Πέμπτη, 30 Σεπτεμβρίου 2010

Google: Οι απόφοιτοι την προτιμούν... γιατί;

Έχοντας «κυριέψει» τις καρδιές και το μυαλό των προπτυχιακών φοιτητών του business, η Google βρίσκεται ακόμη στην πρώτη θέση της νέας λίστας της Universum με τους πιο δημοφιλείς εργοδότες για τους νέους. Παρ’ όλα αυτά, δεν θα πρέπει να καυχιέται και πολύ: ο ανταγωνισμός γίνεται εντονότερος.

Η Google (GOOG), μαζί με τις τέσσερις μεγάλες λογιστικές και ελεγκτικές εταιρείες – KPMG, Ernst & Young, PricewaterhouseCoopers και Deloitte – αντιστοίχως συνθέτουν την πρώτη πεντάδα της κατάταξης του 2010 που καταρτίζει η Universum, μία εταιρεία ερευνών στη Στοκχόλμη. Η λίστα βασίζεται στις απαντήσεις πάνω από 130.000 φοιτητών διοίκησης επιχειρήσεων και μηχανολογίας σε 12 μεγάλες παγκόσμιες αγορές που φανέρωσαν στη Universum που ονειρεύονται να εργαστούν.

Οι λογιστικές εταιρείες σημείωσαν καλές επιδόσεις μεταξύ των φοιτητών του business γιατί τα εκπαιδευτικά τους προγράμματα χαίρουν μεγάλης εκτίμησης και οι εταιρείες αυτές προχωρούν σε προσλήψεις όταν οι θέσεις εργασίας για απόφοιτους είναι δυσεύρετες. Η Google, η οποία κατέλαβε την πρώτη θέση τόσο στους φοιτητές business όσο και στους φοιτητές μηχανολογίας, ωφελήθηκε από μία μοναδική επιχειρηματική κουλτούρα που συμπεριλαμβάνει χωρίς χρέωση φαγητό και κούρεμα και επιτρέπει στους υπαλλήλους να παίρνουν το σκύλο τους στη δουλειά. Η Kyle Ewing, manager ταλέντων και προγραμμάτων  προβολής της Google στο Mountain View της Καλιφόρνια, δήλωσε σε συνέντευξη ότι πολλοί έλκονται από την εταιρεία εξαιτίας του γεγονότος ότι δίνει την αίσθηση της αποστολής.

«Η Google είναι ένα μέρος όπου μπορείς να λύσεις μεγάλα προβλήματα», σημείωσε. «Για όλους τους εργαζόμενους υπάρχει η αίσθηση ότι εργάζονται σε πράγματα που μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο».

Οι Procter & Gamble (PG), Microsoft (MSFT), Coca-Cola (KO), J.P. Morgan (JPM), και Goldman Sachs (GS), συμπληρώνουν με τη σειρά την πρώτη δεκάδα. Χρηματοοικονομικές εταιρείες στον τραπεζικό και επενδυτικό κλάδο, εταιρείες συμβούλων διοίκησης και πετρελαϊκές και φυσικού αερίου έχουν γίνει λιγότερο ελκυστικές για τους φοιτητές, σύμφωνα με την κατάταξη.

Ξεχώρισαν κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης

Η HSBC (HBC), που  βρέθηκε στην 22η θέση το 2009, δεν κατάφερε να μπει στο top 50 το 2010. Και οι Intel (INTC), Nokia (NOK), και ExxonMobil (XOM) υποχώρησαν από τις πρώτες 30 στον πάτο της λίστας. Μεταξύ των νέων εισόδων στην κατάταξη, οι Apple (AAPL), Bank of America (BAC), IKEA, και Adidas (ADS:GR) κατάφεραν να πλασαριστούν στις πρώτες 30 θέσεις.

Η Universum ζήτησε στους φοιτητές να επιλέξουν τους πέντε εργοδότες για τους οποίους θα ήθελαν περισσότερο να εργαστούν, από μία λίστα άνω των 120 εταιρειών που βασίζεται στην κατάταξη των κορυφαίων εταιρειών της Universum του 2009. Οι συμμετέχοντες μπορούσαν να γράψουν εταιρείες που δεν υπήρχαν στη λίστα. Η κατάταξη μίας εταιρείας εξαρτάται από το ποσοστό των φοιτητών διοίκησης επιχειρήσεων που την κατέταξαν στην πρώτη πεντάδα. Από τις 50 κορυφαίες, οι οκτώ είναι συμβουλευτικοί πελάτες της Universum.

Η οικονομική κρίση που έκανε πολύ λιγότερους φοιτητές να μπορούν να βρουν δουλειά αμέσως μετά την αποφοίτηση άλλαξε το παιχνίδι των προσλήψεων, υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Universum Michal Kalinowski. Οι εργοδότες που συνέχισαν να επικοινωνούν με τους εν δυνάμει υπαλλήλους τους και προώθησαν τόσο το εμπορικό τους σήμα όσο και τα οφέλη του να εργάζεται κανείς στην εταιρεία τους είχαν αποτέλεσμα στη γνώμη των φοιτητών, σημειώνει.

Διατηρώντας τον διάλογο με ταλαντούχους νέους, άσχετα με τις ανάγκες προσλήψεων, αποδείχθηκε ωφέλιμο για την KPMG, η οποία ανέβηκε από την όγδοη στη δεύτερη θέση της λίστας, λέει ο Blane Ruschak, γενικός διευθυντής του τμήματος προσλήψεων της KPMG στο Montvale του New Jersey.

«Πρέπει να διατηρείσαι στο επίκεντρο των φοιτητών, έτσι ώστε όταν τα πράγματα γίνουν καλύτερα, να σε θυμούνται», εκτιμά ο Ruschak. Ένας τρόπος με τον οποίο η KPMG το κατάφερε ήταν ο εμπλουτισμός του διαδικτυακού της τόπου, στον οποίο υπάρχουν tips για τη διαδικασία των συνεντεύξεων και βίντεο με πραγματικούς εργοδότες και για το πώς είναι οι θέσεις εργασίας τους, επισημαίνει.

«Διαθέτουμε μία εξαιρετική καμπάνια για να βοηθήσουμε τους φοιτητές να κατανοήσουν καλύτερα την κουλτούρα μας», δηλώνει ο Ruschak, ο οποίος συμπληρώνει ότι η KPMG θα προσλάβει περισσότερο κόσμο το 2011 από το 2010.

«Οχήματα για μια φανταστική καριέρα»

Οι σημερινοί φοιτητές, τονίζει ο Kalinowski, ψάχνουν εργοδότες που θα εξελίξουν το ταλέντο τους και θα τους βοηθήσουν να αναπτυχθούν. Αυτό, πρόσθεσε, είναι η δύναμη των τεσσάρων μεγάλων λογιστικών και ελεγκτικών εταιρειών και μπορεί να τις έχει βοηθήσει να φτάσουν στην κορυφή της λίστας. Μεταξύ των φοιτητών business, σχεδόν το 80% ανέφερε ότι η επαγγελματική εκπαίδευση και εξέλιξη αποτελεί προτεραιότητα – κάτι που ειδικότερα αφορά τους Τέσσερις Μεγάλους.

«Θεωρούνται οχήματα για φανταστική καριέρα», σημειώνει ο Kalinowski. “Οι φοιτητές θέλουν εργοδότες που θα τους διατηρήσουν ελκυστικούς στην αγορά εργασίας».

Η Deloitte, η οποία ανέβηκε πέντε θέσεις στο Νο 5 της λίστας, θεωρεί τον εαυτό της «επιταχυντή καριέρας», λέει ο Kent Kirch, παγκόσμιος διευθυντής απόκτησης ταλέντων της εταιρείας. Η Deloitte, προσθέτει, προσφέρει σκληρή δουλειά, εργαζομένους που αξίζουν και έχουν ραγδαία εξέλιξη, ευκαιρίες κατάρτισης και εκπαίδευσης και την ευκαιρία να εργαστεί κάποιος με υψηλού επιπέδου πελάτες. Αν και ο όγκος των προσλήψεων μειώθηκε ελαφρώς κατά την οικονομική κρίση, τα πράγματα έχουν ήδη αρχίσει να βελτιώνονται, συνεχίζει ο Kirch, και η Deloitte σκοπεύει να προσλάβει περίπου 250.000 νέους υπαλλήλους παγκοσμίως τα επόμενα πέντε χρόνια.

Η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι μία άλλη κορυφαία προτεραιότητα της γενιάς του νέου αιώνα, τονίζει ο Ruschak. Οι πρώτοι της γενιάς αυτής, γεννημένοι το 1980, μπήκαν στο πανεπιστήμιο στα μέσα της δεκαετίας του 1990 και εισήλθαν στο εργατικό δυναμικό στις αρχές της νέας χιλιετίας. Ο Ruschak λέει ότι η KPMG διέθετε νέα στελέχη που είχαν την ιδέα για την ανάπτυξη ενός σχεδίου επικοινωνίας που θα προσέφερε υποτροφίες σε μη προνομιούχα παιδιά στο πλαίσιο ενός διαγωνισμού. ΟΙ νικητές έχτισαν το ίδρυμα Habitat for Humanity στη Νέα Ορλεάνη.

Η δημοσκόπηση του Universum έδειξε ότι οι εργοδότες που θεωρούνται ότι διαθέτουν ένα φιλικό ή δημιουργικό περιβάλλον εργασίας, όπως η Google, κερδίζουν πόντους στις τάξεις των φοιτητών, ενώ η ισορροπημένη σχέση προσωπικής ζωής-εργασίας, μία ακόμη προτεραιότητα της νέας γενιάς, συνέβαλε στην άνοδο εταιρειών όπως η Ernst & Young στην κατάταξη. Ο Dan Black, διευθυντής προσλήψεων της τρίτης στην κατάταξη Ernst & Young στην Αμερική, υποστηρίζει ότι η εταιρεία προσφέρει επίσημες, ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας, όπως μειωμένο ωράριο με σταθερό μισθό ή να εργάζεται κανείς από το σπίτι συγκεκριμένες ημέρες της εβδομάδας.

«Θέλουμε τα στελέχη μας θα έχουν την ίδια επιτυχία από το σπίτι που έχουν και στο χώρο της εργασίας», τονίζει ο Black.


http://www.capital.gr/businessweek/articles.asp?id=1056321

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...