Φαίνεται πως οι εργαζόμενοι στην Κίνα θέλουν ένα μεγαλύτερο κομμάτι της οικονομικής πίτας. Η πρόσφατη απεργία σε εργοστάσιο της Honda έληξε με τους εργαζόμενους να πετυχαίνουν αυξήσεις στους μισθούς τους ύψους 24%. Αλλά μην περιμένετε πως οι Αμερικανοί εργαζόμενοι στην αυτοκινητοβιομηχανία θα αρχίσουν να παίρνουν πίσω δουλειές από την Κίνα. Το πιο πιθανό είναι πως οι κερδισμένοι θα είναι στο Μεξικό.
Η αύξηση των μισθών στα κινεζικά εργοστάσια αυτοκινήτων ‘ισοφαρίζει’ τις αμοιβές 7 δολαρίων την ώρα, συμπεριλαμβανομένων των παροχών, στα μεξικανικά εργοστάσια, λέει ο Sean McAlinden, επικεφαλής οικονομολόγος στο Κέντρο για Έρευνα στην Αυτοκινητοβιομηχανία στο Ann Arbor. Αν προσθέσετε τα 1.200 με 2.000 δολάρια, που είναι το κόστος αποστολής ανά αυτοκίνητο για τον Ειρηνικό, η προοπτική του Μεξικού φαίνεται όλο και καλύτερη. Η αποστολή τμημάτων των αυτοκινήτων είναι φθηνότερη από την αποστολή ολόκληρων των αυτοκινήτων, αλλά παίρνετε την ιδέα.
Η αύξηση των μισθών στα κινεζικά εργοστάσια αυτοκινήτων ‘ισοφαρίζει’ τις αμοιβές 7 δολαρίων την ώρα, συμπεριλαμβανομένων των παροχών, στα μεξικανικά εργοστάσια, λέει ο Sean McAlinden, επικεφαλής οικονομολόγος στο Κέντρο για Έρευνα στην Αυτοκινητοβιομηχανία στο Ann Arbor. Αν προσθέσετε τα 1.200 με 2.000 δολάρια, που είναι το κόστος αποστολής ανά αυτοκίνητο για τον Ειρηνικό, η προοπτική του Μεξικού φαίνεται όλο και καλύτερη. Η αποστολή τμημάτων των αυτοκινήτων είναι φθηνότερη από την αποστολή ολόκληρων των αυτοκινήτων, αλλά παίρνετε την ιδέα.
Το ίδιο ισχύει και για τα εργοστάσια εξαρτημάτων αυτοκινήτων. Το Μεξικό έχει εμπορικές συμφωνίες για μηδενικούς δασμούς με 25 χώρες, λέει ο McAlinden. Που το καθιστά το ιδανικό μέρος για να φέρει κανείς πρώτες ύλες και στη συνέχεια να αποστείλει αυτοκίνητα ή ανταλλακτικά.
Στην πραγματικότητα, εάν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να εισβάλουν στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, η αξιοποίηση του Μεξικού θα μπορούσε να είναι ό,τι κλύτερο. Ο McAlinden λέει ότι το 16% της παραγωγής οχημάτων της Βόρειας Αμερικής είναι στο Μεξικό και αναμένει να αυξηθεί στο 20% κατά τα επόμενα χρόνια.
Οι Ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ζητήσει από τους προμηθευτές να δημιουργήσουν καταστήματα στο Μεξικό -όχι την Ασία- για να προμηθεύουν με εξαρτήματα τις εγκαταστάσεις τους στις ΗΠΑ, είπε ο McAlinden. Οι ΗΠΑ θα συνεχίσουν να "ζητιανεύουν" για αυτές τις θέσεις εργασίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου