Μαθημα 6ο : DRIFT
Μια απο τις πλεον ηλιθιες ταινιες ολων τον εποχων ηταν το Karate kid οπου ο χλαπατσας Daniel LaRusso εγινε ο γ@μ@ω και δερνω του καρατε και ολοι προσκυνουσαν, ενω εβγαλε το γκομενακι που γουσταρε. Το παραδειγμα αυτο το εφερα για να δεις τι εχει να γινει αν μας προκυψει ο ενας και μοναδικος driver. Για να συμβει αυτο χρειαζονται :
1) διαφορες τεχνικες οδηγησης και 2) επαναληψη σε καποια αλανα ή πιστα ωστε να τις μαθεις απεξω. Πιασε τωρα εδω τα βασικα κολπακια για να μαθεις να driftaρεις.
Τα παντα στηριζονται σε 3 μονο στοιχεια : 1) την μεταφορα βαρους
2) το σπασιμο της προσφυσης
3) και το συντονισμο γκαζιου - αναποδου τιμονιου.
1) ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΒΑΡΟΥΣ : Οταν κανουμε καποιες συγκεκριμενες κινησεις (πχ τιμονια, πατημα φρενου) βλεπουμε οτι το αυτοκινητο αντιδρα καπως βιαια και παιρνει κλισεις, οποτε μερος του βαρους του οχηματος "μεταφερεται" ειτε κατα τον διαμηκη αξονα (εμπρος - πισω) ειτε κατα τον εγκαρσιο (αριστερα - δεξια). Τη μεταφορα βαρους τη χρησιμοποιουμε για να ελαφρωσουμε τον πισω αξονα αξονα, ωστε να σπιναρουν οι πισω τροχοι πιο ευκολα ή για να του δωσουμε πλαγια φορα, ωστε να αρχισει να γλιστραει.
2) ΑΠΩΛΕΙΑ ΠΡΟΣΦΥΣΗΣ : Οταν σπασει προσφυση (κρατημα) του τροχου, τοτε αρχιζει να μην πιανει σωστα στο δρομο και ειναι σαν να γλιστραει. Αυτο ειναι βασικοτατο κομματι του drift, αφου θελουμε τους πισω τροχους να γλιστρανε.
3) ΑΝΑΠΟΔΟ ΤΙΜΟΝΙ - ΠΑΤΗΜΑ ΓΚΑΖΙΟΥ : Οταν ο κωλος του αυτοκινητου ξεκολλησει, για να μην σβουριξει (τετ-α-κε), πρεπει να στριψουμε το τιμονι προς την πλευρα που παει ο κωλος και οχι προς τα εκει που δειχνει η μουρη, αρα κανουμε το ΑΝΑΠΟΔΟ ΤΙΜΟΝΙ. Οσο περισσοτερο παταμε το γκαζι τοσο περισσοτερο κραταμε το drift, αφηνεις το γκαζι και οι τροχοι ανακτουν προσφυση, δηλαδη πιανουν στο εδαφος σταματωντας το drift.
ΒΗΜΑΤΑ - ΤΕΧΝΙΚΕΣ :
1) ΤΙΜΟΝΙΑ : Αποτομη τιμονια για να ξεκολλησει ο κωλος ή φλικαρε το (αρχικα τιμονια αντιθετα απο τη στροφη και στο καπακι τιμονια στη διευθυνση της στροφης)
2) ΑΝ ΘΕΣ... : Πατα γερα τα φρενα, μην τα μπλοκαρεις ομως, για να βουτηξει το μπροστινο και να σηκωθει ο κωλος (μεταφορα βαρους). Συμπλεκτη δεν χρειαζεται να πατησεις, εκτος αν ειναι να σκασεις χειροφρενο. Χειροφρενο σε πισωκινητο σημαινει αυτοματα πατας συμπλεκτη.
3) ΜΠΟΡΕΙΣ ΕΠΙΣΗΣ... : Το χειροφρενο ειναι ο πλεον απλος, πρωτογονος και αποτελεσματικος τροπος για να ξεκολλησει ο κωλος. Ολοι οι οδηγοι στο D1 (παγκοσμιο πρωταθλημα drift) αυτον χρησιμοποιουν για να ξεκολλησουν το driftαρισμα. Οταν πας να το κανεις με πολλα, ειναι σχεδον αναγκαιο!
4) ΣΥΜΠΛΕΚΤΑΡΕ ΚΑΙ ΠΑΤΑ ΓΚΑΖΙ : Αφου βλεπεις οτι ο κωλος ειναι ετοιμος να ξεκολλησει, παρατας το συμπλεκτη (αν τον ειχες πατησει), αλλιως πατα κατευθειαν το γκαζι και οι τροχοι θα αρχισουν να σπιναρουν, αρα και ο κωλος να φευγει. Ο εαυτος σου θα αρχισει να φωναζει "ασε το γκαζι μηπως και γλυτωσουμε τον μαντροτοιχοοοοο!" , αλλα εσυ θα πρεπει να τον γραψεις κανονικοτατα και να συνεχισεις να το πατας. Αρχιζεις το αναποδο τιμονι και πρεπει να βρεις την ισορροπια αναμεσα γκαζι και τιμονι.
Τα παντα στηριζονται σε 3 μονο στοιχεια : 1) την μεταφορα βαρους
2) το σπασιμο της προσφυσης
3) και το συντονισμο γκαζιου - αναποδου τιμονιου.
1) ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΒΑΡΟΥΣ : Οταν κανουμε καποιες συγκεκριμενες κινησεις (πχ τιμονια, πατημα φρενου) βλεπουμε οτι το αυτοκινητο αντιδρα καπως βιαια και παιρνει κλισεις, οποτε μερος του βαρους του οχηματος "μεταφερεται" ειτε κατα τον διαμηκη αξονα (εμπρος - πισω) ειτε κατα τον εγκαρσιο (αριστερα - δεξια). Τη μεταφορα βαρους τη χρησιμοποιουμε για να ελαφρωσουμε τον πισω αξονα αξονα, ωστε να σπιναρουν οι πισω τροχοι πιο ευκολα ή για να του δωσουμε πλαγια φορα, ωστε να αρχισει να γλιστραει.
2) ΑΠΩΛΕΙΑ ΠΡΟΣΦΥΣΗΣ : Οταν σπασει προσφυση (κρατημα) του τροχου, τοτε αρχιζει να μην πιανει σωστα στο δρομο και ειναι σαν να γλιστραει. Αυτο ειναι βασικοτατο κομματι του drift, αφου θελουμε τους πισω τροχους να γλιστρανε.
3) ΑΝΑΠΟΔΟ ΤΙΜΟΝΙ - ΠΑΤΗΜΑ ΓΚΑΖΙΟΥ : Οταν ο κωλος του αυτοκινητου ξεκολλησει, για να μην σβουριξει (τετ-α-κε), πρεπει να στριψουμε το τιμονι προς την πλευρα που παει ο κωλος και οχι προς τα εκει που δειχνει η μουρη, αρα κανουμε το ΑΝΑΠΟΔΟ ΤΙΜΟΝΙ. Οσο περισσοτερο παταμε το γκαζι τοσο περισσοτερο κραταμε το drift, αφηνεις το γκαζι και οι τροχοι ανακτουν προσφυση, δηλαδη πιανουν στο εδαφος σταματωντας το drift.
ΒΗΜΑΤΑ - ΤΕΧΝΙΚΕΣ :
1) ΤΙΜΟΝΙΑ : Αποτομη τιμονια για να ξεκολλησει ο κωλος ή φλικαρε το (αρχικα τιμονια αντιθετα απο τη στροφη και στο καπακι τιμονια στη διευθυνση της στροφης)
2) ΑΝ ΘΕΣ... : Πατα γερα τα φρενα, μην τα μπλοκαρεις ομως, για να βουτηξει το μπροστινο και να σηκωθει ο κωλος (μεταφορα βαρους). Συμπλεκτη δεν χρειαζεται να πατησεις, εκτος αν ειναι να σκασεις χειροφρενο. Χειροφρενο σε πισωκινητο σημαινει αυτοματα πατας συμπλεκτη.
3) ΜΠΟΡΕΙΣ ΕΠΙΣΗΣ... : Το χειροφρενο ειναι ο πλεον απλος, πρωτογονος και αποτελεσματικος τροπος για να ξεκολλησει ο κωλος. Ολοι οι οδηγοι στο D1 (παγκοσμιο πρωταθλημα drift) αυτον χρησιμοποιουν για να ξεκολλησουν το driftαρισμα. Οταν πας να το κανεις με πολλα, ειναι σχεδον αναγκαιο!
4) ΣΥΜΠΛΕΚΤΑΡΕ ΚΑΙ ΠΑΤΑ ΓΚΑΖΙ : Αφου βλεπεις οτι ο κωλος ειναι ετοιμος να ξεκολλησει, παρατας το συμπλεκτη (αν τον ειχες πατησει), αλλιως πατα κατευθειαν το γκαζι και οι τροχοι θα αρχισουν να σπιναρουν, αρα και ο κωλος να φευγει. Ο εαυτος σου θα αρχισει να φωναζει "ασε το γκαζι μηπως και γλυτωσουμε τον μαντροτοιχοοοοο!" , αλλα εσυ θα πρεπει να τον γραψεις κανονικοτατα και να συνεχισεις να το πατας. Αρχιζεις το αναποδο τιμονι και πρεπει να βρεις την ισορροπια αναμεσα γκαζι και τιμονι.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου