Στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης βρίσκεται το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Καλιφόρνιας (California Institute of Technology), το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (Massachusetts Institute of Technology), το πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και το πανεπιστήμιο του Πρίνστον. Οκτώ από τις δέκα πρώτες θέσεις της λίστας καταλαμβάνονται από αμερικανικά πανεπιστήμια, ενώ η δεκάδα συμπληρώνεται με δύο βρετανικά - του Κέιμπριτζ και της Οξφόρδης. Το πρώτο μη αγγλοσαξονικό πανεπιστήμιο βρίσκεται στην 15η θέση και είναι το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας στη Ζυρίχη (Swiss Federal Institute of Technology Zurich)
Στην Ευρώπη τη μερίδα του λέοντος κατέχει η Βρετανία με 29 πανεπιστήμια και ακολουθούν η Γερμανία με 14, η Ολλανδία (10), η Σουηδία (6), η Ελβετία (6), η Γαλλία (4), η Δανία (3), η Ιρλανδία (2), το Βέλγιο (2), η Ισπανία (2), η Αυστρία (2), η Φινλανδία (1) και η Νορβηγία (1).
Στα 200 καλύτερα πανεπιστήμια τα περισσότερα προέρχονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες (72), ενώ αξιοσημείωτη είναι η αύξηση του αριθμού των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων από την Ασία σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Κορυφαίο στην ασιατική ήπειρο είναι το πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ, με αρκετά πανεπιστήμια εκπροσωπείται η Κίνα και με δύο η Τουρκία - το πανεπιστήμιο του Μπιλκέντ και το Τεχνικό Πανεπιστήμιο Μέσης Ανατολής.
Mε επτά στα δέκα και 72 στα 200 από τα καλύτερα πανεπιστήμια, οι ΗΠΑ χαρακτηρίζονται ως «η καλύτερη των καλύτερων» ανάμεσα σε όλες τις χώρες ως προς τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. «Οι ΗΠΑ αντιλαμβάνονται τι είναι ένα ερευνητικό πανεπιστήμιο. Τα ιδρύματά τους επιβραβεύουν το ακαδημαϊκό προσωπικό για την παραγωγικότητά του και έχουν τις υποδομές για να τους υποστηρίξουν», αναφέρεται στην ιστοσελίδα του περιοδικού.
Στην Ευρώπη, την πρώτη θέση μοιράζονται το Κέιμπριτζ και η Οξφόρδη και ακολουθούν το Imperial College του Λονδίνου και το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας στη Ζυρίχη.
Ανάμεσα στα κριτήρια που έλαβαν υπόψη τους οι ειδικοί είναι η ποιότητα της διδασκαλίας, ο αριθμός των δημοσιεύσεων κάθε ιδρύματος, ο όγκος της έρευνας και τα κίνητρα που δημιουργούνται στο ακαδημαϊκό περιβάλλον για διδάσκοντες και διδασκόμενους.
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1894534
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου