Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

Απύθμενη βλακεία...

by xray

Στην Ιαπωνία που τόσο δοκιμάζεται στις μέρες μας, έχει γυριστεί το ντοκυμαντέρ "The Cove" από τον ελληνικής καταγωγής Λούι Ψυχογιό. Με κύριο αφηγητή τον Richard O' Barry, τον εκπαιδευτή δελφινιών που είχε και την ευθύνη του γνωστού τηλεοπτικού δελφινιού Flipper και ο οποίος βλέποντας την κατάσταση άλλαξε στρατόπεδο και αντί να αιχμαλωτίζει και να εκπαιδεύει δελφίνια, έγινε ένας από τους κυριότερους εκφραστές του παγκόσμιου κινήματος για τη διάσωσή τους, η ταινία καταγράφει την απίστευτης ηλιθιότητας έμπνευση των Ιαπώνων να παγιδεύουν δελφίνια, να πουλάνε μερικά σε πάρκα ανά τον κόσμο και τα υπόλοιπα να τα σφαγιάζουν και να τα πουλάνε για κρέας φάλαινας! Εκτός από τη χυδαία βαρβαρότητα της πράξης, το εντελώς παράλογο του πράγματος, είναι ότι το κρέας των δελφινιών είναι μολυσμένο με υδράργυρο και άλλα βαρέα μέταλλα, εξ' αιτίας της θέσης τους στην τροφική αλυσίδα και των θαλασσών που ζουν και αναπαράγονται. Τρώγοντας δηλαδή αυτό το κρέας, δηλητηριάζονται οι ίδιοι και τα παιδιά τους






Όπως λέει και ο φίλος μας ο Τσιφόρος, αν μπορούσαμε να μετατρέψουμε την ανθρώπινη ηλιθιότητα σε ρεύμα, θα είχαμε φως για χίλια χρόνια και παραπάνω. Αυτό είναι επιστημονικά απολύτως εξακριβωμένο...
ΥΓ. Μην μου απαντήσει κανείς ότι οι πράξεις λίγων ανθρώπων δεν εκφράζουν το σύνολο και μπλα μπλα μπλα, γιατί νομίζω ότι αυτό ειδικά το κλισέ έχει απαγορευτεί.




16 σχόλια :

  1. Θα κάνω το δικηγόρο του διαβόλου για πολλοστή φορά, από πολύ μικρός μ΄αρέσει αυτή η ιδιότητα, και θα ρωτήσω. Πέρα από την πιθανότητα δηλητηριάσεως από τα δελφίνια που όντως ενέχει ένα βαθμό ηλιθιότητας, γιατί η σφαγή των δελφινιών και των φαλαινών είναι κατακριτέα σε αντίθεση με αυτή των χοίρων ή των μοσχαριών; Υπάρχει μία μανία προστασίας των φαλαινών και σειρά εκπομπών και ντοκιμαντέρ γι' αυτό το θέμα ενώ είναι απόλυτα φυσιολογικό για όλους τους ευαισθητοποιημένους να βλέπουν αρνιά και κατσίκια κρεμασμένα στη Βαρβάκειο. Xray ελπίζω να καταλαβαίνεις ότι δεν πρόκειται περί προσωπικής επίθεσης και πως έχω σκοπό να καταλήξω κάπου. Αναμένω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εγώ αναμένω τον σκοπό σου και την κατάληξη φυσικά…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. O skopos einai aplos. Otan parousiazoume sevasmo se kapoia morfi zois afto prepei na ginetai katholika kai oxi epilektika. Den thelo na eimai pneuma antilogias oli tin ora. Apla theoro ipokritiko na vgaineis kai na fonazeis gia ta delfinia kai to vradi na tros kotopoulo, psari kai kreas! Tora an o xray i' osoi proothoun ta simferonta ton delfinion einai xortofagoi, zito tapeina siggnomi kai ipoklinomai sto megaleio tis epilogis tous. Den krino kanenan. Ki ego eimai kata tis sfagis zoon pou flertaroun me tin exafanisi. Apla theoro pos prepei na xodeuoume tin energeia se prospatheies pou einai sinepis me ton tropo pou zoume. Oso apithmeni vlakeia einai i sfagi delfinion, allo toso einai i sfagi opoioudipote allou zoou. Den eida kanena ntokimanter ostoso gia ta dikaiomata tis kotas!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παρά το γεγονός ότι θα προτιμούσα να δω το διάβολο προσωπικά, ας το συζητήσουμε, αλλά μόλις δεις τον πελάτη σου, θα ήθελα να του μιλήσεις για μένα.
    Κατ' αρχήν, πράγματι δεν τρώω κρέας, αλλά αυτό δεν έχει καμιά σημασία όσον αφορά τη θέση μου στο ζήτημα. Προσωπικά θεωρώ ότι πρέπει να σεβόμαστε όλες τις μορφές ζωής, συμπεριλαμβανομένων (και ίσως κατά προτεραιότητα) και των φυτών, αλλά και άλλων, ανόργανων μορφών (που δεν βασίζονται στον άνθρακα) που δεν γνωρίζουμε ακόμα. Η σφαγή κάποιου ζώου, ή φυτού, με σκοπό να το καταναλώσουμε ως τροφή, ή ως μαγικό ξόρκι ίσως, ακόμα και ως παιχνίδι, είναι ο τρόπος ζωής κάθε έμβιου όντος στον πλανήτη μας. Αυτό καθ' αυτό δεν έχει κανένα μεμπτό σημείο, όπως θα μπορούσε να επιχειρηματολογήσει κάθε αρκούδα με μια φώκια στο στόμα, κάθε αιλουροειδές με το θήραμά του από κάτω του να ψυχορραγεί, αλλά και τα ίδια τα δελφίνια, που είναι στην κορφή των θηρευτών της θάλασσας. Η ισορροπία της φύσης, κάτι εξαιρετικά εύθραυστο, υποστηρίχθηκε από όλους τους οργανισμούς που πέρασαν από τον πλανήτη μας με πολύ μεγάλη συνέπεια και αποτελεσματικότητα από καταβολής χρόνου. Το ζήτημα δεν είναι λοιπόν συναισθηματικό, δεν "λυπάμαι" τα δελφίνια, διαπιστώνω (και κρίνω φυσικά, καθώς θεωρώ ότι έχω το δικαίωμα να κρίνω τους πάντες και τα πάντα) για άλλη μια φορά, σε άλλον ένα τομέα, την ανθρώπινη βλακεία. Με την ίδια λογική δεν λυπάμαι τα αρνάκια που σφαγιάζονται το πάσχα, σε αυτή τη γιορτή της ανοησίας, αλλά διαπιστώνω κάθε χρόνο την ηλιθιότητα του διαιτολογίου των ανθρώπων που όσο ηλιθιωδώς νηστεύουν επί σαράντα ημέρες, άλλο τόσο ηλιθιωδώς ξεσπάνε (δικαίως εν μέρει) σε μια εξαιρετικά βλαβερή κρεατοφαγία δίχως κανένα μέτρο μετά. Το κεντρικό ζήτημα στη συμπεριφορά του ανθρώπου όπως το βλέπω εγώ, είναι η αδιαφορία του (όχι η ανικανότητά του) να προβλέψει τις συνέπειες των πράξεών του, τόσο σε ατομικό, όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Και εδώ βλέπουμε για άλλη μια φορά το ίδιο αυτό έργο, ένα έργο που εύκολα θα μπορούσε να παραλληλιστεί με τις συνέπειες από την πρόσφατη καταστροφή στη χώρα αυτή (δες την εκκωφαντική ειρωνία με τα πυρηνικά). Ο άνθρωπος ως είδος, πριονίζει το κλαδί πάνω στο οποίο κάθεται και μόλις πέσει, φωνάζει "ποιος πούστης με μάτιασε;" Η συμπεριφορά αυτή απέναντι στα δελφίνια είναι απλώς ένα μικρό δείγμα της ηλιθιότητάς μας και το ανάρτησα γιατί μπορεί προπαγανδιστικά να δράσει πολύ καλύτερα από την εξ' ίσου εγκληματική συμπεριφορά μας απέναντι στις κότες που ανέφερες. Παρ' όλα αυτά, υπάρχουν και ντοκιμαντέρ αλλά και πάρα πολλά βιντεάκια στο youtube με δείγματα αυτής της συμπεριφοράς απέναντι στα κοτόπουλα, τα πιο βασανισμένα ζώα στον πλανήτη ίσως. Αυτό που δεν υπάρχει, είναι δείγματα της αντιμετώπισης που επιφυλάσσουμε στα φυτά. Σε οργανισμούς πολυτιμότερους ίσως για την επιβίωσή μας από τα ζώα, πολύ πιο σύνθετους και μυστηριώδεις, που από την κατανόησή τους απέχουμε πολύ περισσότερο και από όσο απέχουμε από αυτή των ζώων, αν είναι δυνατό κάτι τέτοιο. Ρίξε μια ματιά στο διαδίκτυο στο animal abuse, ή κάτι παρόμοιο...
    Και, for god's sake, drop the greeklish!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. An kai sumfwnw me ta parapanw einai entelws anousio kai grafiko na kollas sta greeklish,shmasia exei to periexomeno.Ta greeklish sto plhktrologio den deixnoun pws o Karl apopoieitai ths ellhnikhs tou tautothtas h kati tetoio.:P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγώ φίλε ανώνυμε, δεν μίλησα για καμιά ταυτότητα. Τα greeklish δείχνουν μόνο κακό γούστο και μια τάση άκριτης αποδοχής αυτού που κάνει το υπόλοιπο κοπάδι, πράγμα που δεν ταιριάζει με το επίπεδο του Karl. Έχω ήδη κάνει πρόταση για συζήτηση επί του θέματος και θα χαρώ να ακούσω και να συζητήσω και τις δικές σου απόψεις, αν φυσικά δεν αποτελούνται από παλαιολιθικά κλισέ του τύπου "σημασία έχει το περιεχόμενο", ή από ανερμάτιστους χαρακτηρισμούς του τύπου "ανούσιο και γραφικό". Και για να τονίσω τα παραπάνω, δεν πρόκειται να ξανααπαντήσω σε οτιδήποτε γραμμένο έτσι.
    Φιλικά, εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κατά τη γνώμη μου, ο μόνος τρόπος να εξελιχθούμε πνευματικά και κοινωνικά, ώστε κάποια στιγμή να φτάσουμε στη πηγή της γνώσης και να λύσουμε τα υπαρξιακά ερωτήματα που μας βασανίζουν ή θα έπρεπε να μας βασανίζουν, είναι να αποβάλουμε τα ζωώδη ένστικτα που έχουμε καλά ριζωμένα μέσα μας. Είναι μεγάλη συζήτηση και μπορώ να μιλάω για ώρες περί καταναλωτισμού, απληστίας, κοινωνικής τοποθέτησης του καθενός και κατ΄επέκταση ζήλια ή διεκδικήσεις και για τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς των ανθρώπων στο πορεία των χρόνων. Εσύ Xray έχεις κάνει ένα πολύ σημαντικό βήμα με την απόφαση σου να μην τρως κρέας. Κι εγώ δηλώνω σεβασμό προς κάθε μορφή ζωής αλλά παραμένω "κρεατοφάγος" πλέον όχι φανατικός ωστόσο. Δεν χρειάζεται να πω ξανά ότι συμφωνώ με τα όσα γράφεις. Ζητώ συγγνώμη όπως υποσχέθηκα, θαυμάζω και ζηλεύω την στάση και την επιλογή σου. Όσον αφορά τα greeklish συμφωνώ και πάλι για ευνόητους λόγους. Διαφωνώ κιόλας όμως γιατί μετά από 5 χρόνια καθημερινής χρήσης των greeklish απλά δεν με παίρνει μόνο να συμφωνώ. Ki o noon noito!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Auta ta "palaioli8ika cliche" tairiazoun sthn palaioli8ikh apopsh oti ta greeklish deixnoun kako gousto h tash akriths apodoxhs.Otan ta perissotera pragmata pou anazhtoume sto internet opws gia paradeigma sto google einai sta agglika exoume sunh8isei na mhn gurizoume thn glwssa tou plhktrologiou sta ellhnika xwris na shmainei oti apodexomaste akrita auto pou kanei to kopadi.Kamia fora oi latinikoi xarakthres eksuphretoun thn taxuthta.Entaksei,an eimaste kai kapou idioi den shmainei pws den exoume kati diaforetiko na poume.Merikes fores 8ewroume pws kanoume thn diafora alla telika eimaste idioi me olous autous pou "kanoun thn diafora".Den nomizw pws xreiazetai tosh analush gia ena tetoio 8ema kai pragmatika pisteuw pws shmasia exei to ti les,oso cliche ki an akougetai.To na arneisai na sxoliazeis o,ti einai grammeno etsi einai dikaiwma sou an kai mou fainetai ligo upervoliko.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Διαφωνώ με τον xray στο θέμα του ότι πριονίζουμε το κλαδί στο οποίο στεκόμαστε και εξηγούμαι.

    Είναι όλα μέρος της εξέλιξης. Ο άνθρωπος και οποιοδήποτε άλλο ζώο είχε την ανωτερότητα που τώρα απολαμβάνουμε εμείς, θα έκανε ακριβώς τα ίδια. Έχουμε δημιουργήσει ένα σύστημα αξιών, στο οποίο σκοτώνουμε δελφίνια για τα λεφτά, τσίχλες για την διασκέδασή μας και κοτόπουλα για τροφή. Δεν βρίσκω κάτι λάθος σε αυτό, με ποια έννοια:

    Πιστεύω ότι ο άνθρωπος που το κάνει,( όπως και οτιδήποτε κάνει ο οποιοσδήποτε, ακόμα και χρήση πυρηνικής ενέργειας), είναι κομμάτι της φύσης. Η φύση έδωσε στον άνθρωπο τα γνωστά πλεονεκτήματα και ο άνθρωπος χρησιμοποιόντας την φύση κάνει τα πάντα. Οτιδήποτε λοιπόν κάνουμε, είναι μέρος της εξέλιξής μας, είναι φυσικό, συμβαδίζει με την φύση αναγκαστικά, γιατί μπορούμε να το κάνουμε!

    Με λίγα λόγια, θέλω να πώ: Μπορεί όντως να πριονίζουμε το κλαδί μας, αλλά αν δεν το κάναμε εμείς, θα το έκανε η φύση για εμάς. Δεν πρόκειται να επεκτείνουμε το διάστημα στο οποίο θα βρισκόμαστε στη γη, οτιδήποτε και αν κάνουμε.

    Τέλος, δεν μπορώ να εξηγήσω ακριβώς αυτό που θέλω να πώ, αλλά ελπίζω να καταλάβατε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η αλήθεια είναι πως κι εμένα μου φαίνεται λίγο υπερβολικό. Όμως… επειδή καταλαβαίνω τον λόγο που το κάνει ο xray, επικροτώ την στάση του.

    Τώρα το ουσιαστικό ερώτημα νομίζω πως είναι - χωρίς χαρακτηρισμούς και επίθετα – αν τα greeklish έχουν κάποια αξία ή όχι. Βρίσκω πιο ισχυρό το επιχείρημα της «συνήθειας» από της «ταχύτητας», χωρίς όμως να με πείθει κανένα από τα δύο. Σαφώς και έχει μεγαλύτερη αξία το «περιεχόμενο», μα δεν μιλάμε για το περιεχόμενο αλλά το αμπαλάζ…

    Τέλος, καταλαβαίνω τι θέλει να πει ο Badstuber και συμφωνώ απόλυτα μαζί του!

    ΥΓ. Σίγουρα όλοι ανώνυμοι είμαστε, αλλά καλό θα είναι να ξέρουμε με ποιόν ανώνυμο ανταλλάσουμε απόψεις… Προσωπικά μπερδεύομαι με όλη αυτή την ανωνυμία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Karl, τα ζωώδη ένστικτα έχουν εξυπηρετήσει μια χαρά όλα τα ζώα από καταβολής κόσμου. Δεν είναι αυτά το πρόβλημά μας. Αν εξοβελίζαμε όλα τα άλλα από τη ζωή μας ίσως να γινόταν καλύτερη. Όσο για το σεβασμό απέναντι στα πράγματα, το ιδανικό θα ήταν νομίζω να σεβόμαστε οτιδήποτε αντιλαμβανόμαστε με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς να τα χωρίζουμε ούτε καν σε έμβια και άψυχα.
    Κάτι άλλο: κάθε συνήθεια που αποκτάμε, είναι και ένα βήμα προς την "απόσυρση" του μυαλού μας και την αντικατάστασή του από κάποιον αυτόματο πιλότο. Αντισταθείτε στις "συνήθειες".

    Badstuber, το γεγονός ότι είμαστε ελεύθεροι να είμαστε όσο ηλίθιοι θέλουμε, δεν είναι δικαιολογία για να κάνουμε χρήση αυτής της ελευθερίας. Αν δεν πριονίζαμε μόνοι μας το κλαδί μας, κανείς άλλος δεν θα το πριόνιζε για μας. Η υπόθεση αυτή έχει την ίδια αξία με τις δικές σου υποθέσεις, αλλά οι υποθέσεις αποπροσανατολίζουν γενικά και παραπλανούν, δημιουργώντας ένα υποθετικό σύμπαν όπου μπορούν να συμβούν τα πάντα. Εδώ και τώρα όμως, έχουμε να κάνουμε με μια πραγματικότητα που δεν σηκώνει καμιά αμφισβήτηση και που απαιτεί από όλους μας να πάρουμε κάποια θέση.
    Το ζήτημα δεν είναι να επεκτείνουμε το χρόνο μας εδώ, αλλά το τι θα κάνουμε με αυτό το χρόνο. Νομίζω όμως ότι θα πρέπει να δείτε την ταινία που ξεκίνησε όλον αυτό το διάλογο και να τα πούμε και μετά. Επίσης, μου χρωστάτε και τη γνώμη σας για το 99 francs...

    Και κάτι άλλο που άπτεται όσων λέμε: Όπως μπορεί να βεβαιώσει και ο μάθε - παίζε, μην ξεχνάτε ποτέ ότι η πραγματικότητα είναι μια παραίσθηση που οφείλεται στην έλλειψη αλκόολ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο Badstuber ίσως να εννοεί, πως η εξέλιξη των πραγμάτων είναι προδιαγεγραμμένη. Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα λιγότερο ή περισσότερο από όσα ήδη κάνουμε – ως συνολικό αποτέλεσμα… μιας και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί το σήμερα ως «μοναδικό αποτέλεσμα» των πράξεων μας.

    Ο xray, εστιάζει την προσοχή του στις πράξεις μας και όχι στην αμφισβήτηση της φυσικής μας εξέλιξης. Μιλάει για την φυσική μας ηλιθιότητα και την υποχρέωση μας να ξεφύγουμε από αυτήν – τουλάχιστον από ενέργειες αποδεδειγμένα ηλίθιες όπως αυτές του ντοκυμαντέρ.

    Εγώ πάλι… θα επιμείνω στα όσα φημολογούνται περί αλκοόλ και πραγματικότητας, τα οποία – πιστέψτε με - όσο κι αν ακούγονται υπερβολικά… είναι απόλυτα εξακριβωμένα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν εστιάζω στο γεγονός ότι είμαστε όσο ηλίθιοι θέλουμε, αλλά στο ότι η ηλιθιότητα είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να καθοριστεί στην φύση.

    Λέμε ότι ένας ο οποίος σκότωσε τον αδερφό του για να πάρει την περιουσία, είναι ηλίθιος. Ότι κάποιοι οι οποίοι μαζικά σκοτώνουν κόσμο για υλικά αγαθά είναι ηλίθιοι. Το λιοντάρι-επιβήτορας που σκοτώνει τα μικρά αρσενικά, είναι και αυτό ηλίθιο; Δεν είναι,λέω εγώ, θέλει να επιβιώσει, δεν θέλει να του πάρουν τη θέση. Το ίδιο θέλει και αυτός που κυνηγάει δελφίνια. Και το ίδιο θέλει και ο χ Σαουδάραβας πετρελαιάς. Μόνο που στο σύστημα αξιών που έχουμε, η επιβίωση όπως την καταλαβαίνει το λιοντάρι, έχει αντικατασταθεί για εμάς από τα υλικά αγαθά, την δόξα, το χρήμα, ακόμα και απο την τάση μας να διαφέρουμε και να μας αναγνωρίζουν μετά ότι όντως διαφέρουμε και δεν είμαστε σαν τους άλλους.

    Η γνώμη μου δηλαδή, αν μπορώ να την δώσω κάπως απλά, είναι ότι συμπεριφερόμαστε σε απόλυτη αρμονία με τη φύση, γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς.

    Θέλω με αυτόν τον παραλληρισμό να πω ότι, όλες αυτές οι πράξεις, είναι τόσο υποκειμενικές και τόσο "μικρές" μπροστά στην ισορροπία της φύσης που-και εδώ νομίζω είναι το κύριο σημείο της διαφωνίας μας, δεν είναι τόσο εύθραυστη όσο νομίζουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Είναι όμως απολύτως λογικό να σκεφτόμαστε οτι αυτές οι πράξεις είναι ηλίθιες( και εγώ αυτό πιστεύω), αλλά η σκέψη μας, οι ευαισθησίες μας, είναι δημιουργία της φύσης (μας)---> απολύτως φυσικό και αυτό.

    Βέβαια αν πιούμε λίγο αλκοόλ, όλα αλλάζουν, θα συμφωνήσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...