Share
Μαθημα 3ο : Η ΤΕΛΕΙΑ ΕΚΙΝΝΗΣΗ
Αν στηθεις για "κοντρα" και το αυτοκινητο σου ειναι ισαξιο με του αντιπαλου τοτε η νικη εξαρταται απο το ποσο καλα θα φυγεις απο το φαναρι-γραμμη εκκινησης.Ουσιαστικα μετρα η ακριβεια στα πενταλ γκαζιου και συμπλεκτη και μονο με προπονηση μπορεις να μαθεις σωστα πως γινεται, ετσι ωστε να το κατεχεις το ...αθλημα σε καθε "ψιλη".
Α) ΧΕΙΡΟΦΡΕΝΟ : Εισαι στημενος στο φαναρι-γραμμη εκκινησης για να φυγεις σφαιρα και δεν πρεπει το αυτοκινητο να τσουλησει μπροστα αλλα ουτε και πισω.Ομως ηδη εχεις κουμπωσει ταχυτητα, αρα πρεπει να εχεις πατημενο συμπλεκτη (αριστερο ποδι), ενω πατωντας το γκαζι να δουλευεις το μοτερ στις σωστες rpm (δεξι ποδι), οποτε καταλαβαινεις οτι εαν δεν εχεις τρια ποδια (!!!) θα πρεπει να εχεις τραβηξει χειροφρενο. Το τραβας τοσο, ωστε να ειναι ακινητο το αυτοκινητο ομως κρατας πατημενο το κουμπι γιανα μπορεσεις να το κατεβασεις αμεσως και να φυγεις ταπα.
Β) ΣΗΜΕΙΟ ΕΠΑΦΗΣ : Αφου εισαι χειροφρενιασμενος, ανεβαζεις με το γκαζι στις στροφες που θελεις (π.χ. 3000-5000rpm) και αφηνεις σιγα-απαλα το συμπλεκτη μεχρι που θα νιωθεις οτι το αυτοκινητο ειναι ετοιμο να αρχισει να κινειται, αλλα το σταματαει το χειροφρενο. Αυτο το κανεις για να φας το κενο-τζογο που υπαρχει στο πενταλ, ενω μολις βρεις το σημειο που σου ειπα, πατα ελαχιστα παραπανω τον συμπλεκτη ωστε να μην τρως το δισκο.
Γ) ΠΑΡΑΤΑ ΤΟΝ : Μολις εισαι ετοιμος να την κανεις (αναψε το πρασινο φαναρι), κατεβαζεις αμεσως το χειροφρενο, παρατας τον συμπλεκτη και αναλογα με την δυναμη του αυτοκινητου χειριζεσαι το γκαζι. Αν δεν σπιναρει πατας τερμα το γκαζι, αν ψιλοσπιναρει πατας λιγο παραπανω, γιατι τοτε εχεις την ιδανικη εκκινηση, αν σπιναρει γερα αφηνεις λιγο το γκαζι.ΠΡΟΣΟΧΗ θελει στο να μην σου σκαλωσει το χειροφρενο στο κατεβασμα και να μην παρατησεις τον συμπλεκτη πριν κατεβασεις το χειροφρενο, γιατι ετσι θα ριξεις τις rpm (σε πισωκινητο ή 4κινητο) ή θα σπινιαρεις (προσθιοκινητο). Παντως θελει πολυ προπονηση για να το κανεις καθε φορα σωστα.
Υ.Γ. Σε περιπτωση που δεν εχεις ορεξη να ασχολεισαι συνεχεια με αυτο ή δεν το καταφερνεις, μπορεις να βαλεις ενα launch control system που ειναι ενα ηλεκτρονικο συστημα το οποιο βοηθαει στην τελεια εκκινηση. Αυτο που κανει ειναι να μετρα κατα ποσο ο τροχος εχει προσφυση και μολις δει οτι αρχιζει το σπινιαρισμα (εσυ εχεις παντα το γκαζι πατημενο τερμα), κοβει αυτοματα την δυναμη του κινητηρα για να ξαναπιασει ο τροχος κατω.
Πηγή:maxpower
Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου