Μια χειραψία στο δρόμο, ο εναγκαλισμός, η φυσική παρουσία σε κάποια αθλητική ή πολιτιστική εκδήλωση είναι τακτικές, που χρησιμοποιούν κατά κόρον οι υποψήφιοι βουλευτές, δήμαρχοι και περιφερειάρχες, θέλοντας να προβάλλουν την εικόνα τους και να εξασφαλίσουν τις ψήφους των πολιτών. Φτάνουν, όμως, για να τους εγγυηθούν την εκλογή τους; Ή κάποιες από τις μεθόδους αυτές θεωρούνται «παλιές» και πρέπει να εκσυγχρονιστούν;
Σε μία προσπάθεια να ενημερωθούν καλύτερα οι βουλευτές, πολιτευτές, οι αξιωματούχοι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα στελέχη των κομματικών επιτελείων, οι υπάλληλοι των γραφείων Τύπου και οι σύμβουλοι επικοινωνίας -ενόψει και των επερχόμενων δημοτικών και περιφερειακών εκλογών του Νοεμβρίου- για το τι πρέπει να κάνουν και τι πρέπει να αποφύγουν διοργανώνονται σεμινάρια στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Οι ενδιαφερόμενοι, από τη Δευτέρα, 4 Οκτωβρίου, θα μπορούν να καθίσουν στα «θρανία» του πανεπιστημίου και να παρακολουθήσουν τα σεμινάρια, που θα έχουν ως θέματα την εκλογική συμπεριφορά και την πολιτική επικοινωνία, καθώς και το σχεδιασμό και την ανάλυση των δημοσκοπήσεων.
«Οι άνθρωποι που ασχολούνται πρακτικά με την πολιτική, μπορεί να μην έχουν τη θεωρητική γνώση γύρω από τους παράγοντες που επηρεάζουν την εκλογή τους σε μία τοπική αναμέτρηση. Για παράδειγμα, θα πρέπει να ξεχωρίζουν το εκλογικό τους σώμα ανά ηλικίες. Να μην φέρονται σε όλους το ίδιο. Για κάποιους υποψηφίους, η χειραψία ή η παρουσίαση του βιογραφικού τους και μία φωτογραφία σε ένα φυλλάδιο ίσως είναι αρκετά. Όμως, συνήθως οι πολίτες που ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία 24 - 44 δεν επιθυμούν τις φιλοφρονήσεις. Θέλουν να ενημερωθούν για το πρόγραμμα και τις σκέψεις των υποψηφίων», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, Γιάννης Κωνσταντινίδης, ο οποίος έχει την επιστημονική ευθύνη των προγραμμάτων, σε συνεργασία με τον επίσης επίκουρο καθηγητή, Κώστα Ζαφειρόπουλο.
Και οι «παγίδες» που θα πρέπει να αποφύγουν οι νεότεροι υποψήφιοι θα ειπωθούν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου: «Οι νεότεροι- σημειώνει ο κ. Κωνσταντινίδης- έχουν το πλεονέκτημα πως είναι πιο κοντά χρήση νέων εργαλείων. Όμως κι αυτό είναι ζήτημα σωστής χρήσης. Ορισμένες φορές υπέρχρησιμοποιείται η χρήση γραπτών μηνυμάτων στα κινητά ή η επικοινωνία σε διαδικτυακούς τόπους, με αποτέλεσμα να φέρνει αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα».
Ένα επιπλέον πρόβλημα, όπως εντοπίζεται και από τις δημοσκοπήσεις, το οποίο θα πρέπει να αντιμετωπίσουν φέτος οι υποψήφιοι είναι η αποχή των πολιτών από τις εκλογές. «Πλέον, οι υποψήφιοι θα πρέπει να σηκώσουν τον πολίτη από τη θέση του και να τον οδηγήσουν στην κάλπη. Δεν φτάνει απλά να πουν ότι είναι καλύτεροι από τους συνυποψηφίους τους, αλλά θα πρέπει να πείσουν τους πολίτες πως είναι διαφορετικοί. Δεν είναι καλό το αίσθημα των πολιτών απέναντι στους πολιτικούς, γι' αυτό θα πρέπει να τους πείσουν πως θα κάνουν έργο», τονίζει ο κ.Κωνσταντινίδης.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου