Share
Μαθημα 4ο : ΤΕΛΕΙΑ ΣΤΡΟΦΗ (TRAIL BRAKING)
Στριψε τελεια στις δυσκολες πολυ κλειστες στροφες. Το TRAIL BRAKING ειναι μια απο τις τεχνικες αγωνιστικης οδηγησης και χρησιμοποιειται οταν εχουμε να αντιμετωπισουμε πολυ κλειστες στροφες, το σημειο οπου ξεχωριζουν οι αντρες απο τα πιτσιρικια ή οι χεραδες απο τα κουλαδια.
Αγωνιστικη οδηγηση σημαινει ομαλοτητα και ισορροπια, τα πιο σημαντικα κομματια αν θες να πας πολυ γρηγορα.
Εδω θα μιλησουμε για μπροστοκινητο αυτοκινητο, αλλα μετραει και για ολα τα αλλα.
1) : Πλησιαζεις σφαιρα τη στροφη και πλακωνεσαι στα φρενα. Οσο περισσοτερο μειωνεται η ταχυτητα του αυτοκινητου τοσο λιγοτερη δυναμη βαζεις στο φρεναρισμα για να μην μπλοκαρουν οι τροχοι. Αρχιζεις να στριβεις απαλα, ομως δεν αφηνεις ακομη το φρενο, ωστε το βυθισμα της μουρης του αυτοκινητου να ριξει το βαρος στους εμπρος τροχους κανοντας τους να εχουν καλυτερη προσφυση, ενω οι πισω ειναι ελαφρωμενοι και ειναι ευκολο να γλιστρησουν.
2) : Το αυτοκινητο θα πεταξει απαλα λιγο κωλαρακι και με αυτον τον τροπο εχεις βαλει τα μουτρα μεσα στην στροφη, ενω ο κωλος ειναι τοποθετημενος εκει που πρεπει. Αν τελειωσεις ποιο νωρις με το φρεναρισμα και πατησεις νωριτερα το γκαζι, τοτε θα βγαλει το αυτοκινητο μουτρα, αρα σκατα τα εκανες!!! Αν αργησεις κι αλλο το φρεναρισμα, παλι σκατα τα εκανες!!!
3) : Μολις η μουρη κοιταξει την εξοδο της στροφης, πατας τερμα, αλλα ομαλα (οχι τσαρουχωμα) το γκαζι για να ξαναβρει την ισορροπια του το αυτοκινητο. Απο την επιταχυνση θα σηκωθει η μουρη και θα κατσει ο κωλος, οποτε θα αποκτησει προσφυση πισω σταματωντας το πατικωλο. Αν πατησεις αργα το γκαζι, χανεις χρονο κανοντας παντιλικια. Αν πατησεις νωρις το γκαζι, δεν θα εχεις στριψει οσο πρεπει, οποτε θα βγαλει μουτρα. μονο οταν η μουρη κοιτα την εξοδο το πατας τερμα.
4) : Οσο πιο ισιο το τιμονι τοσο περισσοτερο μπορεις να πατησεις γκαζι, αφου τερμα γκαζι με στριμμενους τροχους σημαινει μουτρα, απωλεια προσφυσης και χασιμο χρονου. Αν μουρη αυτοκινητου και τιμονι ειναι στην ευθεια με την εξοδο της στροφης, τοτε πατας τερμα γκαζι!
TIP : Σκαρφαλωμα στα φρενα = ολη η προσφυση του ελαστικου παει στο φρεναρισμα. Αρα προσφυση για στριψιμο, γιοκ!!! Αν θες να στριψεις, πρεπει να μειωσεις το φρεναρισμα σου. Για να καταλαβεις οτι πρεπει να υπαρχει μια τρελλη συνεργασια αναμεσα στα χερια και στα ποδια, θα σου δωσω ενα παραδειγμα : Φαντασου ενα αορατο κοντο σχοινι που δενει σε σταθερη αποσταση τα χερια που κρατανε το τιμονι και το δεξι σου παπουτσι. Εισαι ακομα στην ευθεια πριν την στροφη και αρχιζεις να φρεναρεις δυνατα οποτε το σχοινι τεντωνεται και τραβαει τα χερια στην ευθεια. Για να μπορεσουν τα χερια να στριψουν το τιμονι, πρεπει να αρχισεις να σηκωνεις το ποδι σου απο το φρενο. Οσο περισσοτερο το στριψιμο τοσο λιγοτερο το φρεναρισμα. Αυτο ισχυει και για το πατημα του γκαζιου, αφου στην αγωνιστικη οδηγηση δεν πατας γκαζι με εντονα στριμμενο τιμονι, πατας μονο οταν αυτο ειναι στην ευθεια.
ΚΟΥΛΑΔΙ vs ΧΕΡΑΣ
Οταν καποιος απειρος οδηγος (=κουλαδι) μπει με χιλιομετρα στη στροφη, σηκωνεται ολοκληρος πανω στο φρενο και με αυτον τον τροπο το αυτοκινητο ειναι σχεδον ανικανο να στριψει, βγαζει τρελλα μουτρα και εχουμε εκεινη τη στιγμη μια μουρλια αγορα οικοπεδου. Μερικοι αφηνουν αποτομα το φρενο τραβωντας τιμονια για να μεινουν στην στροφη και τοτε η αποτομη υπερστροφη κανει την εμφανιση της. Συνηθως τελειωνει σε σβουριδι,καμια φορα τελειωνει και με σκαρφαλωμα δεντρου.
Βεβαια ακομα και ενας πεπειραμενος οδηγος (=χερας) μπορει να κανει το λαθος και να φθασει με πολλα σε μια στροφη, αυτος ομως εχει την εμπειρια του ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΠΟΤΕ να πατησει-αφησει το φρενοκαι, επειδη το αυτοκινητο θα βρισκεται συνεχως σε μια ισορροπια, κατα πασα πιθανοτητα θα βγει αγραντζουνιστος και ατσαλακωτος απο την στροφη. Τα παντα ειναι θεμα ισορροπιας αυτοκινητου και ομαλοτητας κινησεων.
Πηγή: maxpower
Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου