα κυκλοφορίας (και… μισή βοηθητική), χωρίς την ύπαρξη νησίδας και χωρίς φωτισμό το βράδυ!
Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) “Πάνος Μυλωνάς”, σε έρευνα που διενήργησε για τον οδικό άξονα Κορίνθου-Πατρών αποκαλύπτει πως «την περίοδο 2000-2004 ο θλιβερός απολογισμός στoν δρόμο αυτόν ήταν 266 νεκροί, 263 βαριά τραυματισμένοι και 763 ελαφρά”.

3 σχόλια :

  1. ΤΖΑΜΠΑΤΖΗΣ ΚΑΙ ΨΕΥΤΗΣ ΕΙΣΑΙ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ: Ωστόσο, σε κράτος μέλος στο οποίο δεν υπάρχει γενικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων ή οδών με δύο λωρίδες ανα κατεύθυνση που έχουν παρεμφερή χαρακτηριστικά, είναι δυνατόν να εισπράττονται διόδια ή τέλη χρήσης για τη χρησιμο
    ποίηση της τεχνικώς ανωτάτης κατηγορίας οδών του εν λόγω κράτους μέλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. δεν μπορώ να καταλάβω τι θες να μας πείς, ίσως σε βοηθήσει αυτό όμως:

    Αποσπάσματα από την «ΟΔΗΓΙΑ 1999/62/ΕΚ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 17ης Ιουνίου 1999»

    «κάθε οδός η οποία έχει μελετηθεί και κατασκευαστεί ειδικά για την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων, η οποία δεν εξυπηρετεί τις παρόδιες ιδιοκτησίες και η οποία: i) εκτός από ορισμένα σημεία της ή εκτός από προσωρινές διευθετήσεις, διαθέτει, για τις δύο κατευθύνσεις της κυκλοφορίας, διακεκριμένα οδοστρώματα τα οποία χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα που δεν προορίζεται για την κυκλοφορία, είτε, κατ’ εξαίρεση, με άλλα μέσα

    ii) δεν διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για πεζούς,

    iii) χαρακτηρίζεται συγκεκριμένα ως αυτοκινητόδρομος»



    Άρθρο 7:

    «2. α) Διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μια λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όταν οι οδοί αυτές έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα προς τα χαρακτηριστικά των αυτοκινητοδρόμων καθώς και στους χρήστες γεφυρών, σηράγγων και ορεινών διαβάσεων»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό που μας λέει ο φίλος στην τελευταία του πρόταση είναι αντίστοιχο και διόρθωσέ με αν κάνω λάθος με το να σου πω εγώ: Κάθε φορα που θα περνάς έξω απο το καφέ που θα ανοίξω, πλήρωνε μου και έναν καφέ τον οποίο δεν θα στον δίνω. Με τα λεφτά αυτά εγώ θα ανοίξω το καφέ και όταν περνας θα παίρνεις τον καφέ, τον οποίο φυσικά θα ξαναπληρώνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...